Toon posts:

Twee vga signalen over één kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een simpele vraag. Ik heb een opstelling waarbij mijn tv links van de laptop staat en rechts van mijn laptop staat een HD-scherm.

Nu wil ik beide schermen tegelijk gebruiken, hiervoor bestaan vga splitter kabels. Mijn vraag is, gaat dat werken? Want de resoluties van de schermen zijn verschillende, dus de signalen zullen verschillende moeten zijn?

Hoe kan ik wel zorgen dat dit gaat werken? Ik heb ook een HDMI uitgang op m'n laptop, misschien dat daar iets mee te regelen valt?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 10:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eentje via VGA en eentje via HDMI aansluiten. Een andere optie is er niet (als je het netjes wilt doen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik was juist naar een oplossing op zoek waarbij ik maar één stekker hoef aan en af te koppelen elke keer.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-02 19:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gaat wel, alleen beide schermen zullen de resolutie van het kleinste scherm gebruiken dan. Iets anders is er naar ik weet niet mogelijk.

---RAWE CEEK!!!---

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een VGA-splitter geeft op beide outputs het zelfde beeld. Cloning dus. Dan zal je de resolutie moeten zetten naar het scherm met de laagstse, en de andere monitor zal het beeld netjes oprekken.

Maar 2 apparte outputs zal je met een splitter niet halen.

Voor een multi-monitor setup heb je niks aan een splitter. Dan zal je moeten kijken naar een Matrox DualHead2Go. Niet echt low-budget oplossing.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen apparaatje waar meerdere VGA schermen op aangesloten kunnen worden maar dat gevoed wordt door HDMI signaal? Meerdere resoluties over een HDMI kabel lijkt me geen probleem toch?

Dan kan ik ook gelijk het geluid misschien gelijk verdelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 12:24 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even heel simpel gezegd:

1 output = 1 resolutie en 1 scherm

Die kan je spliiten, je hebt daar actieve splitters voor, ook voor 4 schermen. Maar dan heb je op alle 4 de schermen het zelfde beeld, op 1 resolutie.

Wil je wat anders, heb je een extra output nodig. Of een DualHead2Go. Bij die laatste krijg je een 2x zo breede output: 2048 x 768, en die wordt dan verdeelt over 2 schermen, zodat ze naast elkaar staan.

Als dat niet is wat je wil, kan je beter een computer kopen met meerdere outputs, omdat dat veel goedkoper is dan signalen gaan omzetten. Een video-wall contructie (EyeFinity achtig waar ook de DualHead2Go op gebaseerd is) kost je in de duizenden euro's. Beetje zonde van de centen.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 23-06-2012 12:35 ]

Ey!! Macarena \o/

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-02 18:31

RyuuPro

That Damn Fly

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:22:
Is er geen apparaatje waar meerdere VGA schermen op aangesloten kunnen worden maar dat gevoed wordt door HDMI signaal? Meerdere resoluties over een HDMI kabel lijkt me geen probleem toch?

Dan kan ik ook gelijk het geluid misschien gelijk verdelen.
Zucht, er kan maar 1 signaal per kabel.
Dus als je 2 verschillende signalen naar de TV en het scherm wil sturen zal je er 1 op de VGA moeten aansluiten en 1 op de HDMI.
Simpel als dat.

edit: Raz ninja'd me 8)7

Kaze Ni Nare

Verwijderd

Topicstarter
Juist.

@Raz: bedankt voor je uitleg, dan ga ik denk toch maar voor mijn eerdere plan om er een goedkope VGA-switch tussen te zetten. Ik heb beeldschermen toch niet tegelijkertijd nodig, (op de een werk ik), de ander is vooral voor films en series te kijken.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan kan je er ook een simpel mediaplayertje aan die monitor hangen, kan je hem ook nog met een afstandsbediening bedienen, en vaak nog kleiner en goedkoper als een switch...

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-06-2012 13:09 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Je geeft erg weinig info, zoals het merk en type laptop.

Het is mogelijk dat als je een zakelijke laptop hebt, je een dock/bay kunt kopen, dan heb je in één keer muis, geluid, printers, netwerk en 2 monitoren ineens aangesloten.
Pagina: 1