Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reparatie of exit EeePC 1215B

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 20:18
Graag even jullie algemene mening/ervaring. De laptop van mijn dochter is gevallen. Gevolg: zwart scherm. :(
Ik heb zelf een an ander getest. Graphics zijn ok (test extern scherm) en hij start verder ook gewoon door.
Het zit hem dus in het scherm. Als ik er met een zaklamp op schijn zie ik wel wat beeld. Deze types kennen geen inverter meer, dus die kan ik niet vervangen. Blijven er 2 dingen over: scherm of mobo.
Voor allebei de vraag: heeft het nut om dit te laten repareren? Laptop is van 12-2011 en had een nieuwprijs van
€ 380,-. In principe dekt mijn verzekering dus dat is niet aan de orden.

Hoor graag jullie mening en of ervaring met dit soort problemen.

Verwijderd

Het lijkt mij het scherm te zijn, aangezien je zegt dat er via een extern scherm wel beeld is en de laptop ook gewoon opstart. Dan is de vraag of het de moeite is om het te laten repareren en dat zou je aan de hand van je dochters ervaringen kunnen beslissen. Heeft ze er plezier van gehad ja of nee, was de laptop snel genoeg of is een iets sneller model toch beter. Als de verzekering de schade dekt, zou ik het gewoon laten repareren en desnoods als reserve houden als je beslist dat je dochter een snellere neemt. Je kan dus eigenlijk alle kanten op.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik heb een problem met de lader op het moederbord van mijn 1215B. :(

Scherm is echter nog prima. Lader, accu, geheugen en toetsenbord ook.
Ik wil liefst jouw laptop kopen, maar eventueel zou ik ook die van mij aan jou verkopen voor het scherm.
Zijn er 2 blij :)

Draadloos laden op onze Zon

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
Scherm is defect. Als je een beetje handig bent, kan je een scherm bestellen en zelf inbouwen. Anders kan je bij een redelijke computer winkel laten doen voor 150-200 euro. Afhankelijk welke winkel.

http://www.asus-onderdele...1/121_laptop_schermen.htm

Maar wellicht een een deal met emmerx ideaal :P

Verwijderd

Een nieuwe scherm voor mijn Asus 13" kostte ongeveer 60-70 euro inclusief verzenden vanuit Amerika toen ik die had laten vallen.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 12:41
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55 ]

• emmerx
Nieuw moederbord blijkt 157,- te kosten (incl shipping)

Daarom 100,- voor mijn defecte 1215B.
Prima scherm, accu, lader, 1x 2GB SODIMM, toetsenbord, mousepad en met aankoopbon (11-2011)

Compleet behalve de HDD en on mobo laadsysteem

Wat zou jouw vraagprijs zijn voor het moederbord (of complete laptop)?

• emmerx
Wellicht iemand anders interesse in defecte 1215B in zilver voor onderdelen?
E350, 2GB SODIMM, scherm, batterij, lader etc

Geen HDD meer

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zonder beeldscherm is dit nog altijd een aardige HTPC. Ik heb er zelf geen nodig, maar kan me voorstellen dat tweakers in het OpenELEC topic etc nog wel interesse kunnen hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Dreamvoid op 10-12-2012 10:43 ]

Pagina: 1