Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:33
Beste Tweakers,

Het komt best vaak voor dat mijn internet wegvalt.
Het gebeurt vooral wanneer ik iets aan het downloaden ben, en soms ook als ik een full-HD video aan het kijken ben op het internet. Buiten die 2 dingen komt het ook voor, maar daar komt het vaker voor.

Weet iemand hoe dat komt?
En hoe je het kan oplossen?

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door yeth3119 op 23-06-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je iets meer informatie moet geven.

Valt alleen je draadloze verbinding weg of valt je hele internetverbinding weg?
En waarmee probeer je verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Alleen de draadloze verbinding valt weg. Het internet valt ook alleen weg bij mijn computer.
Ik blijf verbonden met het internet met mijn telefoon en met een laptop die we ook thuis hebben (niet van mij). Bij de laptop gaat de internet niet weg als ik iets bijv. download.

Als de internet van mijn computer weg valt, kan ik geen verbinding maken met het internet. Dan zeg ik verbinding maken, maar dan blijft hij bezig zijn met het verbinden. Dus hij verbindt niet. En als ik probleem oplossen zeg, vindt hij geen problemen.
Het enige manier om weer verbinding te krijgen is door het opnieuw op te starten.

P.S.: Als ik mijn computer op slaapstand zet en weer start dan kan hij ook niet verbinden met het internet. (ik zet hem nooit op slaapstand, dus dat maakt niet zoveel uit. Maar ik meld het voor het geval dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dan ligt het dus aan je draadloze ontvanger in de computer.
Misschien eens proberen om de drivers er af te gooien en dan de nieuwste driver te installeren.

Je zou ook kunnen proberen om hem even alleen op b/g verbinding te zetten, veel adapters hebben problemen met de N verbinding

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 23-06-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

offtopic:
Waarom staat dit topic in DAA?

Misschien de adapter controleren, een kapotte werkt niet echt namelijk.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ernemmer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:21:
Dan ligt het dus aan je draadloze ontvanger in de computer.
Misschien eens proberen om de drivers er af te gooien en dan de nieuwste driver te installeren.

Je zou ook kunnen proberen om hem even alleen op b/g verbinding te zetten, veel adapters hebben problemen met de N verbinding
ik heb nog net geprobeerd om de drivers te installeren, maar voor het installeren van de drivers, moet je de oude versie eerst verwijderen. Tijdens het verwijderen van de oude versie zegt hij dat een bestand niet gevonden is en kan ik het niet 100% verwijderen. Omdat een deel is verwijderd kan ik geen verbinding maken met het internet.

Na het opnieuw opstarten heb ik geprobeerd om de nieuwe drivers te installeren, maar dan moet hij nog steeds de oude versie verwijderen en dat lukt dan weer niet. Dus nu heb ik helemaal geen internet op mijn computer.
Koenvh.nl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:50:
offtopic:
Waarom staat dit topic in DAA?

Misschien de adapter controleren, een kapotte werkt niet echt namelijk.
Ik wist niet waar ik deze topic moest plaatsen, deze plaats leek me de beste, van daar dat ik deze topic hier heb geplaatst

De adapter ziet er goed uit, maar van binnen weet ik het niet zeker. Maar dat wordt moeilijk om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
Het uitvallen van een WiFi verbinding kan soms liggen aan het feit dat je router moet omschakelen naar een andere kanaal op de frequentie. Wat de reden hiervoor is soms onduidelijk, interferentie, buren die hetzelfde (standaard) kanaal gebruiken...
Maar het wilt wel eens helpen een ander standaard frequentiekanaal aan te geven waarmee de router de apparaten laat communiceren.

Als voorbeeld een screenshot van mijn WiFi instellingen van mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f308/michielzumbrink/wifi-1.jpg

Probeer het eens een tijdje met een ander kanaal, en als dat niet werkt, probeer dan weer eens een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
Een move naar Netwerken en de hoop & verwachting dat je snel geholpen bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Zumbrink schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:21:
Het uitvallen van een WiFi verbinding kan soms liggen aan het feit dat je router moet omschakelen naar een andere kanaal op de frequentie. Wat de reden hiervoor is soms onduidelijk, interferentie, buren die hetzelfde (standaard) kanaal gebruiken...
Maar het wilt wel eens helpen een ander standaard frequentiekanaal aan te geven waarmee de router de apparaten laat communiceren.

