Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben bezig met het actualiseren van m'n C.V. waarbij deze in huidige vorm nog traditioneel is gegoten is in een sectie met werkervaring met daarbij taken en verantwoordelijkheden en in een aparte sectie de IT vaardigheden.

Nu gebruikt m'n werkgever intern een C.V. structuur waarbij ook expliciet de projecten worden benoemd met hun gegevens zoals een korte beschrijving van de opdracht, doorlooptijd, opdrachtgever en in mijn geval ook de gebruikte IT technieken. Dit wordt gebruikt voor potentiële klanten.

Mijn vraag is eigenlijk simpel, in hoeverre is het verstandig en/of wenselijk ook zo'n structuur te gebruiken voor mijn eigen C.V.? Is dit een pre bij werkgevers of hechten ze toch meer waarde aan een traditioneel algemener C.V.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik zou het alleen bij de laatste werkgever doen. Zeker als je daar lang hebt gewerkt.
Werkervaring is altijd het meest interessante deel van een CV

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hangt (uiteraard) een klein beetje af van waar je solliciteert... Een detacheerder ziet liever je projecten met daarbij het doel, je aandeel en de gebruikte technieken.

Bedrijven die waarde hechten aan certificering zien eerder het eerste :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

Speedmaster

Make my day...

defiant schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:59:
Ik ben bezig met het actualiseren van m'n C.V. waarbij deze in huidige vorm nog traditioneel is gegoten is in een sectie met werkervaring met daarbij taken en verantwoordelijkheden en in een aparte sectie de IT vaardigheden.

Nu gebruikt m'n werkgever intern een C.V. structuur waarbij ook expliciet de projecten worden benoemd met hun gegevens zoals een korte beschrijving van de opdracht, doorlooptijd, opdrachtgever en in mijn geval ook de gebruikte IT technieken. Dit wordt gebruikt voor potentiële klanten.

Mijn vraag is eigenlijk simpel, in hoeverre is het verstandig en/of wenselijk ook zo'n structuur te gebruiken voor mijn eigen C.V.? Is dit een pre bij werkgevers of hechten ze toch meer waarde aan een traditioneel algemener C.V.
Ik heb op LinkedIn mijn complete CV en Projecten vermeld staan, ook om dat daar de mogelijkheid toe wordt geboden, je kan kiezen voor 2 CV's 1 traditioneel en 1 uitgebreid. Persoonlijk vind ik de uitgebreide versie wel prettig omdat je dan jezelf kan onderscheiden. Bij een sollicitatie verwijs ik in mijn traditionele CV ook altijd naar mijn LinkedIn bladzijde voor extra informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 11:26
Bij mijn huidige job had ik in eerste instantie mijn "normale" CV opgestuurd. Toen ze vervolgens vroegen of ik ook iets kon opsturen omtrent projecten welke ik had gedaan heb ik ze pas mijn projecten CV gestuurd. Ik hoefde eigenlijk alleen maar even het logo van mijn toenmalige werkgever weg te halen. :*)

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Dank voor de input :) Ik heb besloten dat ik toch ga voor traditioneel chronologisch C.V., waarin ik aangeef dat ik desgewenst ook een C.V. met projecten kan overhandigen. Zo heb ik beide zaken afgedekt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

Twee CV's is the way to go. Ik heb een verkort CV met daarin in chronologische volgorde mijn werkervaring met benoeming van de functie die ik per project had en een CV waarin ik in ga op de verschillende projecten (projecten CV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 22:16
Had hetzelfde dilemma en na wat rommelen heb ik mijn laatste CV wat anders aangepakt, misschien ook een idee voor jou:

Ik heb een chronologisch CV gemaakt met telkens een korte beschrijving van mijn werkervaring per werkgever en in de tekst daarover iets in de trant van "en hieronder een selectie van de meest relevante projecten tijdens dit dienstverband" met daaronder dan 4-5 grote projecten waar ik voor die werkgever aan had gewerkt. Op basis van de vacature zet je hier dan de meest relevante projecten onder met natuurlijk in de omschrijving de nadruk op de zaken die in de vacature als belangrijk naar voren worden gebracht (incl. klantnamen etc.). Uiteindelijk een CV van 2 A4tjes om 15 jaar zeer diverse werkervaring weer te geven.

Op een puur projecten CV zit je snel op een door de bomen het bos niet meer zien effect. Het is bij mensen die veel projecten doen al snel een te lange lijst. Voor mijn gevoel is het beter dat jij zelf een tot de verbeelding sprekende selectie maakt dan dat je met hagel schiet en de werkgever het maar uit laat zoeken. De potentiële werkgever gaat in een CV niet op zoek naar wat hij wil hebben, hij wil het op een presenteerblaadje aangeboden krijgen.

Voor mij was het een instant succes (maar goed, ik was gevraagd voor de functie, dan is een perfect CV wel handig maar toch iets minder doorslaggevend).
Pagina: 1