Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PC] Complete Crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Sinds een paar dagen heb ik dat mijn computer plots op een soort van standby modus valt. Het lijkt op een of andere rare crash..

Toetsenbord valt uit
Muis valt uit
Scherm geeft geen beeld meer

Zelfs als je de opstartknop van je pc ingedrukt houd doet die niks!!!!

Specs
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7641
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor (6 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: AMD Radeon HD 6800 Series

wie weet een fix! De koeling is als is normaal gesproken onder de 38 graden van de videokaart
de rest onder de 30

• oddy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 23:07
Misschien een stomme vraag, maar staat de hibernate functie uit?
Probeer ook eens de standby functie uit te zetten en kijk eens of het dan nog voorvalt.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 03:46 ]

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 17:00
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:02:
Beste Tweakers

Sinds een paar dagen heb ik dat mijn computer plots op een soort van standby modus valt. Het lijkt op een of andere rare crash..

Toetsenbord valt uit
Muis valt uit
Scherm geeft geen beeld meer

Zelfs als je de opstartknop van je pc ingedrukt houd doet die niks!!!!

Specs
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7641
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor (6 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: AMD Radeon HD 6800 Series

wie weet een fix! De koeling is als is normaal gesproken onder de 38 graden van de videokaart
de rest onder de 30
Welk merk voeding heb je?
Het lijkt erop alsof een voedingslijn uitvalt, uitsluiten met een andere voeding. (lenen) ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ oddy,

wat is een hibernate functie?

@ Johnbytheway

Ik heb me hele pc laten scannen voor virussen met Hitman Pro en heb gekeken of het lag aan temperaturen ik probeer nog wel wat je zei

@ Hell-Slave
De voeding valt niet uit, want de pc draait gewoon nog. Alleen alles word onderbroken ofzo.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe kan je nu weten of je voeding niet uitvalt, zonder het getest te hebben? Een dooie voeding kan best wel rare toestanden creëren, net zoals brak RAM.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:51:
Hoe kan je nu weten of je voeding niet uitvalt, zonder het getest te hebben? Een dooie voeding kan best wel rare toestanden creëren, net zoals brak RAM.
hoe kan ik het dan testen ?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 17:00
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:45:

@ Hell-Slave
De voeding valt niet uit, want de pc draait gewoon nog. Alleen alles word onderbroken ofzo.
Als je goed leest schreef ik alsof het lijkt dat een voedingslijn uitvalt.
Je kan alleen het probleem vinden door dingen uit te sluiten, als dat niet wilt proberen moet je het zelf weten. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:57:
[...]

hoe kan ik het dan testen ?
Een andere voeding misschien? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Hell-Slave op 23-06-2012 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hell-Slave schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:07:
[...]

Als je goed leest schreef ik alsof het lijkt dat een voedingslijn uitvalt.
Je kan alleen het probleem vinden door dingen uit te sluiten, als dat niet wilt proberen moet je het zelf weten. :P

[...]

Een andere voeding misschien? 8)7
het probleem is, het gebeurd heel soms. Heb deze pc al denk 3-4 maanden en geen problemen. En ik kan nergens een andere voeding vandaan halen.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:22:
het probleem is, het gebeurd heel soms. Heb deze pc al denk 3-4 maanden en geen problemen. En ik kan nergens een andere voeding vandaan halen.
  • Optie 1: Lenen. Desnoods via V&A kijken of je een bereidwillige Tweaker in de buurt kunt vinden. Of lief vragen bij de plaatselijke pc-boer, of de winkel waar je je huidige voeding gekocht hebt.
  • Optie 2: Garantie claimen (met het risico van onderzoeks- en portokosten als de voeding ok blijkt te zijn).
  • Optie 3: Koop een nieuwe voeding in een winkel waar je hem eventueel zonder problemen weer terug kunt brengen. Of bestel via internet, dan heb je sowieso het recht om binnen een bepaald aantal dagen (ik meen 14) je bestelling weer terug te sturen (al kan het lonen om even te checken of het bedrijf in kwestie daar niet vervelend over doet). Je bent dan alleen de portokosten van het bezorgen & terugsturen kwijt.
  • Optie 4: Een nieuwe voeding kopen en die tweedehands proberen door te verkopen wanneer je eigen voeding terug is van de reparatie onder garantie of als dat toch niet de oplossing is.
Mogelijkheden te over lijkt me.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1