PostScript kleurenprinter voor camerasysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hallo,

Op mijn werk hebben wij een uitgebreid camerasysteem (Siemens Sistore AX V4, draait op Linux) waarmee wij vaak genoeg dieven oppakken. Nadat de dief gepakt is en het papierwerk is ingevuld, moet er ook een foto worden uitgeprint voor het dossier. Het camerasysteem kan echter alleen PostScript bestanden printen. Op dit moment maken we hiervoor gebruik van een standaard HP laserprinter (HP LaserJet P2055dn), die dit ondersteunt. Deze printer is via usb aangesloten op het systeem.

Nu wil mijn baas echter weer gebruik maken van een kleurenprinter met fotopapier, om de diefjes nog mooier te kunnen printen. Hij had het er echter over, dat het geen probleem was om printerdrivers te installeren op de machine. Dit moet echter wel via een exten bedrijf. Er staat nog een oude inkjetprinter (Canon Pixma iP4700) naast, die in de huidige situatie niet meer werkt met het camerasysteem.

Mijn vraag is nu: wat zijn de mogelijkheden? Kan ik ervoor zorgen dat deze inktjetprinter weer kan printen vanaf het camerasysteem? En als wij een nieuwe printer moeten kopen, waar kan ik het eenvoudigste kijken naar printers die PostScript ondersteunen?

Natuurlijk heb ik zelf ook al onderzoek gedaan naar PostScript printers, maar ik kwam vooral uit bij heel erg dure printers van duizenden euro's.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door oohh op 28-06-2012 01:13 . Reden: extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zet het bestand van postscript dan om naar pcl, en print het dan pas. Ik neem aan dat er wel een PC tussen hangt, anders werkt het niet. Maar als die inkjetprinter ook ee postscript driver heeft, hoef je niets om te zetten.

Maar je bent wel erg vaag in wat je nu hebt (camera = onbekend, inkjet = onbekend, laser = HP verder ook onbekend), hoe is de boel aangesloten? Dump de camera het postscript bestand rechtstreeks naar de printer via LAN?

Vertel eens wat meer details, want dit is simpelweg met hagel schieten met je ogen dicht en hopen dat je wat raakt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Het blijft altijd een lullig begin... maar wat heb je zelf al uitgezocht behalve gekeken naar postscript printers? Ik heb namelijk met twee google zoekopdrachten de oplossing gevonden...

PCL-reader installeren... daarvan bestaan meerdere gratis versies die .pcl kunnen omzetten naar allerlei andere bestandsindelingen.

PS... Ik pikte iets te snel het PCL verhaal op... volgens mij kan je zelfs met Adobe Reader postscript bestanden lezen, heb je wel een plugin voor nodig maar daar zijn er velen gratis verkijgbaar. Je kan ook naar progjes als Ghostscript kijken oid, dat is een driver die zich voordoet als printer maar er dan een pdf van draait. Maar zoals aangegeven postscript mag helemaal niet zo'n probleem zijn want dat is een vrij universele printer-taal.

[ Voor 47% gewijzigd door MicGlou op 23-06-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hoeft geen pcl om te zetten, maar postscript, dat is een ander beestje

@ts
de meeste kleuren lasers onder steunen imho wel postscript hoor hoeveel onderzoek heb jegedaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
RaZ schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:28:
Zet het bestand van postscript dan om naar pcl, en print het dan pas. Ik neem aan dat er wel een PC tussen hangt, anders werkt het niet. Maar als die inkjetprinter ook ee postscript driver heeft, hoef je niets om te zetten.

Maar je bent wel erg vaag in wat je nu hebt (camera = onbekend, inkjet = onbekend, laser = HP verder ook onbekend), hoe is de boel aangesloten? Dump de camera het postscript bestand rechtstreeks naar de printer via LAN?

Vertel eens wat meer details, want dit is simpelweg met hagel schieten met je ogen dicht en hopen dat je wat raakt.
Je hebt inderdaad gelijk, ik ben te snel geweest met het posten en heb te weinig informatie gegeven. Ik zal vanmiddag even kijken naar de typenummers en de situatie beter beschrijven. Mijn excuus. :F

Voordat ik inhoudelijk in ga op andere suggesties of vragen, wil ik eerst de situatie nog een keer bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door oohh op 23-06-2012 13:01 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
RaZ schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:28:
Er hangt alleen geen PC tussen, de printer hangt via usb aan het camerasysteem. Een externe partij (Hollander Techniek) kan de drivers voor de printer er wel op zetten, maar het moet een PostScript printer zijn.
MicGlou schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:59:
Het blijft altijd een lullig begin... maar wat heb je zelf al uitgezocht behalve gekeken naar postscript printers? Ik heb namelijk met twee google zoekopdrachten de oplossing gevonden...

PCL-reader installeren... daarvan bestaan meerdere gratis versies die .pcl kunnen omzetten naar allerlei andere bestandsindelingen.

PS... Ik pikte iets te snel het PCL verhaal op... volgens mij kan je zelfs met Adobe Reader postscript bestanden lezen, heb je wel een plugin voor nodig maar daar zijn er velen gratis verkijgbaar. Je kan ook naar progjes als Ghostscript kijken oid, dat is een driver die zich voordoet als printer maar er dan een pdf van draait. Maar zoals aangegeven postscript mag helemaal niet zo'n probleem zijn want dat is een vrij universele printer-taal.
Waarschijnlijk is het niet mogelijk om plug-ins op de machine te zetten, ik kan hier echter ook helemaal niks over vinden op internet. In eerste instantie dacht ik trouwens ook dat vrijwel elke printer PostScript ondersteunde, maar ik kan er maar bar weinig over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat je (waarschijnlijk) in ieder geval niet moet hebben zijn de zogenaamde host-based of gdi printers. hier vind de beeld verwerking grotendeels via de pc plaats en stieken niet in de printer.

Ongeacht deze postscript level 1,2 of 3 ondersteund

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Maar even gebeld naar de klantenservice van Canon, om te vragen of de printer die wij op het werk al hebben PostScript ondersteunt. Maar dat doet hij inderdaad niet. Vervolgens gevraagd of de mevrouw aan de lijn een overzicht kon sturen van printers die wel PostScript ondersteunen. Zou ze doen, maar heeft ze (natuurlijk) niet gedaan.

Mochten er nog mensen zijn met suggesties, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal toch wel gewoon een image kunnen exporten naar een usb stick of zo en dan uitprinten waar je maar wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:44:
Je zal toch wel gewoon een image kunnen exporten naar een usb stick of zo en dan uitprinten waar je maar wilt?
Dat zal ongetwijfeld wel kunnen, maar waarschijnlijk heeft mijn baas daar geen trek in en wil hij gewoon via USB printen. Iets wat ik ook wel begrijp, aangezien de printer boven staat en hij dan telkens heen en weer moet lopen.

Toch bedankt voor je bijdrage!
Pagina: 1