Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Hallo allemaal, en alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik ga volgend jaar studeren, daarbij lijkt een laptop mijn handig en met mijn handschrift is deze misschien zelfs vereist. het is een flink end verderop, dus daarom is een solide laptop vereist. ik ben zelf geïnteresseerd in deze laptop:
Lenovo ThinkPad L420 NYV5DMH
ik wil daar nog een SSD inzitten, maar dan moet ik de intelligentie van andere tweakers nog wel even raadplegen.

Ik heb de kans om deze vrij goedkoop te kopen (500e), de i5 2430m is voor zover mij bekend een redelijke processor, compact en mat scherm en zo voldoet hij eigenlijk makkelijk aan al mijn eisen.

ik blijf enkel nog wel met een vraag zitten: er zit een 6 cells accu in. hoe is de accuduur hiervan, en is er een 12 cells accu te koop die eventueel aanzienlijk beter presteert (heb met zoeken wel een 9cells gevonden, maar kan geen prestaties vinden)

daarnaast zit ik met de windows installatie, er zit win7 pro bij, maar hoe zou ik dit overzetten als ik een ssd neem?

ik weet dat ik waarschijnlijk aan het falen ben met google, maar hulp wordt alsnog wel op prijs gesteld, eventuele alternatieven zijn ook welkom. voor alternatieven:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

vrijwel het hele office pakket, internet, veel van deze twee tegelijk. Eventueel af en toe een (HD) filmpje.
Wat mag je laptop gaan kosten?
500e max
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
moet iedere dag van boven amsterdam naar utrecht, dus daarom een klein scherm vereist en een accuduur van minimaal 9 uur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
voorkeur voor de meer premium merken, met name vanwege een solide behuizing, daarin wint lenovo bij uitstek, vandaar de bovenstaande keuze ook. tevens vind ik een goed toetsenbord misschien wel de belangrijkste feature, en dit is bij lenovo altijd wel OK (bij bijv een asus is het meestal ook prima daarentegen)

ik hoop dat jullie me het e.e.a wijzer kunnen maken, zou erg fijn zijn.

edit: nog een vraagje: het lijkt mij dat deze laptop op een sata-300 poort werkt. Hoe kan een samsung 830 series ssd er dan op werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Dynion op 22-06-2012 20:29 . Reden: vergeten te melden dat ik films kijk ]