Welk land speelt er eigenlijk goed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46
Nederland heeft heel erg ondermaats gespeeld, dat weet iedereen. Maar welk land speelt er eigenlijk wel op zijn niveau? De portugezen wonnen van Tsjechië met een enorme dosis lui voetbal. Frankrijk was duidelijk op voorhand niet van plan te gaan winnen tegen Spanje. Spanje voetbalde eigenlijk helemaal niet maar wachtte op kopkansjes uit dode spelmomenten. Griekenland was helemaal de weg kwijt maar Duitsland stond er eigenlijk ook niet best op...

In mijn ogen is er toch echt nog geen topvoetbal gezien, de eerste wedstrijd Frankrijk - Engeland daar gelaten misschien. Tjechië probeerde het misschien nog wel het beste van het EK.. samen met Ronaldo that is (maar die heeft gewoon enorm veel individuele bewijszingdrang).

Ik kan me toch niet goed aan het gevoel onttrekken dat de voetballers er om een of andere reden massaal weinig zin in hebben dit jaar. Is het misschien een trend? Is het clubvoetbal zo intensief en belangrijk geworden dat voetballers eigenlijk helemaal niet zoveel trek hebben in deze toernooien?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:13

Onbekend

...

Wat is "goed" voetbal? Overigens zijn andere factoren zoals de kwaliteit van de grasmat en het publiek ook flink van invloed.
Als je 1-0 voor staat, waarom zou je dan je intensief inspannen (met mogelijke blessures tot gevolg) om een 2-0 van te maken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Omdat je altijd 2 punten verschil wilt. Als er namelijk een late goal valt staat het team wat vroeg op 1-0 kwam met een mentale achterstand in een verlenging. Ik begrijp niet hoe Spanje zo riskant kon omgaan met hun 1-0. Tegen Duitsland komen ze hier bijvoorbeeld nooit mee weg. Goed voetbal is het voetbal wat we bijvoorbeeld van Spanje en Duitsland zagen in 2010 :) Ook al kwamen wij toen ook met hetzelfde voetbal als Spanje nu in de finale..

Misschien is de kwaliteit van het gras wel van invloed ja, misschien is het ook gewoon heel vermoeiend spelen daar.. ik mis gewoon een soort drang naar voren. Duitsland doet dat wel maar die zijn dan weer buitengewoon slordig.

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 24-06-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, de groepswedstrijden waren over het algemeen leuke wedstrijden. Kwalitatief niet allemaal even sterk, maar daar heb je dan ook 2 partijen voor nodig. De kwartfinalewedstrijden is hetzelfde geval gebleken. Tsjechie, Griekenland en ook Frankrijk waren te zwak om competitieve wedstrijden te bieden, waardoor je concentratieverlies krijgt bij de tegenstander. Ergens zou dat niet moeten mogen, maar dat zou dan weer kunnen liggen aan het lange seizoen wat ook weer niet verwonderlijk is.

Maar wat wel gezegd moet worden, is dat je je ook weer niet teveel moet laten leiden is door die praatprogramma's, want gister leek het wel een nationale zeikdag. Die mensen kunnen soms erg overdrijven voor hun eigen amusement. Zo slecht was het gister tijdens Spanje-Frankrijk ook weer niet. Spanje is wel minder dan vorige keer door een aantal stoorzenders als Arbeloa vooral en ook een beetje Silva. De echte topvorm is dr nog niet.

Duitsland is dichter bij die echte topvorm maar miste ook concentratie en frisheid tegen Griekenland. Maar let maar op wanneer er 2 aan mekaar gewaagde ploegen met kwaliteit tegen mekaar staan, wss zal dat pas Duitsland tegen Spanje worden in de finale, verwacht ik een kwalitatief topwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
O nee, ik laat me juist niet leiden door die praatprogramma's. Die zeggen allemaal dat Duitsland en Spanje zo goed zijn, maar ik zie dat gewoon niet echt. Duitsland - Spanje zal wel de finale zijn en dat wordt ook weer een 1-0 voor Spanje. Saaie wedstrijd en late goal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Waar ik eerst nog had gedacht de Duitsland kampioen zou worden denk ik nu toch dat Spanje weer met de titel aan de haal gaat. En dat begint dus ook saai te worden. De motoren Iniesta en Xavi zorgen er gewoon voor dat Spanje zo goed is, maar buiten hun is het natuurlijk ongelooflijk materiaal dat ze tot hun beschikking hebben.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het toernooi tot nu toe qua gevoel een beetje tegenvallen. Lijkt wel of er bij sommige wedstrijden weinig sfeer is en er wordt ook te mat gespeeld bij sommige wedstrijden.
Misschien komt het doordat er deze keer geen vuvuzela's meer zijn :)

Welk team er goed speelt? Ik vond Rusland in de eerste wedstrijd erg sterk en ook van de wedstrijd Oekraine - Zweden heb ik wel kunnen genieten toen Sheva de goals scoorde. Maar verder vond ik het matig en voorspelbaar.

