Toon posts:

Harde schijf notebook eruit halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een 18 Inch asus laptop gekocht, een K93SM,
en heb hier door de computerwinkel waar ik hem kocht een SSD extra erin laten zetten,
terwijl de standaardconfiguratie al een harde schijf bevatte.

Omdat ik genoeg heb aan de SSD van 120GB die er nu dus inzit, dacht ik eraan de HDD
eruit te halen en te verkopen. Alleen vraag ik mij nu dus af of dan de garantie op de laptop zelf
dan komt te vervallen, of hij op de HDD na blijft.. Ik kan dit niet bij Asus vinden.

Iemand een idee hoe dit zit?

Verwijderd

Als je geen 'warranty void' zegeltjes hoeft te verbreken zie ik het probleem niet? Meestal kun je zonder zegels te verbreken bij de WiFi adapter, RAM geheugen en hardeschijf, omdat dit zaken zijn die je als gebruiker kunt vervangen. De rest heb je als eindgebruiker niets bij te zoeken, dus zijn de schroefjes wel afgedicht met zegels die je niet mag verbreken.

Kijk eens goed naar je laptop dus. Meestal zit de hardeschijf aan de zijkant en schuift hij er ook zijwaards uit na het losschroeven van de hardeschijf-caddy. Maar elke laptop is anders.

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 18:36
Hmm zover ik altijd begrepen heb, moet je de laptop in dezelfde toestand kunnen terugzetten als je 'm gekocht hebt. Dit betekend dus dat je de harde schijf zult moeten behouden wil je garantie claimen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Asus (of ieder ander merk) een "custom" laptop gaat repareren ;) (Driver problemen, hardware falen etc zijn daardoor moeilijker te achterhalen).

De SSD kun je gewoon inbouwen/gebruiken maar bij problemen de HDD terug zetten.

Check je garantie is het advies ;)

[ Voor 8% gewijzigd door EnerQi op 23-06-2012 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie! Ik weet genoeg..