New Broadcom Crystal HD viewpad 10

Pagina: 1
Acties:

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
Hoi allemaal,

Ik heb voor in mijn viewsonic viewpad 10 een New Broadcom Crystal HD Decoder Mini Card BCM70010/BCM70012 kaartje gekocht, KlikKlik.
Zodat hij full hd movies kon afspelen. Maar ik heb hem er in gedaan en nu herkent de viewsonic viewpad hem niet.
kunnen jullie mij misschien helpen?

Alvast heel erg bedankt!!

ps: ik weet niet precies in welk topic deze hoord, ik heb hem maar in de zelfde gedaan als me vorige,
maar misschien hoort hij wel bij grafishe kaarten

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:21
Je moet de kernel compileren - of er een vinden - met Broadcom Crystal HD support.

• xxmarijn
wat is kernet compileren?

Driver heb ik trouwens al geprobeerd

Bedankt voor de snelle reactie!

• alex3305
Oh je zit in Windows? Ik dacht namelijk dat je het over Android had. Maar dan gewoon de drivers installeren en bijvoorbeeld XBMC met Crystal HD support draaien.

Als je kaartje echter ook niet bij apparaatbeheer staat is er denk ik toch iets misgegaan...

• xxmarijn
jah hij staat idd ook niet bij apparaat beheer
Maar wel heel erg bedankt!
dus weet misschien iemand anders een oplossing?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-02 16:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben even het spoor bijster. Waar gaat dit topic nu over? Hij staat in het mobile aankoop advies maar zo te zien heeft het daar niets mee te maken (ik zie geen aankoopvraag). Is het een tablet probleem of een PC probleem? Ik zoek even de plek waar ik hem naar toe kan verplaatsen, je topic staat sowieso niet op de juiste plek :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• xxmarijn
het gaat over een tablet
viewsonic 10

• alex3305
Gelukkig weet ik het een en ander ervan af, maar het gaat erom dat de TS een ViewSonic Viewpad 10 tablet heeft welke dualboot met Android en Windows (7). Nu heeft hij een Broadcom Crystal HD minipci kaart gekocht om HD video af te spelen. Echter wordt deze niet herkend in blijkbaar Windows 7.

Anyway, als het kaartje niet in Apparaatbeheer te bekennen is, dan zit deze waarschijnlijk niet goed bevestigd in het minipci slot. Om eerlijk te zijn kan ik ook nergens vinden dat iemand het ooit heeft gedaan. Mag ik vragen hoe je het aangesloten hebt? En kun je daar eventueel een foto van maken?

Het zou de TS echter sieren om iets duidelijkere posts te maken in plaats van alleen te dumpen :).

• xxmarijn
Het gaat trouwens om windows 8.
Ik heb het kaartje indd in het minipci slotje gestopt,
vanavond kan ik er een foto van maken en op dit forum zetten.

zolang is alle hulp nog welkom!

Heel erg bedankt!

• alex3305
Misschien kun je even kijken op deze wiki (Nederlands). Dat gaat over een vergelijkbaar tablet met de Broadcom Crystal HD onder Windows 8.

• xxmarijn
Wauw heel erg bedankt!
Ik ga het zeker proberen maar niet zeker dat het werkt.

de foto komt trouwens morgen want dan ga ik de chip voor de 3de keer er weer inzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door xxmarijn op 23-06-2012 22:41 ]

• xxmarijn
klik
klak
klok

hier zijn wat foto's van mijn chiop in de tablet

ik heb trouwens die link geprobeerd KlikKlik, maar die blijkt niet te werken, want als ik de driver installeer zegt hij dat ie de chip niet kan herkennen.

[ Voor 28% gewijzigd door xxmarijn op 24-06-2012 16:20 ]

• alex3305
Ziet er goed uit, maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Helaas heb je namelijk een Dell variant gekocht, de Dell WX637. Het is inderdaad wel een Broadcom Crystal HD, maar waarschijnlijk met Dell bios wat ervoor zorgt dat deze niet werkt in een product van een andere fabrikant.

Je hebt misschien, een hele kleine kans dat er een switch aanwezig is om deze kaart over te zetten naar een andere BIOS, maar ik ben helaas bang van niet.

In ieder geval zou dit wel een verklaring zijn waarom de kaart niet herkend zou worden. Een andere verklaring zou een DOA kunnen zijn maar dat denk ik helaas niet.

• xxmarijn
Oo dat is wel jammer,
is er misschien een ander merk voor dut kaartje ofzo die wel kan werken?
want ik wil wel graag 1080p af kunnen spelen.

• alex3305
Ik heb deze (bij de Amerikaanse winkel van hun) destijds gekocht voor in mijn Apple TV. Die deed het wel goed. Daarnaast heb je met de (9)70015 ondersteuning voor meer formaten dan met de (9)70012.

Overigens vind je ze ook op Marktplaats en eBay, maar dan moet je ook goed opletten of je geen vendor-specific kaartje hebt.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-02 16:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aangezien dit topic niets te maken heeft met android tablets verplaats ik hem naar Videokaarten & Beeldschermen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• xxmarijn
is het het denkje waard om een Broadcom Hardware Decoder BCM970015 te kopen?

• alex3305
Als je er per se 1080p materiaal vloeiend op wil afspelen wel. Maar het is zeker waard ten opzichte van de 12.

Maar goed, op een tablet zou ik het niet per se willen, maar gewoon recoderen of alleen 720p downloaden mits dat wel vloeiend draait.

• xxmarijn
Het is zo dat ik mijn tablet met mini-hdmi op beamer heb aangesloten
dan zie je wel heel wat verschil

ik denk dat ik het ga proberen!
Pagina: 1