Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop advies Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik bezit momenteel een Aspire 7720G van een aantal jaren oud en aangezien ik hem nogal intensief gebruik de laatste tijd ben ik van plan een nieuwer model aan te schaffen (ook mede door de game-periode in m'n eigen leven wat voorbij te zijn en mijn desktop momenteel enkel als data opslag dient en als radio en videospeler terwijl ik meerendeels op m'n laptop werk).

Ik ben al langer fan van de Dell laptops, de XPS specifiek. Ook al waren ze vroeger iets meer gehypet, ze hebben wel iets dat me aantrekt. Ook visueel vind ik ze prachtig (ook de nieuwe Inspiron 15R SE).
Nu, tot zover ik zelf weet, zijn de huidige XPS 15's vrij verouderd? En komen er weldra nieuwe modellen.

Het Dell-aspect even opzij gelaten, zijn dit de spec dat ik in een laptop momenteel wens:
- 15"
- 6cell batterij
- degelijke CPU voor de komende jaren
- genoeg RAM
- GPU speelt minder een rol maar toch liefst iets medium-krachtig.
- Ik prefereer een 500GB schijf 7200rpm boven een 1TB 5400rpm.
- Ook al speelt het voor mezelf geen rol, ik zie overal dat iedereen FULL HD aanraadt.

Voor al deze opties kom ik bij een Inspiron 15R SE terecht. OF klopt het dat een weldra nieuwe XPS modellen zijn en ben beter even kan wachten? De huidige XPS 15 prijzen ligt exact in m'n budget (tusen 700-900)

Zijn de huidige XPS modellen zeker OK (2e gen i5) of ga ik mogelijk toch beter voor de Inspiron 15RSE met full HD en 3rd gen i5 (die de XPS momenteel niet heeft), of wacht ik gewoon op de nieuwe XPS (tenzij die prijzen boven m'n budget zullen gaan)?

Laptop zal voornamelijk dienen voor multimedia, software development, occasionele games (à la LoL en QuakeLive) en met 24" monitor ingeplugged bij thuisgebruik (kan dit een reden zijn om full HD niet te overwegen?)

Alvast bedankt voor enige tips.

PS: andere merken die mijn wensen evenaren mogen zeker vermeld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 22:55 ]

Verwijderd

Wat is dat toch met die 'ik wil een dell' posts de laatste tijd :P

Anyway, de XPS 15 kan je niet meer krijgen met 1080p scherm. Dus die sowieso niet nemen. De opvolger is de inspiron 15R SE. Al komt er deze week? een nieuwe XPS 15. Die zal wel wat meer dan €1000 kosten.

Aan het niet-dell kamp heb je onder andere de N56. Maar door dit soort onzin en het gebrek aan backlit toetsenbord begin ik toch het vertrouwen te verliezen. Als we nu een review van de 15R hadden...

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft op zich niets met het merk zelf te maken. Ik vind het visueel mooie laptops en tis kwaliteit. Een auto rijdt ook hetzelfde en toch hebben mensen een voorkeur in merk en kleur :)

De nieuwe XPS zal over mijn budget gaan vrees ik. De hamvraag blijft dan:
is 1080p en full HD echt iets dat je zou moeten in investeren als je multimedia en mogelijke games meestal toch op een 24" monitor zal draaien. Ik hoef niet perse een hogere resolutie te hebben en qua beeldkwaliteit... zonder aankoppeling van monitor zal gij voornamelijk voor te surfen en voor development gebruikt worden. Beeldkwaliteit hier voor mij hier een mindere rol.

Is dan een 'huidige' XPS toch the way to go of toch beter eens naar de nieuwe inspirons kijken? rekeninghoudend met mijn spec-wensen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 12:07 ]

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
HEt zal aan mij liggen maar ok de oude XPS 15 (met FHD scherm)
was een nice laptop volgens specs maar ik vond dat toch een archilelijk ding.

Voor 15 inch is het allemaal wat afwachten vrees ikk. Met de ultrabooks ed zijn er naar mijn gevoel veel leuke 13 inch laptops uitgekomen waar de 15 inches nu beginnen binnen te sijpelen....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen bepaalde voorkeur naar ultrabook toe en indien je mij een model kan aanprijzen bij hp asus toshiba samsung acer sony lenovo... sta er zeker voor open :)

Het full hd gebeuren is momenteel de sleutel in de beslissing

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 13:01 ]

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Je zegt dat je meestal multimedia/games draait op je 24" monitor, maar wat is 'meestal' voor jou? 13 van de 20 keer of 19 van de 20 keer?

Je zoekt in een vrij moeilijke prijscategorie, waar niet veel keuze is. Aan de ene kant heb je de Asus N56 en aan de andere kant de Inspiron SE reeks waar nog niet veel over bekend is. Veel meer is er gewoon niet.

Ikzelf heb de stoute schoenen aangetrokken en ben voor de Inspiron 15 SE gegaan vanwege de mogelijkheid om een backlit toetsenbord erbij te doen. Als je zekerheid wilt, kun je beter een paar weken wachten totdat er fatsoenlijke reviews zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wel meestal zal 19/20 zijn :)

Full HD is voor mij hierdoor ook geen prioriteit, al heb ik er ook geen ervaring mee dus kan hier vrij moeilijk op oordelen. Maar de Inspiron SE kan op zich ook een interessante piste zijn.

Verwijderd

Ik vind 1080p wel een must als je wat mobiel wilt werken, zeker als je er op wil programmerren, dat gaat echt niet met een standaard 768p scherm.

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste,
ik heb een vraagje!
ik heb deze laptop in NL gekocht met allerlei kortingen ivm student zijn in NL maar ik ben een Belg en woon in België ( ik heb deze lqptop naar een vriend van mij thuis laten leveren die in NL woont). Mijn laptop is al vanaf de start heel raar aan het doen, waarbij ik deze vaak terug naar de begininstellingen moet terugzetten (zoals hij aankwam) maar dan ben ik alle software terug kwijt. Ik heb zo een beetje trachten te zoeken wat er fout is en er blijkt een zware fout op de harde schijf te zijn waardoor deze storingen begint te geven. NU de laatste dagen start mijn laptop steeds op met een schijfherstel, maar deze herstel duurt langer dan 16uur!!!
Nu mijn vraag is, ik heb 1 jaar garantie normaal hierop maar is het mogelijk om deze laptop bij DELL in Belgie onder garantie binnen te brengen of is het mogelijk dat NL deze laptop in Belgie komt ophalen onder garantie??
ik heb nog afbeeldingen van de fouten dat ik gevonden heb
http://i35.photobucket.co..._22/scan2_zps79378dd5.jpg
http://i35.photobucket.co...i_22/scan_zps57fa49ca.jpg
owja en een herstelpunt maken is ook niet mogelijk!
http://i35.photobucket.co...nyi_22/systeemherstel.jpg

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je Dell even een mailtje doet hierover dan weet je het antwoord precies.

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Ernemmer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:21:
Als je Dell even een mailtje doet hierover dan weet je het antwoord precies.
vrij moeilijk dat te doen he, want normaal woon ik in NL hehe dus als ik ze laat komen dan zien ze het NL leveringsadres op het garantiebewijs maar ik woon in belgie :) dat is iets wat ze niet mogen weten he :)

Verwijderd

Natuurlijk wel. Je kan via http://www.dell.com/suppo...iptransfer/IdentifySystem de garantie transferren naar een ander land.
Pagina: 1