Als voorbeeld een screenshot van mijn WiFi instellingen van mijn router:
[afbeelding]

Probeer het eens een tijdje met een ander kanaal, en als dat niet werkt, probeer dan weer eens een andere.
Ik ga dit proberen, wanneer ik de tijd ervoor heb. Ik zal het melden als het wel of niet werkt.
zeef schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:32:
Een move naar Netwerken en de hoop & verwachting dat je snel geholpen bent. :)
Dankuwel, dat u deze topic bij de juiste plaats gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zo te lezen is er iets mis met je driver, als je deze niet kan verwijderen.
Driversweeper even downloaden en de driver dan toch verwijderen en de nieuwste er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ernemmer schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:47:
Zo te lezen is er iets mis met je driver, als je deze niet kan verwijderen.
Driversweeper even downloaden en de driver dan toch verwijderen en de nieuwste er op zetten.
Weet je zeker dat dat gaat werken?
Want hij wil dat ik de hele programma verwijder en niet alleen de drivers. Dus zal het wel genoeg zijn om de drivers te verwijderen?
Als het niet lukt, dan moet ik weer W7 opnieuw installeren, omdat ik geen drivers meer heb en omdat het niet 100% is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Je krijgt bij deinstalleren de melding dat een bestand mist. Installeer dan de drivers opnieuw en deinstalleer ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Je moet wel even de nieuwe driver downloaden eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ernemmer schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:25:
Je moet wel even de nieuwe driver downloaden eerst.
Ik bedoel herinstalleer de huidige drivers en deinstalleer dan. De nieuwe driver heeft hij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Dat is het probleem.
Ik krijg een melding dat een bestand niet gevonden kan worden. Een deel van de drivers zijn dan verwijderd en niet alles. Dus dan heb ik geen internet meer, maar als ik dan probeer de nieuwe drivers te installeren, dan zegt hij dat ik de oude moet verwijderen (dan kan de installatie software van de nieuwe drivers de oude drivers verwijderen). Maar als ik dan zeg 'verwijder de oude versie'. Dan zegt hij op een gegeven moment dat hij een bestand niet kan vinden. Dus kan ik ook niet de nieuwe drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Welk bestand mis je dan? wat geeft Windows aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Installeer je oude drivers nog eens een keer. Als dat lukt dan zal het deinstalleren waarschijnlijk ook lukken.

Kun je een screenshot van de foutmelding geven? Gebruikt de installer de MSI/Windows installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ernemmer schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:46:
Welk bestand mis je dan? wat geeft Windows aan?
EricJH schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:50:
Installeer je oude drivers nog eens een keer. Als dat lukt dan zal het deinstalleren waarschijnlijk ook lukken.

Kun je een screenshot van de foutmelding geven? Gebruikt de installer de MSI/Windows installer?
Ik kan wel een screenshot maken van de fout melding, maar dan heb ik geen internet meer, en de enige oplossing is door W7 opnieuw te installeren. Daarom wil ik dat als laatste optie gebruiken als er geen andere opties meer zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door yeth3119 op 24-06-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als systeemherstel werkt dan kun je terug naar de werkbare situatie. Dan kun je dingen proberen en screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
EricJH schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:22:
Als systeemherstel werkt dan kun je terug naar de werkbare situatie. Dan kun je dingen proberen en screenshot maken.
Dat is een goede tip, was ik helemaal vergeten. Ik ga het nu gelijk uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik heb het gelijk verwijderd.
Deze foutmelding komt wanneer ik het verwijder vanuit het configuratiescherm.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19644081/Netgear%20verwijderen%20%28van%20config%29.JPG

En deze foutmelding krijg ik wanneer ik de oude drivers verwijder vanuit het programma van de nieuwe drivers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19644081/Netgear%20verwijderen%20%28van%20nieuwe%20driver%29.JPG

Dus bij allebei de manieren krijg ik een foutmelding waardoor ik geen nieuwe drivers kan installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door yeth3119 op 24-06-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dank voor de screenshots. Zoals ik al vermoedde is de MSI installer gebruikt in de installer. Dat kan eventueel van pas komen maar toch wil ik eerst de eerder voorgesteld weg bewandelen voordat ik een MSI installer specifieke weg ga bewandelen.

Heb je de installer nog van de huidige drivers? Zoniet download ze dan van de Netgear of andere website. Het moet dezelfde driver zijn dat is cruciaal hier. Als je de installer hebt voer deze dan uit en kijk of het de mogelijkheid geeft te installeren of een herstel installatie te doen.

Als één van beide lukt dan is het gelukt en kun je als het goed is de installer voor de nieuwe driver starten en kan de oude driver verwijderd worden.

