Ik wil een nieuwe gaming PC kopen. Aangezien ik niet echt thuis ben in de hardware en een optimale combinatie ervan wil hebben zou het mooi zijn als ik hier wat feedback op krijg.
Ik heb het e.e.a. uitgezocht en onderaan heb ik een lijstje geplaatst om door jullie op te schieten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Dual boot:
* Win7: Gaming zoals WoW en Need for Speed
* Ubuntu: Surfen
Wat mag het systeem gaan kosten?
- ommenabij de €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- beeldscherm (24"), muis, toetsenbord, speakers+mic, printer/scanner, D-Link Wlan kaart, Externe 1TB harde schijf voor data (via server/netwerk toegankelijk), usb 3.0 hub
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik weet niet zeker of die koeler echt nodig is of dat de kast al voldoende is. Misschien is het verstandiger om een iets betere kast te nemen en dan geen koeler. Graag advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nee, geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Ik wil een systeem samenstellen waarom alle componenten zo optimaal mogelijk benut worden. Dus niet een graphiccard die voor 50% benut wordt omdat het moederbord het niet aan kan.
- Qua energieverbruik liefst zo laag mogelijk uiteraard, maar wel zonder dat het consequenties heeft voor de prestaties.
Hier lijst wenslijstje:
Ik heb het e.e.a. uitgezocht en onderaan heb ik een lijstje geplaatst om door jullie op te schieten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Dual boot:
* Win7: Gaming zoals WoW en Need for Speed
* Ubuntu: Surfen
Wat mag het systeem gaan kosten?
- ommenabij de €750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- beeldscherm (24"), muis, toetsenbord, speakers+mic, printer/scanner, D-Link Wlan kaart, Externe 1TB harde schijf voor data (via server/netwerk toegankelijk), usb 3.0 hub
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik weet niet zeker of die koeler echt nodig is of dat de kast al voldoende is. Misschien is het verstandiger om een iets betere kast te nemen en dan geen koeler. Graag advies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nee, geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Ik wil een systeem samenstellen waarom alle componenten zo optimaal mogelijk benut worden. Dus niet een graphiccard die voor 50% benut wordt omdat het moederbord het niet aan kan.
- Qua energieverbruik liefst zo laag mogelijk uiteraard, maar wel zonder dat het consequenties heeft voor de prestaties.
Hier lijst wenslijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
| 1 | Antec One Hundred | € 41,53 | € 41,53 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,59 | € 25,59 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 210,- | € 210,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | ICIDU Internal Card Reader OEM | € 7,45 | € 7,45 |
| 1 | Asrock Z77 Pro4-M | € 83,40 | € 83,40 |