Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Ik werd vanmorgen aardig wakker geschud door een telefoontje van Vodafone. Nog geen jaar geleden(augustus vorig jaar) heb ik een galaxy s2 besteld met nog de oude abo prijzen.

De vriendelijke meid aan de telefoon wilde met mij bespreken hoe het met mijn verbruik zat. Na een korte analyse bleek dat ik nauwelijks deed smsen/bellen en veel data deed verbruiken(nouja 750mb per maand gemiddeld :P).

Ik dacht dat ze me een nieuwe aanbieding zoals blox ging aansmeren. Maar tot mijn verbazing vroeg ze of ik mijn abonnement wilde 'verlagen' door een geheel nieuw abonnement af te sluiten. In eerste instantie natuurlijk negatief denken(weer opnieuw beginnen, langer vast zitten, etc.). Totdat ze zei dat ik een geheel nieuwe telefoon erbij kon krijgen. Blijkbaar wilde ze me heel graag de Galaxy S3 verkopen. Wel moest ik 103 euro bij betalen.

Na wat twijfelen wilde ze ook nog van die 103 euro 29,99 maken. Nouja (zie vodafone site over nieuwe abo's) eerste 6 maandne niets betalen en dan gewoon weer betalen wat ik al deed(42,50) was voor mij uiterst voordelig. Dus ik ben akkoord gegaan.

Mijn vraag is; zijn er andere mensen vandaag benaderd geworden door Vodafone? En waarom in godsnaam mij een nieuw abo met een nieuwe telefoon aansmeren terwijl mijn galaxy s2 nog geen jaar oud is en ik nog een twee jarig abo had?? Can somebody shed some light on that? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm ik denk dat die lieve meid een foutje heeft gemaakt: ze dacht waarschijnlijk dat je oude abonnement al afliep. Mazzeltje voor jou?

Als je abonnement al afgelopen zou zijn, zou ze je 18 maanden x 42,50 = € 765 afhandig hebben gemaakt. De S3 kost ze waarschijnlijk aanzienlijk minder dan de huidige winkelprijs (€ 600), misschien € 500. Dan krijgt Vodafone € 265 van iemand die nauwelijks belt, dus iets meer dan € 10 per maand voor die 750 MB van je. Aangezien de marginale kosten van een GB data niet super veel hoger liggen dan € 1 (heb ik gelezen), heeft Vodafone dan nog steeds een lekkere winst. En misschien kost die S3 hun nog veel minder, dat weet ik niet.

Maar dan nog zou Vodafone hier minder winst op maken dan ze normaliter op klanten maken. Dus mijn vermoeden is dat die lieve meid sowieso verwacht dat jij op je "gedowngrade" abonnement toch bepaalde maanden wat meer zult telefoneren, en dat ze dan via de monstertarieven van € 0,25+ per minuut extra veel zal kunnen binnenharken. Dus het verkleinen van de bundel is een manier om je meer te laten betalen. Dat lukt misschien niet bij iedereen, maar als er een redelijke kans is dat veel mensen toch over hun bundel gaan telefoneren is het een zinnige investering. Want jij betaalt dus straks na 6 maanden wel maandelijks hetzelfde voor een lager abonnement, toch?

Maar goed, in aanmerking genomen dat je oude abonnement nog een jaar te gaan had kun je er bijna niet op achteruit zijn gegaan. Tenzij je oude abonnement onbeperkt internet had, je dat nu kwijt bent, en je in de toekomst nog eens heel veel data gaat gebruiken. Ik krijg de indruk dat Vondafone bezig is met het lozen van oude abonnementen met onbeperkte data, dus misschien is dit in het thema daarvan een schokkerige paniekreactie...in elk geval kan ik je hoogst waarschijnlijk feliciteren met een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor de zekerheid even na wanneer je nieuwe abonnement begint en tot wanneer je contract loopt. Vodafone kan je abonnement vervroegd verlengen maar dan kan het goed zijn dat de jaren erbij opgeteld worden. Dus stel je originele contract loopt tot 12-12-2012 en ze bieden je nu dit aan dan kan het zijn dat je abonnement tot 12-12-2014 loopt ipv 24-06-2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ai, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Bedankt voor jullie reacties! Cerberus die punten had ik ook in gedachte.

Ik weet niet of het een foutje was. Ik neem aan dat Vodafone eerst begint met dat mijn abo bijna afloopt en of ik wil verlengen. Daar heeft ze geen woord over gerept :P. My guess goes to dat ze de oude abo's willen lozen.

