USB 3.0 Front header probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 08:27
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe build.
Onlangs heb ik een MSI Z77a-gd65 bord en een Corsair obsidian 550 kast aangeschaft.

In deze kast zit een front panel met usb 3.0 met een 20pin aansluiting. Deze heb ik direct op het mobo aangesloten.

Als ik bestanden wil kopiëren naar een opslag medium dan loopt mijn hele pc vast.
Het kopiëren start wel gewoon alleen halverwege blijft hij hangen. Als ik dan op annuleren klik loopt heel Windows (7 pro) vast.
Als ik opnieuw heb opgestart (geforceerd) dan wil hij daarna nog steeds niet meer normaal in en uitschakelen. Ik moet eerst het opslag medium verwijderen voordat hij weer normaal gaat werken.

Dit gebeurt alleen als ik een opslagmedium aansluit op de front usb 3.0 poorten. Als ik het opslagmedium aansluit op de rear i/o USB 3.0 poort(en) werkt het prima. ik heb zowel een externe hdd(2.5) als een normale usb stick geprobeerd, bij beide loopt Windows dus vast. Ik heb grote en kleine bestanden geprobeerd.. geen verschil.

Weet iemand wat het probleem kan zijn (software of hardware) en hoe ik dit kan oplossen??

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-01 13:19
Alle kabeltjes al gecheckt?

• Jahaa!
uiteraard heb ik 20 pin connector los gehaald, hier was ook niks mis mee.

het lijkt op een software probleem omdat hij wel begint met kopiëren maar het niet afmaakt. als ik de schijf in een andere pc stop staan de bestanden er (half) wel gewoon op.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou denken aan een driver probleem.

De intel usb3 en chipset drivers al geïnstalleerd neem ik aan, of opnieuw ?

link

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 26-06-2012 16:08 ]

• Jahaa!
dat heb ik inderdaad ook geprobeerd maat mocht niet baten.

• Jahaa!
Bij de kast heb ik een verloop stukje gekregen (20pin-usb2.0 header). deze heb ik nu aangesloten.

Met de verloop stukje op een usb2.0 header blijft hij nog steeds even hangen de laatste 5sec maar hij maakt het kopiëren wel gewoon af.
Ik heb het nu zo maar even gelaten. nadeel is nu dat ik niet de volle 100% snelheid kan benutten van de USB 3.0.

Iemand nog ideeën?
Pagina: 1