Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 specifieke file naar begin van schijf (defragmenteren)

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zoek een manier om 1 specifiek bestand naar het begin van de harddisk te plaatsen.

Nu kan ik dat wel doen door de disk te formatteren en achteraf het bestand terug te zetten, maar dit is omslachtig en tijdrovend omdat het een volle disk is.

Ik heb al gekeken naar MyDefrag en Defraggler maar hiermee is het helaas niet mogelijk.

Kan iemand me in de goede richting wijzen?

Alvast dank :)

Gaat om een NTFS partitie (W7)

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 23-06-2012 23:12 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk bestand en waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde waarde om een bestand nou zo specifiek aan het begin van de schijf te hebben?

Wat heb je zelf nog meer gevonden dan twee defrag tools om je doel te bereiken en waarom werkt het niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Fairy
  • Niet online
Het gaat om grote bestanden die ik regelmatig gebruik, zoals database bestanden. Deze wil ik op het snelste deel van de schijf plaatsen.

Ik ken diverse defragtools maar niet 1 waarmee je specifiek bestanden kunt plaatsen op een specifieke plaats op de schijf. Misschien dat hier iemand zit die mij kan vertellen welke tool ik hiervoor nodig heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 24-06-2012 14:31 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
In het stenen tijdperk kon je dat met Norton doen, geen idee of dat in de huidige versies ook nog kan

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

IMO is dat wel heel erg micro tuning, ik denk dat je er weinig mee op schiet in ieder geval. Daarnaast: wat voor database bestanden? Hoe groot is je database? Als het namelijk een grote database is, heb je dat liever aan het einde dan aan het begin (een HDD werkt toch net als een CD / DVD van binnen naar buiten?) aangezien je de hoogste snelheid hebt als er van de buitenkant gelezen moet worden.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 08:54
CptChaos schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:37:
IMO is dat wel heel erg micro tuning, ik denk dat je er weinig mee op schiet in ieder geval. Daarnaast: wat voor database bestanden? Hoe groot is je database? Als het namelijk een grote database is, heb je dat liever aan het einde dan aan het begin (een HDD werkt toch net als een CD / DVD van binnen naar buiten?) aangezien je de hoogste snelheid hebt als er van de buitenkant gelezen moet worden.
De access time is aan de binnenzijde significant lager, hetgeen bij een database wel eens handig kan zijn.

Nickname does not reflect reality

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

CptChaos schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:37:
On most harddisks the beginning of the harddisk is considerably faster than the end, sometimes by as much as 200 percent!
Wel ik heb geen idee hoe je dit moet doen, maar als dit files zijn die je vrij vaak gebruikt, is een hdd van 10.000 rpm dan geen optie?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere oplossing (mocht dit niet lukken) voor de TS is een RAMdisk om de DB in te zetten. :)
Brad Pitt schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:40:
De access time is aan de binnenzijde significant lager, hetgeen bij een database wel eens handig kan zijn.
Was ik even vergeten idd... Thnx voor de reminder! :)

[ Voor 78% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2012 14:42 ]

• Brad Pitt
CptChaos schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:42:
Een andere oplossing (mocht dit niet lukken) voor de TS is een RAMdisk om de DB in te zetten. :)
Wat erg handig is als de database 72GB groot blijkt te zijn of zo :)

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 23:11
Primaire partitie aan het begin van de schijf erbij. De nummering van de partities gaat op het moment van aanmaken, dus je huidige partitie blijft gewoon nr1 voor je OS.

[ Voor 9% gewijzigd door PSU_freak op 24-06-2012 14:45 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anders een aparte hardeschijf en die short stroken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Een aparte drive aanmaken voor alleen de database is wellicht ook handiger. Geen fragmentatie.

Het 'begin' van een schijf is dacht ik altijd het snelste.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Hoezo is het met mydefrag niet mogelijk trouwens? Op de website staat dat het bepaalde files naar het begin van de disk plaatst voor snellere toegang, en dat er een scripting engine bijzit voor geavanceerd gebruik. Kun je dan niet een script schrijven die precies dat doet wat je wil?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:44:
Wat erg handig is als de database 72GB groot blijkt te zijn of zo :)
Aangezien die info er niet is zou ik daar niet zomaar vanuit gaan. Daarnaast kun je ook delen van een database cachen naar een RAMdisk, volgens mij doet of iig deed Tweakers.net dat ook. :)

• Brad Pitt
CptChaos schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:51:
Aangezien die info er niet is zou ik daar niet zomaar vanuit gaan.
Ga er van uit dat de DB sowieso groter is dan zijn vrije beschikbare Ram geheugen, als in educated guess :P

Sowieso denk ik dat een SSD kopen en die gebruiken vele malen handiger én sneller is als hetgeen de OP wil.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Database bestanden ed wil je niet op het begin van je huidige partitie hebben, die wil je echt op een aparte partitie hebben.

Database bestanden veranderen (in de regel) nog wel eens en dan blijven ze fragmenteren als je OS iets erbij schrijft of eraf haalt etc. Voor dbase bestanden wil je gewoon een aparte partitie waar niets anders op schrijft.

• Fairy
  • Niet online
Het gaat niet per definitie om een database, maar om bestanden in het algemeen naar het begin van de disk te verplaatsen, een database is daar een onderdeel van, tevens test ik regelmatig software en OSsen (technet) en dan wil je graag een VM aan het begin zetten. Dat lukt alleen als je deze er achteraf naartoe kan verplaatsen. Een SSD is geen optie, de bootschijf is al SSD, maar de RW acties zijn vrij hoog en dan is een SSD ook niet meteen een goede optie. De 2e harddisk is een normale HDD maar de doorvoersnelheid aan het begin (buitenkant platter) is hoger dan aan de binnenkant. daarom is het wenselijk deze files naar het begin te verplaatsen.

Met MyDefrag schijnt het wel te kunnen, maar ik ben niet echt handig met het scripten hiervan. Ik was daarom op zoek naar een eenvoudigere oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 24-06-2012 21:24 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als ik even snel kijk bij Mydefrag, kom je er dan niet uit met zones (zie http://www.mydefrag.com/Manual-Scripts.html) ziet er wmb niet echt ingewikkeld uit.

Gewoon alle VM's / dbases in zone 1 zetten.
Het enige wat ik vermoed is dat je de boel enkel maar fragmenteert ipv defragmenteert omdat elke schrijf-actie geen ruimte heeft om er gelijk achteraan te gaan, dus je bestand raakt direct gefragmenteerd bij een schrijf-actie.

Je kan op deze manier zo ongeveer na elke schrijf-actie de boel weer gaan defragmenteren om het weer naar wens te krijgen.

Daarom zou ik zeggen : partitioneer de boel zodat je headroom kan creeeren voor je schrijf-acties.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58
Koop een ssd en zet de bestanden die zo snel moeten zijn daar op! Vroemmmmmm. SSD's van tegenwoordig kunnen heel wat hebben, je kunt de meeste elke dag helemaal volschrijven en dat een paar jaar lang.
Pagina: 1