Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462725

Topicstarter
Beste tweakercommunity,

ik ken erg weinig over de werking van een community als deze noch ben ik er actief. Toch, uit dankbaarheid, zal ik dit bericht hier posten. Dan wel dankbaarheid voor de hoeveelheid informatie dat ik heb gehad aan tweakers tijdens de overdenkingen betreffende welke smartphone te kopen (het was Galaxy SII geworden).

Ik wilde graag een playstation 3 kopen - ook al bestaat deze al zo lang, ik heb nu pas de financiële middelen om wat multimediale verwennerij aan te schaffen alsook zou ik het voornamelijk gebruiken om series op te kijken - maar werd omgeleid tot oplichterij. De ps3 wilde ik tweedehands aankopen met garantie erbij - daar zag ik namelijk geen kwaad in - en daarom checkte ik http://www.2dehands.be/ (wonende te Brussel). Daar heb ik gereageerd op een ps3 ad van 130 euro met garantie erbij. Het volgende bericht kreeg ik terug:

[i]Dank u voor de interesse in mijn Playstation 3 Slim 320GB.
De Playstation 3 Slim 320GB is vanmiddag meegenomen door z'n nieuwe eigenaar.
Hij is helemaal dol geworden op de Playstation 3 Slim 320GB en heeft besloten hem direct mee te nemen.

Maar dat is geen negatief bericht, ik stuur u deze mail daarom ook dat ook u helemaal door zal draaien.
Bij de Playstation 3 Slim 320GB was er een factuur aanwezig van *snip* bedrijfsnaam even weg
De Playstation 3 Slim 320GB wordt er aangeboden voor €199

Ik hoop dat ook u met deze weg er een kunt aanschaffen,

Met vriendelijke groet,
*snip* NAW gegevens even weg

Uiteraard heb ik de website gecheckt met grote verbazing tot gevolg toen ik de belachelijk lage prijzen zag en kon het dan ook niet laten om wat opzoekingswerk te verrichten.
Veel secundaire bronnen over deze website heb ik niet gevonden, maar eentje was genoeg; op http://www.9lives.be/forum/algemene-info-discussies/842725-pas-op-valse-webshops-2.html was de post van 'peutie' een schot in het roos.

Het blijkt om een frauduleuze webshop te gaan, althans dat neem ik aan, ik zou het namelijk liever niet testen met een aanschaf. :)
Ik dacht eraan om op zoek te gaan naar een fraude-instantie waarbij ik de website kan aanmelden met een onderzoek en sluiting tot gevolg, maar ik hoop op jullie bereidheid me hiermee op weg te helpen of het stuur over te nemen.

Bij deze, iedereen gewaarschuwd, en graag tot het weerzien, adios!

M D. Student wijsbegeerte te Brussel. Dankzij tweakers een blije eigenaar van een SII.
Peace out

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat is de bedoeling van dit topic?

Want als ik voor elke spam mail een nieuw topic ga openen blijven we bezig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Even melden aan http://www.2dehands.be?

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mateusz,

welkom op GoT. Ik ben erg blij dat je GoT een waardevolle bron van informatie vind en ik waardeer het dat je een bijdrage levert om nog meer informatie toe te voegen aan dit mooie medium.

Ik denk dat het lovenswaardig is dat je goed uitkijkt en zoekwerk verricht voordat je een 2e hands aankoop doet en ik kan iedereen alleen maar aanbevelen om hetzelfde te doen. Desondanks is SF (en eigenlijk heel GoT) niet de juiste plek voor het delen van dit soort ervaringen. Het primaire doel van een forum is het faciliteren van discussie en ik verwacht dat jouw goed bedoelde vermelding niet gaat leiden tot veel discussie :) Als je zelf ervaringen hebt met winkels dan is http://tweakers.net/shopreview/ de juiste plek voor het delen van die ervaringen met andere forumgebruikers.

Daarnaast is het erg lastig om de stelling 'frauduleuze webshop' hard te maken; zeker als je er zelf geen ervaring mee hebt. Zonder bewijs wordt dit nogal snel laster en dat is niet heel handig.

Om bovenstaande redenen doe ik hier even een slotje op en haal ik even de naam van de shop uit je bericht (om verdere acties naar jou te voorkomen).

Dank je wel voor je bijdrage en ik hoop dat je in de toekomst (ondanks dit slotje) toch zeker nog de moeite neemt om hier terug te komen :)

Dit topic is gesloten.