Hallo,
Ik ben van plan in de komende 2-3 een nieuw systeem te gaan bouwen. Deze zal gebruikt worden om te gamen, maar ook als mijn werk systeem (programmeur).
Ik heb onderzoek gedaan en ben op het volgende systeem uit gekomen:
behuizing: Grote kast met genoeg ruimte voor kabels, goede airflow enz. Mocht de witte uitvoering nog niet beschikbaar zijn, dan ga ik gewoon voor de Storm Trooper.
Monitoren: IPS, pivot en tilt. Lijken me prima schermen voor deze prijs.
GPU Ik heb gekozen voor de asus, omdat deze heerlijk stil is, zelfs onder load. Zou ik kiezen voor de 7970 van asus, dan ben ik gelijk een stuk duurder uit. Mocht ik niet genoeg hebben aan de 2GB op deze resolutie, dan kan ik altijd AA wat lager zetten wat geloof ik erg veel VRAM scheelt.
CPU: Nieuwste Ivy Bridge om gebruik te maken van de nieuwe ivy bridge features. 3570 is snel genoeg voor het werk wat ik moet doen.
SSD: 128 GB is groot genoeg voor Windows + alle applicaties.
Moederbord: Ik wou eerst gaan voor de z77 van MSI, maar ik las dat er problemen waren met de pinnetjes achterop het moederbord en de backplate van de mugen koeler. Omdat wel een goede audiochip wou hebben heb ik gekozen voor de wat duurdere asus. Deze heeft ook wel handige software waar ik gebruik van ga maken.
De rest lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Mochten er vragen zijn, stel ze. Omdat het om een groot bedrag gaat, wou ik het systeem toch eerst laten controleren door jullie.
Ik ben van plan in de komende 2-3 een nieuw systeem te gaan bouwen. Deze zal gebruikt worden om te gamen, maar ook als mijn werk systeem (programmeur).
Ik heb onderzoek gedaan en ben op het volgende systeem uit gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 132,99 | € 132,99 |
| 1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 99,50 | € 99,50 |
| 3 | Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) | € 169,95 | € 509,85 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 2 | Asus GTX670-DC2-2GD5 | € 395,90 | € 791,80 |
| 1 | Corsair Vengeance K90 (International English) | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 205,50 | € 205,50 |
| 1 | Corsair Professional Gold AX850 | € 163,- | € 163,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asus P8Z77-V Deluxe | € 212,- | € 212,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.418,46 | |
behuizing: Grote kast met genoeg ruimte voor kabels, goede airflow enz. Mocht de witte uitvoering nog niet beschikbaar zijn, dan ga ik gewoon voor de Storm Trooper.
Monitoren: IPS, pivot en tilt. Lijken me prima schermen voor deze prijs.
GPU Ik heb gekozen voor de asus, omdat deze heerlijk stil is, zelfs onder load. Zou ik kiezen voor de 7970 van asus, dan ben ik gelijk een stuk duurder uit. Mocht ik niet genoeg hebben aan de 2GB op deze resolutie, dan kan ik altijd AA wat lager zetten wat geloof ik erg veel VRAM scheelt.
CPU: Nieuwste Ivy Bridge om gebruik te maken van de nieuwe ivy bridge features. 3570 is snel genoeg voor het werk wat ik moet doen.
SSD: 128 GB is groot genoeg voor Windows + alle applicaties.
Moederbord: Ik wou eerst gaan voor de z77 van MSI, maar ik las dat er problemen waren met de pinnetjes achterop het moederbord en de backplate van de mugen koeler. Omdat wel een goede audiochip wou hebben heb ik gekozen voor de wat duurdere asus. Deze heeft ook wel handige software waar ik gebruik van ga maken.
De rest lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Mochten er vragen zijn, stel ze. Omdat het om een groot bedrag gaat, wou ik het systeem toch eerst laten controleren door jullie.