Toon posts:

Wie weet welke SDRAM sneller is CL2 of CL3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NEWBE: CL2 PC100 222-622 / 7-1-1-1 5-1-1-1
HARRY: CL3 PC100 322-622 / 8-1-1-1 6-1-1-1

hoi, dit zijn twee verschillende systemen waarvan de geheugens van mij en van Newbie staan ter vergelijk, ik weet dat die van mij 6ns is, dat heeft Sandra aangegeven als ze in een goeie bui is, ik zelf dacht namelijk dat de bovenste qua timing en CL2 in ieder geval net zo snel is, en in ieder geval van goede kwaliteit is, de mijne is een Siemens met LGS chips er op.
Wie heeft hier meer kennis van in huis?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Jouw module is een PC100 CAS3 module, wat niet erg snel is. Ik denk echter dat hij het (vooral omdat het er een is met LGS chips) ook zal doen op CAS2. Je moet dan in je bios SPD uitschakelen en handmatig je module op CAS2 zetten. Die van Newbie is een officiele 2-2-2 module, maar Sandra laat met "CL3 PC100 322-622" alleen zien wat in het SPD staat, niet hoe de module ingesteld staat.

Ter vergelijking, bij mij is CAS3 7-1-1-1 4-1-1-1 en CAS2 6-1-1-1 4-1-1-1. Waarom dit anders is dan bij jouw weet ik niet.

Dus gewoon handmatig instellen en kijken hoe ver je komt, niet luisteren naar wat Sandra zegt (6ns is niet echt waarschijnlijk voor PC100 Ram). O, en CAS2 is dus sneller als CAS3 :). Zie ook de help van Sandra voor meer uitleg over de memtimings...

PC Specs

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Kort maar krachtig vraagje: hoe kan kan ik ik Sandra 2000 zien hoeveel ns mijn geheugen module is?

Verwijderd

Topicstarter
Bomberman bedankt voor de duidelijke uitleg, heb vanavond geprobeerd om de 32MB module van mij er uit te zetten en ik heb in mijn andere set nog eenzelfde Siemens/LGS, die bij mekaar gezet in de PIII machine, wat denk je, systeem wil niet meer opstarten.
Ik moet dan bij MSI de F10 ingedrukt houden dan start hij DEFAULT op, en dat doet hij wel maar dan gaat de processor terug van 800MHz naar zijn oorspronkelijke 550MHz, en daarna krijg ik hem niet meer hoger stabiel.
Het lijkt net of die 32+64 combinatie ingeworteld zit in Windows, zal dit nog een keer opnieuw doen als de warmte wat minder is.
Ik heb met de 32+64 combinatie resp. 7ns/6ns (volgens Sandra) geprobeerd de CAS in BIOS naar CAS2 handmatig te zetten maar dan start die ook niet op, dus die 32MB pakt de CAS2 snelheid niet!

*SJR dat deed de SandraPro bij mij af en toe als toevoeging bij Mainboard/Memory modules na de regels vna de Read/Write snelheid stonden per module de snelheid in ns.
Maar nu als ik het nodig heb doet hij het niet, en ik vind nergens waarom...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Kan iemand me vertellen hoeveel ns mijn geheugen modules zijn?

dimm 1: 7-1-1-1R 5-1-1-1W 333-542 (128MB)
dimm 2: 7-1-1-1R 5-1-1-1W 333-662 (64MB)

waar moet je op letten?

• DSmarty
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of dit goed geheugen is:

Brand: ITT
Memorchips: Winbond PC133
CAS2 / 7.5NS (het is een 256Meg reepje)

Verwijderd

Topicstarter
Winbond is in elk geval goed, en als er 7,5 ns al bekend is, dan kan ie 133MHz aan, alleen wist ik niet dat ITT ook in Memory's deed.

• DSmarty
  • Niet online
Het merk is TTI en niet ITT... >typefoutje

Verwijderd

Wij krijgen binnen niet afzienbare tijd
128mb PC-133 6ns reepjes van Kingston.
Best lekker,,,toch!

Greetinz

Newt

Verwijderd

Heel leuk, die Kingston reepjes. Wat moeten die gaan kosten??

Owja .. kan iemand vertellen wat die getallen (9-2-2-2R en 6-2-2-2W) betekenen in mijn memory?

Ik heb 4 reepjes dit: 8 MB EDO 9-2-2-2R 6-2-2-2W

Sandra is ook zo vriendelijk om me dit even mee te delen .. zucht ..

Warning W2002 - The memory load is 200% or more. Windows is using more than twice the memory you have installed which not recommended. Your system may become too slow to be usable. :r
Pagina: 1