Kleine achtergrond bij deze fout. De MSI installer plaatst bij installatie een copy van de intaller als .msi bestand in c:\windows\installer. Zonder deze .msi file loopt de installatie spaak. Deze map kan aardig groot worden en soms vegen mensen deze map schoon in een zoektocht naar vrije schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik heb geprobeerd, om de oude drivers (v1) te gaan installeren, maar net als bij de nieuwe drivers zegt hij dat je de oude eerst moet verwijderen. En dan krijg ik weer een foutmelding. Deze foutmelding is een beetje anders dan de foutmelding die ik krijg wanneer ik het verwijder vanuit de nieuwe drivers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19644081/Netgear%20verwijderen%20%28van%20driver%20v1%29.JPG

Er is geen optie om de oude drivers te herstellen. Hij installeert het alleen. En probeert de oude drivers te verwijderen.

Dankjewel voor je achtergrond informatie. Het probleem is een beetje duidelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Je moet dus echt eerst de oude driver verwijderen. Dit lukt nu niet op de normale manier, daarom even driversweeper gebruiken. Die haalt alle bestanden die een relatie hebben met een driver weg. Dan dus de nieuwe driver installeren en dan moet alles gewoon werken denk ik.

Als dit niet werkt kan je altijd nog een systeemherstel doen naar een eerder tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ernemmer schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:12:
Je moet dus echt eerst de oude driver verwijderen. Dit lukt nu niet op de normale manier, daarom even driversweeper gebruiken. Die haalt alle bestanden die een relatie hebben met een driver weg. Dan dus de nieuwe driver installeren en dan moet alles gewoon werken denk ik.

Als dit niet werkt kan je altijd nog een systeemherstel doen naar een eerder tijdstip.
Ik had die programma al geprobeerd toen je het vorige keer zij, maar ik kan mijn drivers van de wireless adapter niet vinden, of ik snap die programma niet.
Ik zal me even verder verdiepen in dat programma, als het niet lukt dan vraag ik het wel hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik vraag me af of Driver Sweeper jouw drivers kan deinstalleren. Ik zie enkel de optie voor Realtek LAN.

Het volgende is de MSI installer specifieke oplossing maar die vraagt ook wat extra werk. Stap één is om met Windows Installer Clean Up utility alle verwijzingen naar de installer van jouw Netgear USB drivers te verwijderen. Let op dat deze tool de drivers niet deinstalleert. Het veegt enkel alle verwijzingen naar de installer weg. Zodat als je een installer start niet meer ziet wat wijst op een aanwezige vorige installatie.

Stap twee is om de Netgear USB driver in device manager handmatige te deinstalleren. Doe voor alle zekerheid een reboot en probeer dan opnieuw de nieuwe drivers te deinstalleren.

Hopelijk is dat voldoende en hoeven we niet ook nog drivers onder Non Plug and Play drivers te deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
EricJH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:38:
Ik vraag me af of Driver Sweeper jouw drivers kan deinstalleren. Ik zie enkel de optie voor Realtek LAN.
Dat is ook wat ik het vorige keer zag, en ook wat ik daarnet zag. Ik zag alleen Realtek en geen netgear.
EricJH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:38:
Het volgende is de MSI installer specifieke oplossing maar die vraagt ook wat extra werk. Stap één is om met Windows Installer Clean Up utility alle verwijzingen naar de installer van jouw Netgear USB drivers te verwijderen. Let op dat deze tool de drivers niet deinstalleert. Het veegt enkel alle verwijzingen naar de installer weg. Zodat als je een installer start niet meer ziet wat wijst op een aanwezige vorige installatie.

Stap twee is om de Netgear USB driver in device manager handmatige te deinstalleren. Doe voor alle zekerheid een reboot en probeer dan opnieuw de nieuwe drivers te deinstalleren.

Hopelijk is dat voldoende en hoeven we niet ook nog drivers onder Non Plug and Play drivers te deinstalleren.
Ik ga het proberen. En daarna meld ik het hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik krijg deze melding, wanneer ik Windows Installer Clean Up utility probeer uit te voeren.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19644081/windows%20clean%20up%20utility%20%28foutmelding%29.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
@EricJH: Je oplossing heeft geholpen, dankjewel.
Ik heb de drivers verwijderd. Daarna heb ik heel de programma van netgear verwijderd. Nadat het is verwijderd heb ik v2.1 geinstalleerd.

Er was een nieuwere versie namelijk v3.1, dus wou ik die installeren. Daarvoor moest je de oude verwijderen en daarna de nieuwste installeren. Nadat ik v2.1 heb verwijderd, ging ik v3.1 installeren, maar nu kan het programma mijn adapter niet vinden.

