Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Beste tweakers,

Ik heb reeds een 7970 gekocht en een HX1000.
Nadat ik alle twee de onderdelen had ingebouwd, hoorde ik bij het spelen van het spel 'Dirt3' een erg appart geluid uit mijn videokaart komen. Het geeft een beetje het zelfde geluid als 'het ratelen van een kabel tegen een ventilator'. Ik heb het ook tijdens het scrollen in de browser en tijdens het draaien van benchmarken.
Echter ben ik nog niet tot een conclusie gekomen waar het aan kan liggen.

Specs:

- Intel Core i5 2500K Boxed
- Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3)
- Corsair Vengeance 16GB 1866MHz
- Ati Radeon 7970
- Corsair HX1000
- Corsair P256 SSD
- Western Digital 1TB Caviar Black

Dingen die ik geprobeerd heb (Allemaal zonder succes) :
  • Kaart in andere PCI-e poort
  • Andere modulaire poorten van de voeding geprobeerd
  • Opnieuw drivers geinstalleerd
Op dit forum word een zelfde soort probleem onderzocht, maar ben ik niets wijzer van geworden; http://www.helpmij.nl/for...ing-te-zwak-of-Videokaart

Hier is een filmpje die ik heb opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=JsbHDJpphPg

Je hoort het geratel goed als je het geluid wat hard zet.
Zodra ik aan het einde van het filmpje op ''alt+F4'' druk, hoor je ook dat het geratel ophoud.

Ik heb vanavond (23-06-2012) een andere computer in bezit waarin ik mijn videokaart even ga testen.

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? Of heeft iemand misschien een conclusie van de oorzaak voor mij?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je bedoelt dat geluid op 0:21 ? Dat klinkt echt niet goed iig als dat je videokaart is. Terugsturen.
Overigens ... wat is het nut van 1000w aan voeding met deze setup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Nee dat was een smsje

Nut van een 1000watt Waarom niet beter overkill dan underkill

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harjo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Vandaag in mijn pc getest Je kon echt horen dat het uit de videokaart kwam
Gewoon terug sturen toch

Highflow Coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Harjo schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:41:
Vandaag in mijn pc getest Je kon echt horen dat het uit de videokaart kwam
Gewoon terug sturen toch
Vandaag inderdaad in harjo zijn computer de videokaart uitgetest,
coilwhining is waar de videokaart last van heeft.

Als iemand dit probleem heeft, gewoon RMA sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 12:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijwel alle 7970 kaarten hebben last van coilwhine. Als je de kaart terug stuurt en je krijg hetzelfde type terug zit je met hetzelfde probleem. Alleen de wat duurdere kaarten kunnen betere onderdelen hebben waardoor je dit probleem niet hebt. Sowieso hebben alle reference kaarten dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb het wel eens gehad met nVidia ook. Maar de laatste jaren heb ik met nVidia geen Coilwhine meer gehad.

De 6990 heeft dit ook heel erg.

En wat de poster hierboven zegt, het enige wat je kan doen is een duurdere Non-Reference kaart nemen met andere componenten. Een MSI Lightning bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Ja maar jongens, het is toch te zot voor woorden.
Je koopt toch geen kaart van 400 euro die problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lauyylauyy schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:55:
Ja maar jongens, het is toch te zot voor woorden.
Je koopt toch geen kaart van 400 euro die problemen heeft?
Je hebt gelijk maar dat veranderd niets. Coilwhine komt al jaren voor. Mijn oude 8800GT had het ook. Het heeft ook te maken met de spellen die je speelt maar ook met de temps. Start voor de gein maar eens Alan Wake op, moet je horen wat er dan gebeurt. Sinds in het waterblok op de mijne heb zitten is het zo goed als opgelost vreemd genoeg.

Wil je er vanaf koop dan een duurdere non-reference 7970 of een compleet andere kaart. Deze kaart omruilen voor een andere maar wel hetzelfde type heeft geen nut. In het 7970 topic heeft iemand 3 verschillende kaarten gehad die het allemaal hadden.

Uiteindelijk komt het door het gebruiken van wat goedkopere onderdelen. De wat duurdere non-reference 7970 kaarten hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wellicht voor de volgende keer reviews lezen over je betreffende aankoop zodat je vooraf al de keuze kunt maken of je op coilwhine wilt gokken of toch liever iets meer uitgeeft. Dat scheelt teleurstelling achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Aghanim schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:07:
Wellicht voor de volgende keer reviews lezen over je betreffende aankoop zodat je vooraf al de keuze kunt maken of je op coilwhine wilt gokken of toch liever iets meer uitgeeft. Dat scheelt teleurstelling achteraf :)
Wie gaat er nou vanuit dat een kaart van rond de 400 euro coilwhining heeft?
Niemand denkt toch van, oh die kaart ga ik kopen, ik ga even kijken of hij coilwhining heeft.
Iedereen gaat er toch gewoon van uit dat een product voldoet aan de eigenschappen..

:X

[ Voor 8% gewijzigd door lauyylauyy op 25-06-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
lauyylauyy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:04:
[...]

Wie gaat er nou vanuit dat een kaart van rond de 400 euro coilwhining heeft?
Niemand denkt toch van, oh die kaart ga ik kopen, ik ga even kijken of hij coilwhining heeft.
Iedereen gaat er toch gewoon van uit dat een product voldoet aan de eigenschappen..

:X
Staat in de eigenschappen dan dat de kaart geen coilwhining heeft? :9

Het is niet schadelijk voor je kaart maar wel heel erg irritant. Heb ergens gelezen dat een beste klodder lijm over de spoel (coil) het probleem kan verhelpen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
AtlAntA schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:18:
[...]

Heb ergens gelezen dat een beste klodder lijm over de spoel (coil) het probleem kan verhelpen.
Haha nee dat ga ik niet proberen :)
Ik stuur morgen de kaart terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb een voeding die het heeft....... is waarschijnlijk de choke die loopt te buzzen.......... videokaart hetzelfde gezeur bij jou.. gewoon goedkope zooi die ze gebruiken.

Ik weet trouwens zeker dat mijn voeding het erger heeft.. je went er snel aan :) 3 dagen

[ Voor 125% gewijzigd door A87 op 26-06-2012 14:35 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Lias schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:33:
Ik heb een voeding die het heeft....... is waarschijnlijk de choke die loopt te buzzen.......... videokaart hetzelfde gezeur bij jou.. gewoon goedkope zooi die ze gebruiken.

Ik weet trouwens zeker dat mijn voeding het erger heeft.. je went er snel aan :) 3 dagen
Je voeding went er waarschijnlijk niet aan :P Kijk maar uit, als ie kapot gaat neemt ie nog andere componenten mee het graf in ook.
Pagina: 1