Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
CPU: Intel Core Intel Core i7 3770K Boxed
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B rev 1.3
Mobo: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
VGA: EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB
Geheugen: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB
SSD: Crucial M4 128 GB
Voeding: Seasonic x560
De pc blijft in een loop hangen. Ik krijg wel de Touch Bios te zien maar het reageert niet op de toetsen. Na 10 seconden reboot het weer en gaat zo maar door. Ik kan dus niet in de Bios komen!
Zonder VGA kaart, andere geheugen reep (in een andere slot) etc etc helpen niet.
Via Google heb ik kunnen vinden dat anderen precies dezelfde probleem hebben omdat het moederbord de Ivy Bridge chipset niet support tot een bepaalde Bios firmware.
Aangezien ik niet in de Bios kom kan ik ook niet zien welke versie ik heb.
Als ik naar de Bios formware history kijk op de site van Gigabyte dan zou ik versie F11 moeten hebben om het werkend te krijgen met de i7 3770K.

Is er een mogelijkheid om het alsnog te flashen of toch ruilen voor een mobo die wel Ivy Bridge ondersteunt? Ik dacht dan aan de ASUS P8Z77-V LE.
Edit: voeding toegevoegd.
CPU: Intel Core Intel Core i7 3770K Boxed
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B rev 1.3
Mobo: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
VGA: EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB
Geheugen: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB
SSD: Crucial M4 128 GB
Voeding: Seasonic x560
De pc blijft in een loop hangen. Ik krijg wel de Touch Bios te zien maar het reageert niet op de toetsen. Na 10 seconden reboot het weer en gaat zo maar door. Ik kan dus niet in de Bios komen!
Zonder VGA kaart, andere geheugen reep (in een andere slot) etc etc helpen niet.
Via Google heb ik kunnen vinden dat anderen precies dezelfde probleem hebben omdat het moederbord de Ivy Bridge chipset niet support tot een bepaalde Bios firmware.
Aangezien ik niet in de Bios kom kan ik ook niet zien welke versie ik heb.
Als ik naar de Bios formware history kijk op de site van Gigabyte dan zou ik versie F11 moeten hebben om het werkend te krijgen met de i7 3770K.

Is er een mogelijkheid om het alsnog te flashen of toch ruilen voor een mobo die wel Ivy Bridge ondersteunt? Ik dacht dan aan de ASUS P8Z77-V LE.
Edit: voeding toegevoegd.
[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 24-06-2012 18:19 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent