Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-07 15:06
hai tweakers,

wij hebben sinds kort 50mb internet, telefoon en tv van upc.
het internet werkte super goed ik kon downloaden met meer dan 5mb/s draadloos!
maar sinds kort werkt het draadloze netwerk heel langzaam: met kabel gewoon 50mbps en zonder verschilt het van ongeveer 4 tot max iets van 25 mbps: langzaam dus.
we hebben sinds kort wel nieuwe huistelefoons en ik las dat die draadloos konden storen met het netwerk.
ik heb toen echter verschillende kanalen voor het netwerk geprobeerd maar het bleef langzaam ook opnieuw opstarten van de router had geen nut.

weet iemand hoe ik dit netwerk weer op volle snelheid kan krijgen?

alvast heel erg bedankt,

maarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07 08:34
Probeer het eens met de handsets compleet uit zodat deze niet kunnen storen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik snap het niet, 25 is toch gewoon sneller dan 5 megabit
max 25 mbit is waarschijlijk wireless G, wil je sneller neem dan N

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

captain95 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:37:
hai tweakers,

wij hebben sinds kort 50Mbps (bits) internet, telefoon en tv van upc.
het internet werkte super goed ik kon downloaden met meer dan 5MB/s (bytes) draadloos!
maar sinds kort werkt het draadloze netwerk heel langzaam: met kabel gewoon 50Mbps (bits) en zonder verschilt het van ongeveer 4 tot max iets van 25 Mbps (bits): langzaam dus.
we hebben sinds kort wel nieuwe huistelefoons en ik las dat die draadloos konden storen met het netwerk.
ik heb toen echter verschillende kanalen voor het netwerk geprobeerd maar het bleef langzaam ook opnieuw opstarten van de router had geen nut.

weet iemand hoe ik dit netwerk weer op volle snelheid kan krijgen?

alvast heel erg bedankt,

maarten ;)
Dus, met 50Mbits kan je in theorie 6,25MByte/s halen, dus is 5MByte/s redelijk netjes.
Haal Mbit en MByte niet doorelkaar! B = byte, b = bit.

Vragen:
Zit er een nieuw apparaat in het netwerk wat 'slechts' wireless G ondersteund? Dan schakelt alles terug bij een singleband modem, die krijg je iig wel bij Ziggo afaik.
Is de afstand verminderd?
Staan de modeminstellingen wel goed? (o wacht, UPC kan je niets instellen :X)
Staan de evt. routerinstellingen goed op Wireless N?
Probeer eens met headsets helemaal uit
Kijk met iets als Networkstumbler (PC) of Wifi Analyzer (android) naar de vrije kanalen, hij geeft ook aan welke kanaal je het beste kan kiezen (laatste). Heel handig om te weten!
fish schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:44:
ik snap het niet, 25 is toch gewoon sneller dan 5 megabit
max 25 mbit is waarschijlijk wireless G, wil je sneller neem dan N
Hij had al Wireless N snelheid, die nu is gezakt :)
En die 5 was megabyte, die wordt weergegeven in IE, Firefox, uTorrent, enz
Die 25/50 was megabit en dat wordt geadverteerd en in speedtests aangegeven.
Kortom erg verwarrend, verhouding is 1 megabyte = 8 megabit. Megabit = Mb en megabyte = MB (hoofdletter)

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 24-06-2012 00:03 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
ik weet niks over of de modems enzo goed zijn maar dat lijkt me wel want we hebben een tijd gewoon de volle snelheid ook draadloos gehad

ik heb net die wifi anylyzer gebruikt maar onze routers zijn de enige die te zien zijn dus de kanalen zullen vrij zijn

[ Voor 31% gewijzigd door captain95 op 24-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
ik zal het even helemaal uitleggen:

wij hebben nu een paar maanden internet van upc: dit komt binnen in een modem van hun en deze wordt gesplitst naar een router boven en een gewoon beneden (omdat verschillende materialen in ons huis het signaal tegenhielden.)

aan die router boven liggen meestal 2 apparaten aan de kabel en bijvoorbeeld mn telefoon en macbook draadloos.
en beneden 3 apparaten bedraad en als we beneden zijn dus draadloos telefoons enzo.

in het begin ging het allemaal goed we kregen gewoon super snelheden van meestal boven de 45mbps met draad en ook draadloos.

maar sinds kort is de draadloze snelheid (boven en beneden) ingestort en beneden (?) de kabel snelheid ook.

we hebben sinds kort wel nieuwe huistelefoons maar ik heb het net geprobeerd met alle telefoons uit en verschillende kanalen van het draadloze netwerk maar nog steeds is het bagger. upc komt alleen maar met standaard oplossingen die nergens op slaan en niet werken omdat het internet eerst gewoon wel goed werkte.

ik hoop dat iemand hier weet waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen (maar bijvoorbeeld niet nieuwe routers kopen ofzo want het heeft gewoon een tijd gewerkt.)

groetjes maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:17
captain95 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:26:

maar sinds kort is de draadloze snelheid (boven en beneden) ingestort en beneden (?) de kabel snelheid ook.
Draai eens traceroute en post de resultaten hier.

Probeer ook eens met één router en met een pc rechtstreeks aan de modem (zonder router(s) ertussen) via een draad.
Pagina: 1