En dan maar te bedenken dat er vanaf 2016 24 ploegen meedoen. Naar mijn idee zijn 8 of 16 deelnemers beter omdat je dan ook kwalitatief betere teams hebt. Nu ga je in de toekomst wedstrijden krijgen a la Spanje - Litouwen, dat wordt dus standaard 6-0 en dan lig ik inmiddels op de bank te pitten omdat er geen enige spanning meer inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

Azurri! Spelen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
Engeland, Portugal, spelen zonder meer naar hun mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Denemarken en Tsjechie hebben imo wel hun niveau gehaald. Engeland ook wel maar beter zit en zat er niet in voor die drie. Italie idd ook wel goed gespeeld anderhalve wedstrijd ...
Verder is het gras aan de lange kant ja in het algemeen en gister was het in Donetsk weer een oven ... Dus met 2 dagen minder rust dan Portugal kan je het Spanje moeilijk kwalijk nemen dat ze het rustig aan gedaan hebben ;) (en Villa is toch wel een groot gemis).

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 24-06-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Volgens mij is Duitsland het enige land wat alles gewonnen heeft, zonder dat er iets op de overwinningen viel aan te merken. Spanje heeft toch een keer gelijk gespeeld en enorm gemazzeld met de scheidsrechter een aantal keer. Portugal was gewoon iets zwakker dan Duitsland in de poule en verloor terecht. We zullen zien wie de laatste halve finalist is, maar die zal niet beter zijn dan Duitsland. Wil niet zeggen dat de beste altijd wint, het geluk lijkt weer aan de kant van Spanje te staan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

FreakNL

Well do ya punk?

Het is echt geen geluk van Spanje. Tegen Kroatië was het wel op het randje, maar ze raken nooit in paniek, en dat is een pluspunt.

En het feit dat ze zo rustig blijven bij een 1-0 voorsprong en eigenlijk niet eens aan een 2-0 lijken te denken is ook omdat ze al jaren achter elkaar een 1-0 voorsprong met gemak kunnen verdedigen, dan wordt je ook een beetje arrogant natuurlijk op een gegeven moment. Er komt een moment dat dat tegen je gaat werken of dat het een keer fout gaat. Wanneer dat moment is kan niemand voorspellen, misschien wel in de halve finale tegen Portugal..

BTW, de Spanjaarden zijn niet alleen goed in tikkie-takkie heb ik dit toernooi weer wel gezien. Moet je eens kijken als ze NIET de bal hebben. Er wordt meteen overal op het veld druk gezet. En dan hebben ze de bal weer en wordt het weer tikkie-takkie, soms tot vervelens toe. Maarja, als je blijft winnen, waarom zou je het dan de speelstijl veranderen? Soms heb ik ook het idee dat ze erom doen, gewoon om de tegenstander in slaap te sussen. En dan ineens komt Xavi met zo'n diepe bal op Fabregas.. Het is wel erg goed hoor..

En nog even over deze opmerking:
Makkelijk schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:52:
... Ik begrijp niet hoe Spanje zo riskant kon omgaan met hun 1-0. Tegen Duitsland komen ze hier bijvoorbeeld nooit mee weg...

..
Wikipedia: Finale Europees kampioenschap voetbal 2008

2 jaar later op het WK wonnen ze ook met 1-0 van Duitsland in de halve finale, maar die goal viel laat dus dat is weer een ander verhaal. Maar het illustreert gewoon dat ze weinig tegengoals krijgen en een wedstrijd op 1-0 kunnen uitvoetballen.

In 2010 waren dit de uitslagen in de knockout fase:

1/8e finale Spanje 1 - 0 Portugal ; doelpunt in de 63e minuut
1/4e finale Paraguay 0 - 1 Spanje ; doelpunt in de 83e minuut
1/2e finale Duitsland 0 - 1 Spanje ; doelpunt in de 73e minuut
finale Nederland 0 - 1 Spanje ; doelpunt in de 116e minuut

Normaal zou je denken, wat een mazzelaars. Maar dit is geen toeval meer. Ze kunnen gewoon goed verdedigen en ze hebben een wereldkeeper.

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 24-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Soms is het zo goed dat het saai wordt. Maar idd, meteen met drie man op de tegenstander bij balverlies, en altijd twee afspeelpunten bij balbezit, het is zo idioot goed.

Omdat Frankrijk het veld heeeeel klein wilde houden, krijg ik heel even de indruk dat het misschien lastig zou kunnen worden voor Spanje. Maar nee, er ging gewoon steeds iemand naar de achterste 4 van Frankrijk toe, randje buitenspel staan, waardoor Frankrijk toch een stapje naar achteren moest doen, 4 verdedigers uitgeschakeld en weer allemaal vrije mannetjes op het middenveld voor Spanje. Helaas gaan goed en leuk niet altijd samen, of je moet proberen van andere dingen te genieten. Lukte mij trouwens ook niet bij Spanje-Frankrijk :)

Mooie stats btw, freaknl.
Pagina: 1