Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor het maken van muziek.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit een beetje met een dringende vraag. Ik ben opzoek naar een laptop 15,6 inch die geschikt is voor het produceren van muziek.

Ik gebruik Cubase 5. Nu draai ik het op mijn desktop waar een Quad Core Q6600 inzit. (als ik het me even goed herinner). Ik zit nu niet thuis dus kan het even niet controleren.
Ik wil ook onderweg of elders een beetje verder kunnen werken aan nummertjes. Vandaar de gedachte om een laptop aan te gaan schaffen. Ik twijfel enorm. Een i5? of is een i3 toch genoeg? De een zegt me dat processor niet veel uitmaakt, omdat het meer gebruik maakt van het geheugen dan dat het van de processor. Terwijl de ander zegt dat de processor wel uitmaakt. Hierdoor ben ik dus erg in de war en twijfel ik, zoals eerder aangegeven, enorm.

Heeft er toevallig iemand van jullie enig idee?

Ik heb nog niet door de topics gezocht. Wel heb ik zitten googlen. Maar kon niet echt iets vinden waar ik iets aan heb.

Dank alvast!

Transfarmer.

Verwijderd

Ik heb een aantal jaren een behoorlijke P4 voor iemand gebouwd die ook met Cubase werkte. Ondanks dat deze P4 een van de snelsten van dat moment was, trok Cubase hem helemaal vol. Ik weet niet of CPU momenteel nog belangrijk is voor Cubase, maar een jaar of 7 terug in elk geval wel.

Heb je al eens op Cubase website gekeken wat zij aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens uit gaan zoeken of hun systeemeisen op hun website hebben staan.
Dank voor je reactie in iedergeval!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Cubase meldt op website:
Windows 7
Dual-core CPU
Audio hardware
2 GB RAM
8 GB HDD
En vrij standaard:
Resolutie >1280*800 aanbevolen
DVD-ROM
USB
Internet

Gezien het feit dat i3 al Dual-core is, zou zelfs dat al moeten werken. Met een i5 zit je zeker weten lekker ruim genoeg, en ben je vrij aardig voorbereid op eventuele nieuwe versies.
Omdat Cubase wel een aantal dingen tegelijk wilt laten zien op je beeldscherm, kies een hogere resolutie. 768P is vrij standaard, maar hoger geeft je wel meer werkruimte.
RAM gaat tegenwoordig met minimaal 3GB in een systeem, 4GB is eerder regel dan uitzondering en ook meer - 6 of 8 - is makkelijk te vinden. Ook hier geldt: meer is beter.

Je geeft zelf nog aan: accu capaciteit. Meeste laptops met deze specs zullen een uurtje of 2, hooguit 3 meegaan. Wil je meer, zul je moeten kijken of een extra (grote) accu mogelijk is. Dell, bijvoorbeeld, geeft deze mogelijkheid bij de meeste modellen.

Dus, eigenlijk is het meeste dat je beperkt je budget. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53

Saven

Administrator

ligt wel aan je budget maar ik zou iig een zo snel mogelijke processor zoeken en 8gb ram of meer toch wel. dan gaat ie iig niet ratelen als je veel vst's heb gelayerd