Het abo dat ik ga krijgen is voor mij als non-beller ideaal. 1gb internet(had ik hiervoor ook) maar dan twee keer zo snel(van 7,1 naar 14,4 ofzoiets?) en onbeperkt smsen/mmsen. Alleen de belminuten gaan van 250 naar 90. Volgens jouw theorie gaan ze me dus proberen te naaien op bellen Cerberus :P ;).

Tonks daar was ik dus ook bang voor. Dus heb ik aan die lieve meid gevraagd of mijn abonnement gewoon verder loopt als ik deze actie aanneem. De meid kon me verzekeren dat dat niet het geval was en dat het nieuwe abo meteen van start gaat. Bovendien heeft het nieuwe abo nog steeds mijn huidige nummer, dus neem aan dat twee abo's niet op één nummer kunnen door lopen.

Ook heeft de meid het gesprek laten opnemen. Mocht er dus onverwacht iets mis gaan, dan staat het tenminste vast :P

EDIT: De mail die ik heb gekregen staat ook in 'Bevestiging wijziging abonnement'. So I guess dat dat het ook duidelijker maakt :)

EDIT EDIT: Volgens mij is dit gewoon een actie van vodafone? https://my.vodafone.nl/My...offers&selectedcode=RET15

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/Dh6f

[ Voor 11% gewijzigd door Temo44 op 24-06-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Mensen naaien op bellen? Naaaah dat zouden telefoonmaatschappijen toch nooit doen. Anders zouden ze niet zulke glasheldere tariefstructuren hebben.

Als je inderdaad ook gewoon via de website kunt verlengen, en de meid inderdaad niets zei over dat je abonnement afliep, dan zal het toch misschien iets systematisch zijn...heel apart. Misschien krijgen ze die SIII voor € 200 van Samsung? Volgens iemand die ik ken zijn de marginale productiekosten van een smartphone ergens tussen een paar tientjes en honderd euro...maar goed, we weten gewoon niet wat Vodafone daarvoor betaalt. Toch kan ik me niet echt voorstellen dat Samsung er belang bij heeft om grote aantallen voor extreem ver onder de introductieprijs aan Vodafone te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
Ik heb dit soort geintjes vaker van Vodafone zien komen.

Het werkt zo:

Je hebt bijvoorbeeld nog 10 maanden te gaan, maar je kan vervroegd verlengen en dan betaal je eerste jaar 10 euro en daarna 30 euro.

Jij denkt, mooi 10x12 + 30x12 en de laatse 10 maanden afbetaling van mijn S2 worden me kwijtgescholden

Vodafone denkt, je verlengt je contract met 24 maanden, en vanaf NU betaal je 12x10 en daarna 22x10, je had immers nog 10 maanden contract en nu dus totaal niet 24 maar 34, waarvan 12 met korting.

Wees dus heel zeker van je zaak dat bovenstaande absoluut niet het geval is en dat je na 2 jaar echt direct weg zou kunnen gaan bij ze als je dat zou willen. (en duh, dat wil je wel gezien je niet 42,50 wil blijven betalen langer dan nodig is)

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-06-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Een belangrijk aspect van elk abonnement is trouwens dat bijna iedereen het contract toch langer laat doorlopen als het al opzegbaar is, van een paar maanden tot een paar jaar. Ik doe het ook, met alles. Zit nu al een jaar te lang bij Essent, bij voorbeeld. Had me honderden euros gescheeld als ik eerder was overgestapt. Dan hebben mijn ouders nog vijf jaar de Kijk gehad nadat wij al lang uit huis waren, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Tweaklegend ik betaalde nu eigenlijk 24 x 42,50. Om nu de overstap te maken van 24 x 42,50 naar 6 x 0 en 18x 42,50 is voor mij een stuk voordeliger. Bovendien kan ik mijn s2 nog voor een aardige som geld verkopen dus mij als doorsnee smartphone user ga er echt niet op achteruit :).

@Cerberus Ik ben een aardig gadget freak, dus elke kleine mogelijk om mijn abo te verlegen of op te zeggen voor een nieuwe gadget pak ik dan ook graag aan :D. Ik zal dus nooit langer blijven plakken aan zaken waar nog hardware matige producten aan verbonden zijn. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het nu dan met de einddatum van je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Heb net even op my vodafone gekeken. Einddatum staat nu nog op mijn huidige contract. Als het goed is, is de einddatum gewoon over twee jaar :)
Pagina: 1