Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/25kion5.jpg

In het begin van deze grafiek is een duidelijke dip te zien bij IE, en bij Firefox een ongeveer even grote piek.
Tijdens deze tijden was ik nog niet echt geïnteresseerd in tech, en er is niet veel te vinden over dit.
Dus nu komt mijn vraag, wat was er aan de hand toen dit gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Op 17 juni 2008 werd versie 3.0 gelanceerd, wat gepaard ging met een poging om in het Guinness Book of Records te komen met het "meeste aantal downloads in een dag". Wereldwijd waren er zo'n 8 miljoen downloads in de eerste 24 uur. Firefox 3 had een aantal nieuwe functies gekregen, en daarnaast was ook het geheugengebruik van Firefox teruggebracht. Firefox 3 is ongeveer negenmaal zo snel als IE 7 en 2-4 maal zo snel als Firefox 2. Het geheugengebruik is tweemaal kleiner dan Firefox 2 en 4.7 maal kleiner dan IE7.

Bron: Wikipedia: Mozilla Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Dat verklaart toch de dip bij IE nog niet? Want je kan wel 8 miljoen downloads van FF hebben, maar je gaat zeker geen exact 8 miljoen overstappersop die dag hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fire69 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:54:
Dat verklaart toch de dip bij IE nog niet? Want je kan wel 8 miljoen downloads van FF hebben, maar je gaat zeker geen exact 8 miljoen overstappersop die dag hebben volgens mij.
Het is een percentage van gebruikers, niet van downloads. Bij percentage gaat een verhoging bij de een vaak ten koste van de grootste.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.