Ik heb al een aardige tijd een pc samengesteld uit 2e hands onderdelen die het niet lekker doet. het systeem bestaat uit:
mobo: GA 890GPA UD3H(gigabyte)
cpu: AMD Phenom II 1090T
ram: Corsair XMS-3
psu: Corsair HX620w
Nieuwe componenten tot nu toe zonder resultaat:
Scythe Mugen 3 hardware edition
leen Graka Ati Radeon HD4650(HIS)
Wat heb ik al geprobeerd:
geheugen van slots omwisselen en allebei de reepjes los proberen
memtest86 geen fouten opgeleverd en geen freeze
verse windows install geen resultaat(symptomen werden iets anders m.b.t. de freeze zelf)
Drivers updaten voor zover mogelijk
Wat zijn de verschijnselen?
Wanneer ik op de computer iets geheugen belastens doe zoals een download van het een of ander of bijvoorbeeld bestanden op een externe hdd zetten dan wil de computer nog wel eens vastlopen. Dan blijft het scherm hangen zonder artifacts of soms met overal rode puntjes en veelal een geluid dat door merg en been gaat(uit de speakers) het lijkt dus vaker voor te komen wanneer de pc intensiever gebruikt wordt maar de onderdelen worden niet warm en er zit ook geen echte regelmaat in.(soms loopt hij 3 keer achter elkaar vast en de 4e poging werkt opeens alles urenlang prima)
Wat is mijn vraag?
ik speel sinds kort Eve online en inherent aan het spelen van een online RPG met player versus player elementen is de noodzaak om er op te kunnen vertrouwen dat de hardware je niet in de steek laat
Nou vroeg ik mij af wat jullie denken welk onderdeel ik het beste kan vervangen of wat ik hier aan kan doen?
mobo: GA 890GPA UD3H(gigabyte)
cpu: AMD Phenom II 1090T
ram: Corsair XMS-3
psu: Corsair HX620w
Nieuwe componenten tot nu toe zonder resultaat:
Scythe Mugen 3 hardware edition
leen Graka Ati Radeon HD4650(HIS)
Wat heb ik al geprobeerd:
geheugen van slots omwisselen en allebei de reepjes los proberen
memtest86 geen fouten opgeleverd en geen freeze
verse windows install geen resultaat(symptomen werden iets anders m.b.t. de freeze zelf)
Drivers updaten voor zover mogelijk
Wat zijn de verschijnselen?
Wanneer ik op de computer iets geheugen belastens doe zoals een download van het een of ander of bijvoorbeeld bestanden op een externe hdd zetten dan wil de computer nog wel eens vastlopen. Dan blijft het scherm hangen zonder artifacts of soms met overal rode puntjes en veelal een geluid dat door merg en been gaat(uit de speakers) het lijkt dus vaker voor te komen wanneer de pc intensiever gebruikt wordt maar de onderdelen worden niet warm en er zit ook geen echte regelmaat in.(soms loopt hij 3 keer achter elkaar vast en de 4e poging werkt opeens alles urenlang prima)
Wat is mijn vraag?
ik speel sinds kort Eve online en inherent aan het spelen van een online RPG met player versus player elementen is de noodzaak om er op te kunnen vertrouwen dat de hardware je niet in de steek laat