Toon posts:

Nieuwe Game PC September 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een goeie game pc waarmee je alle games van nu op high/ultra kunt en een beetje future-proof is zodat ik niet volgend jaar meteen weer een nieuwe pc moet kopen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er mee gaan hardcore gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Be Quiet 80Plus 530Watt voeding, iHas124b brander, Muis, Toetsenbord en headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, koeler, videokaart, moederbord, werkgeheugen, kast, HDD of SSD of combinatie als het kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus, MSI, Sapphire, maar het mogen ook andere merken zijn, de reden omdat mijn vader altijd deze high-end componenten in zijn werk heeft gebruikt maar ivm scheiding kan ik hem niet om hulp vragen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ie voornamelijk erg stil is en ik niet om het jaar een nieuwe pc moet kopen.

Ik heb geen idee hoe ik een tabel moet maken, maar ik zal hier de onderdelen neerzetten met de prijzen die ik had gevonden, als u iets wilt veranderen of iets ziet wat niet klopt of ik mischien beter kan veranderen, meld dat dan aub.:

Deze onderdelen zijn allemaal bij Azerty samengesteld !

CPU: Intel Core i5 3570K. € 212,75
Koeler: Cooler Master Hyper TX3 EVO. € 20,03
Moederbord: MSI Z77A-G45. € 109,98
Geheugen: Corsair Vengeance DDR3-1600 8GB. € 51,28
Videokaart: Sapphire Radeon HD7870 OC. € 319,25
Kast: Fractal Design Define R3 € 89,49
HDD: - 500GB WD Caviar Blue € 64,47
Voeding: Be Quiet Pure Power 530W 80 Plus. Deze heb ik al

Dit komt uit op 867,25 euro

ik had er eerst ook nog een assemblage van azerty bij gedaan van 59 euro maar ik weet niet of het heel moeilijk is om een pc in elkaar te zetten, anders is het zonde om er geld aan uit te geven en 2 weken langer te wachten..

Ik twijfel of de voeding van 530W dit wel allemaal kan, mischien kunnen jullie mij hier iets over vertellen?

Mischien hebben jullie nog een andere kast die iets goedkoper is voor me die ook erg stil is met gekleurde fans, ik vind dit namelijk wel stoer, maar hij moet vooral stil zijn!

Ik hoop jullie mischien nog wat tips voor me hebben of mischien iets zien dat ik door iets beters kan vervangen !

Met vriendelijke groet,
Youri.

Verwijderd

Wat bedoel je met september in je topictitel? Is dat de maand waarin je van plan bent te gaan kopen? Zo ja, dan adviseer ik je nu de ontwikkelingen de gaten te houden en pas rond half augustus een serieuze build samen te gaan stellen. Er kan in 2,5 maand namelijk nog vanalles veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik zat met september in mn hoofd, maar ik ga de computer toch in juli kopen, sorry hiervoor!
ik krijg alleen de titel niet veranderd..

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:28
Wil Azerty ueberhaupt assembleren als jij voeding en dvd aanlevert?
(Ik ken andere bedrijven die dat niet doen).

Verder: weekje wachten op de volgende Tweakers Best Buy Guide.
Ik denk dat ze ook nog wel een SSD adviseren, omdat dat toch veel snelheid oplevert.
Er zijn tegenwoordig zaken die de geadviseerde systemen daarvan uitbrengen.

Zelf assembleren is te doen als je een fatsoenlijke kast neemt, en het helpt als iemand met enige ervaring meekijkt. Voor mijn 'hoofd'-PC begin ik er niet meer aan. Toch het gevoel dat op termijn (ca 2 jaar) ik iets eerder/meer kuren krijg. (En ik heb het geld er voor over.)

Verwijderd

Als je een SSD wilt nemen dan is de Samsung momenteel de beste keuze. Snel, betrouwbaar en momenteel ets goedkoper dan de Crucial M4.

Ik verwacht dat je qua watt waarschijnlijk wel uitkomt met deze voeding maar ik ken de kwaliteit van de betreffende serie niet. De Pure Powers in het 300watt segment zijn in elk geval erg goed. Je zou het altijd met deze voeding kunnen proberen en als het niet werkt kun je altijd nog upgraden.

• Bitpusher3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03-2023
Daarnaast kan je wellicht de volgende processor overwegen: Intel Xeon E3-1230 (of de V2-variant). Iets goedkoper (V2 iets duurder) maar wel meer L3 cache en hyperthreading. Eigenlijk is het een goedkopere i7 maar dan zonder Intel HD graphics.

Veel mensen (incl. Tweakers) zullen zeggen: "Dat is toch een processor voor servers??" Deze werkt prima in een desktop en ik vind dit het slimste alternatief voor een i7 als je toch geen Intel graphics wil gebruiken en wel 4 cores / 8 logische processors wilt hebben.

Wel even checken of het moederbord het ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitpusher3 op 22-06-2012 23:42 ]

Pagina: 1