Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds 2 weken heb ik mijn oude Cisco router de deur gewezen, omdat hij het vaker niet dan wel deed (mijn eigen schuld overigens, hij heeft iets te veel ampere gehad).
Vervangen door een Belkin Surf N150 Router.
Deze werkt prima, snel en stabiel op alle desktops en laptops, evenals symbian telefoons, een ps3,etc.
Maar, op mijn Android toestel (Acer Liquid Mini E310 , Android 2.3.5) blijft de verbinding wegvallen. Dat wil zeggen, hij ziet de router, maakt verbinding, houdt de verbinding en binnen 2 á 3 minuten valt de verbinding weg om vervolgens na 1 minuut weer verbinding te maken.
Het lijkt me stug dat het bij de telefoon ligt, omdat hij het op andere routers/access points prima doet.
Wat heb ik al geprobeerd;
- Beveiliging aangepast (WPA/WPA2, WPA, WPA2 en 64-bits WEP)
- Firmware router geüpdate
- Telefoon instellingen nagelopen.

Wie kan er hulp bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Hoe ver zit je van je router af als dit gebeurd? En gebeurd het nog steeds als je ongeveer 1 a 2 meter er vanaf gaat zitten? Het kan best zo zijn dat de antenne in je toestel wat problemen heeft met de ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:08:
Hoe ver zit je van je router af als dit gebeurd? En gebeurd het nog steeds als je ongeveer 1 a 2 meter er vanaf gaat zitten? Het kan best zo zijn dat de antenne in je toestel wat problemen heeft met de ontvangst.
Ik wou dat het zo simpel was ;) , zelfs als ik op de bank zit +/- 3 á 4 meter ervandaan, doet het probleem zich nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Even met Wifi-Analyzer kijken of je al op het sterkste kanaal zit / teveel routers in de omgeving die gebruik maken van hetzelfde kanaal.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pjottski schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:25:
Even met Wifi-Analyzer kijken of je al op het sterkste kanaal zit / teveel routers in de omgeving die gebruik maken van hetzelfde kanaal.
Bedankt voor de tip ;) heb dat al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het opgelost heb, heb de telefoon een statisch ip gegeven en nu lijkt het goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Had je nog wel garantie op die oude Cisco router? Een apparaat kan nooit kapot gaan door teveel ampere's. Het aantal ampere vermeld op een adapter is het maximum wat die adapter kan leveren. Hij levert echter slechts wat er door het betreffende apparaat gevraagd wordt. Je kan een adapter wel slopen door een apparaat op aan te sluiten wat meer ampere vraagt dan wat de adapter kan leveren; het secundaire circuit kan dan doorbranden door teveel warmteontwikkeling.

Hier heb je niet direct iets aan maar wilde dit wel even delen ;)

Verder klinkt dit typisch als zo'n lastig comptabiliteits probleem wat alleen op te lossen is met een andere router :) (je hebt nu natuurlijk een workaround en geen echte oplossing)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Ik heb dit eens gehad met een android 4.0.4 toestel.
wat bij mij werkte was een wpa 2 EAS key met alleen hoofdletters ( WDS/WPS was volgens mij het probleem )

weet niet waarom en hoe,.. maar het werkte voor mij probeer het eens ?

[ Voor 8% gewijzigd door osmosis op 23-06-2012 17:43 ]

Pagina: 1