[Thunderbolt] 2 PC's direct met elkaar verbinden?

Pagina: 1
Acties:

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Het moet al mogelijk zijn om 2 mac's direct met elkaar te verbinden via Thunderbolt:

http://docs.info.apple.co...derbolt/10.6/en/8443.html

Vraag is zijn er al mensen bezig om 2 PC's onder Windows7 direct met elkaar te verbinden? Bijvoorbeeld je (file-)server en je workstation? Dus Thunderbolt gebruiken als "alternatief" voor Infiniband of 10gbit ethernet.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het omschrevene is de Target Disk Mode. Wat je dan doet is de computer opstarten met een toets ingedrukt (t) en dan doet die zich voor als een externe harde schijf over Firewire en Thunderbolt in plaats van het OS te booten.

M.a.w.: dit is iets wat in de firmware van de computer ingebouwd moet zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Ik neem aan dat een Windows driver (icm met een stuk software) dit moet kunnen na bootsen? We praten over een basic PCIe port/signaal. Of zie ik iets over het hoofd? Het delen van bestanden lijkt mij 1 van de eerste toepassingen van die soort technologieën (USB/UTP/Thunderbold/FW).

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Juist omdat 't een PCIe verhaal is, denk ik niet dat dat zomaar even na te bouwen is in een driver.

Het is ook niet alsof er, net als bij firewire, een manier is om IP over thunderbolt te doen bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:
Juist omdat 't een PCIe verhaal is, denk ik niet dat dat zomaar even na te bouwen is in een driver.

Het is ook niet alsof er, net als bij firewire, een manier is om IP over thunderbolt te doen bijvoorbeeld.
Het gebruikt toch gewoon daisy chaining, al dan niet mbv een hub. Dan moet je toch je drive als een "iSCSI" drive achtig iets door kunnen lussen?

http://www.storagenewslet...network-solutions-xtarget