WD Mybook live clouddienst werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

• PeterVII
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Hallo mensen van Tweakers,

Nadat ik eerder dit jaar een brand heb gehad was ik dit keer van plan mijn 3 systemen te backuppen. Om dit te verwezelijken heb ik een WD mybook live 2 TB gekocht. WD geeft aan dat het apparaat een cloud dienst gevat. Na veel gepiel met WD smartware ben ik er nog niet helemaal achter hoe de cloud werkt.

Indien ik bestanden op mijn PC zet worden deze op 1 of andere manier niet niet direct naar de cloud gestuurd zoals bijvoorbeeld bij dropbox wel het geval is. Beval de Mybook live dan een ander type cloud oid?

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven :? ?

Met vriendelijke groet,

PeterVII

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk dat je de bestanden niet op je PC moet zetten, maar op de WD Live? En dan kun je er vanuit de cloud bij? Lijkt me overigens niet dat de clouddienst zelf nog een backup maakt van jouw 2TB aan data, is nogal duur. De clouddienst zal volgens eerder een voorziening zijn waarmee jij van overal bij jouw eigen NAS kan, en daar aan de data.

• PeterVII
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Bedankt voor je snelle reactie BéR. Ik meende dat het apparaat net zoals Dropbox zou werken en dus ten aller tijde direct een zou maken van de bestanden en/of mappen die ik heb aangepast.

Zijn er applicaties dat jij weet die exact hetzelfde doen als dropbox?