iPod speakers produceren slecht geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microchip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik heb al een hele tijd een stel iPod speakers (http://www.amazon.com/iLu...aker-System/dp/B000ETY3LO) die recentelijk slecht geluid zijn gaan produceren. Het geluid kan ik het beste beschrijven als hoe het klinkt wanneer koptelefoons half ingeplugd zijn. Gitaar en bas zijn wel te horen, gejuich ook, maar zang bijvoorbeeld niet. Ik weet dat de speakers nog steeds goed zijn, aangezien de radio nog wel goed klinkt.

Ik heb het apparaat al opengemaakt, maar ik weet nog niet zo goed waar ik moet zoeken naar het probleem. Aan de ene kant verwacht ik het probleem bij de iPod connector, doordat de gelijkenis van het geproduceerde geluid met dat van half ingeplugde koptelefoons. Ik heb een paar dingen doorgemeten, en het lijkt niet alsof er slechte contacten tussen zitten.

Aan de andere kant zou het ook een geexplodeerde condensator of iets dergelijks zijn, wat de selectieve verwijdering van frequenties zou kunnen verklaren.

Mijn vraag is dus, hebben jullie ideeën wat dit probleem kan veroorzaken? En wat veroorzaakt die vervorming in het geluid wanneer koptelefoons half ingeplugd zijn? Als ik dat begreep zou ik beter kunnen zoeken naar waar het probleem zou kunnen zitten, als de connector het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk toch dat er ergens iet zit dat slecht contact heeft. Ik heb hetzelfde weleens gehad, maar had toen een mp3-speler met een male-male verlengkabel aan de line-in van mijn stereo aangesloten, die had toen een onderbreking in de ground. Nieuwe kabel en klaar, maar omdat je ipod rechstreeks op de connector zit, zou ik zeggen: probeer eens een andere ipod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Als de radio die erin zit nog goed klinkt is het in ieder geval niet de versterker of de speakertjes, dus dan lijkt een kapotte condensator me ook sterk. Of er moet in het signaalpad van de connector naar de versterker is defect zijn, dat zou nog kunnen. Ook kan de uitgang van je iPod kapot zijn, of inderdaad gewoon vies/slecht contact. Probeer de connector in je iPod eens schoon en stofvrij te maken met een houten tandenstoker bijvoorbeeld?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57

DUH!

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Mr. Dave schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:01:

DUH!
Nog nooit van DIT gehoord?? Uberkwaliteit voor een (eerlijk gezegd) niet te malse prijs, maar het is zo'n ongelooflijk goed geluid!

Heb zelf model "S", geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 15:05
Mr. Dave schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:01:

DUH!
Tja, lezen is ook erg lastig, want het gaat hier om een dock die sinds kort slecht geluid is gaan geven.

Klinkt als een kabelbreukje. Als het aan de dock ligr -> Garantie Dock.
Als een andere iPod het wel goed doet -> Garantie iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microchip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05-2021
Andere iPods werken ook niet goed. Ik zal de contactjes eens schoonmaken met wat alcohol, kijken of dat verschil maakt. Bedankt!
Pagina: 1