Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wat verwacht je dan van dit topic?DennusB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:12:
Als ik dit aankaart bij de helpdesk van VF zal er wel niks gebeuren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat iemand me misschien kan vertellen waar ik aan kan melden dat VF klantgegevens ronduit schandalig behandeld
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 21:24 ]
Ik probeer nu te voorkomen dat ze straks weer in het nieuws komen met iets als "Alle klantgegevens Vodafone op straat" enzo...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:23:
Geen zaken meer doen met Vodafone?
Verwijderd
Wat zou jou dat boeien als je geen zaken met VF meer doet?DennusB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:23:
Ik probeer nu te voorkomen dat ze straks weer in het nieuws komen met iets als "Alle klantgegevens Vodafone op straat" enzo...
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 21:25 ]
SMS'jes met mijn wachtwoorden er in zeggen genoeg als je een wachtwoord-reset doetVerwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:24:
Hoe ben er trouwens achter gekomen dat VF de klantgegevens un-encrypted in hun systemen opslaat?
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 22-06-2012 21:27 ]
-er is een site die dit soort dingen bijhoudt (ben de url ff kwijt), report ze daar voor wat negatieve exposure
Veel meer kan je niet doen denk ik
Wat zegt een SMSje over de manier van opslag op de systemen van Vodafone?DennusB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:27:
SMS'jes met mijn wachtwoorden er in zeggen genoeg als je een wachtwoord-reset doet
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
ok, het kan wel, maar dat zullen ze niet doen voor je wachtwoord smsjes
Een SMSje met het wachtwoord dat je vergeten bent zegt in ieder geval dat het wachtwoord op de servers van Vodafone in plain-text is opgeslagen of is voorzien van een (onveilige) omkeerbare encryptiemethode.gambieter schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:38:
[...]
Wat zegt een SMSje over de manier van opslag op de systemen van Vodafone?
Verwijderd
Dat wil nog niet zeggen dat ze alles in plain text opslaan...
Het is echter geen bewijs dat het plain-text is, wat de TS wel claimtSoaDmaggot schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:40:
Een SMSje met het wachtwoord dat je vergeten bent zegt in ieder geval dat het wachtwoord op de servers van Vodafone in plain-text is opgeslagen of is voorzien van een (onveilige) omkeerbare encryptiemethode.
Gaat over de hele Vodafone omgeving(site, app, mobiele site enz)Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:44:
Maar dat is dus het wachtwoord van de 'My Vodafone' omgeving oid?
Dat wil nog niet zeggen dat ze alles in plain text opslaan...
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 22-06-2012 23:56 ]

Die heeft er zo te zien niet echt verstand van
Al hoef je natuurlijk niet veel te verwachten van VF, het begrip backup kenden ze ook niet tot 3 maanden geleden.
Ik heb hem maar even als nieuwstip ingestuurd ookWolly schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:54:
Het is even wachten tot een Tweakers redactielid contact opneemt met VF, wedden dat de voorlichter dan wel wakker schiet?
http://www.dennusb.nl/?p=279
Ik zag het. Top dat jullie er wat mee hebben gedaan!arnoudwokke schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:43:
Ik heb antwoord gekregen van Vodafone: er is inderdaad geen versleuteling van wachtwoorden momenteel. Er zal aan gewerkt worden. Artikel verschijnt zo op de frontpage. Dank DennusB