En het alle raarste is, dat ik wel verbonden ben met het internet (volgens W7), en ik kan ook 'surfen' op het internet. Maar ik heb nu als het goed is helemaal geen software van netgear op mijn computer en terwijl ik kan internetten zegt de programma van netgear dat hij mijn adapater niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Da's apart. Daar heb ik geen kant en klaar antwoord op.

Het kan zijn dat het een quirk van de v3.1 drivers zijn of dat er toch iets niet helemaal netjes gedeinstalleerd is.

Ik zie dat ik van mijn oorspronkelijke plan was afgeweken na de procedure met MSI/WIndows Installer Cleanup Tool en handmatige deinstallatie van de Netgear drivers.

Ik had je moeten adviseren de v2.1 driver opnieuw te installeren en dan te deinstalleren. Dan zouden de drivers netjes door de installer gedeintalleerd zijn zoals door Netgear bedoeld. Nu zou het kunnen zijn dat er nog een restje van v2.1 geinstalleerd is.

Om met een schone lei te beginnen raad ik het volgende (en hopelijk functioneert dan de v3.1driver naar behoren):
  • Maak een systeemherstelpunt
  • Deinstalleer de v3.1 driver en reboot (dat is bij USB devices meestal niet nodig maar ben liever volledig)
  • Installeer de v2.1 driver, reboot indien gevraagd wordt
  • Deinstaller de v2.1 driver en reboot (voor de volledigeheid)
  • Veeg je register schoon met Eusing Free Registry Cleaner en Auslogics Registry Cleaner
Installeer nu v3.1 opnieuw om te zien of die nu beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik ga proberen wat jij mij aanraad, maar ik heb een paar vragen:
1. met het deinstalleren van v3.1 en 2.1, bedoel je toch dat ik de drivers met de Windows Installer Clean Up utility moet verwijderen, en daarna het hele netgear programma?
2. Moet ik de register met eusing registry en auslogics registry cleaner schoonmaken, of alleen 1 van die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
EricJH schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:10:
Da's apart. Daar heb ik geen kant en klaar antwoord op.

Het kan zijn dat het een quirk van de v3.1 drivers zijn of dat er toch iets niet helemaal netjes gedeinstalleerd is.

Ik zie dat ik van mijn oorspronkelijke plan was afgeweken na de procedure met MSI/WIndows Installer Cleanup Tool en handmatige deinstallatie van de Netgear drivers.

Ik had je moeten adviseren de v2.1 driver opnieuw te installeren en dan te deinstalleren. Dan zouden de drivers netjes door de installer gedeintalleerd zijn zoals door Netgear bedoeld. Nu zou het kunnen zijn dat er nog een restje van v2.1 geinstalleerd is.

Om met een schone lei te beginnen raad ik het volgende (en hopelijk functioneert dan de v3.1driver naar behoren):
  • Maak een systeemherstelpunt
  • Deinstalleer de v3.1 driver en reboot (dat is bij USB devices meestal niet nodig maar ben liever volledig)
  • Installeer de v2.1 driver, reboot indien gevraagd wordt
  • Deinstaller de v2.1 driver en reboot (voor de volledigeheid)
  • Veeg je register schoon met Eusing Free Registry Cleaner en Auslogics Registry Cleaner
Installeer nu v3.1 opnieuw om te zien of die nu beter werkt.
Ik heb toch geprobeerd te doen wat jij zij, maar toch kan het programma tijdens het zoeken naar mijn adapter mijn adapter niet vinden. Het opvallende is dat de lampje van de adapter niet brandt (of knippert). Dus je kan zeggen dat hij dan uitstaat waardoor het netgear programma het adapter niet kan vinden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het adapter aan staat, wanneer het programma naar het adapter zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Afgaande op je screenshots gebruik je geen XP anders zou ik adviseren de Windows Wireless Zero service uit te zetten.

Probeer eens v3.0 van de driver. Verder heb ik even geen ideeen anders dan je licht op de Netgear forums op te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
EricJH schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:02:
Afgaande op je screenshots gebruik je geen XP anders zou ik adviseren de Windows Wireless Zero service uit te zetten.

Probeer eens v3.0 van de driver. Verder heb ik even geen ideeen anders dan je licht op de Netgear forums op te steken.
Die versie bestaat niet het gaat van v1.0=> v2.1=> v3.1. Bij v1.0 en bij v2.1 valt de internet weg, en bij v3.1 kan het programma mijn adapter niet vinden (het lampje van het adapter brandt/knippert niet).
Pagina: 1