Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Leaseweb cloud dienst langzaam: Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hi allemaal,

Ik heb een leaseweb cloud server besteld en over het algemeen waardeer ik de manier waarop het werkt; je hebt alle vrijheid om zoveel databases te draaien als je wilt, met precies de software die je wilt. Het is alleen nogal traag tot nu toe. In het begin was het idioot, maar na contact met Leaseweb is het wel verbeterd (ze hebben de instance verplaatst naar een andere server)

De symptomen: Ik heb een .net 4.0 MVC3 applicatie die op het Entity Framework draait, met een SQL express database er achter. De cloud server is een Express cloud met 1 core, 1 gb geheugen. Nu is mijn probleem dat deze nogal traag is. Een eenvoudige ajax-call die 1 query oplevert op een bijna lege database, doet er meer dan 400ms over. Op mijn dev-computer is dit instant. Dit is nogal onacceptabel voor de user experience. Er draait ook een website op (c# razor) en die is supersnel

Leaseweb zegt dat ze niet weten of dit typisch is en wat ik zou moeten doen om het te verbeteren. Daarom richt ik me nu tot de echte experts :P

Mijn vragen:
1. Is dit normaal gedrag voor een dergelijke dienst?
2. wat zijn mijn alternatieven om dit te verbeteren (Uitgezonderd dingen veranderen aan de applicatie). Dus zou een dedicated server dienst beter werken? Meer geheugen? etc.

dank,

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet op welk OS je oplossing draait, maar uitgaande van Windows 2008R2 icm IIS, SQL en .NET dingen ziet 1GB er op het eerste gezicht wel een beetje krap uit.

Ik heb geen idee waar de traagheid in jouw applicatie vandaan komt of hoe je (Leaseweb) systeem zelf draait behalve een cached website, dus kijk anders eens hoe de rest van je systeem zit qua metrics.

Als ik zo naar de stats en prijsstelling van de Leaseweb cloud kijk (en de naam Express) al doet vermoeden, ziet het er redelijk low-end uit (dwz weinig geheugen, beperkt aantal megahertzen, overboeking, waarschijnlijk sata storage, etc). Dat maakt het overigens geen slechte dienst (zo op papier redelijk wat value for money) maar zoals ik vorige alinea zei, kijk naar hoe de VPS draait en hoeveel performance je 'ruw' haalt adhv benchmarking.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

De resultaten op je eigen systeem zijn niet te vergelijken. Probeer eerst eens een fatsoenlijke benchmark te maken waarbij concurrency en load een rol spelen.

Concludeer op basis van de resultaten en de verwachte drukte hoeveel IOPS je nodig gaat hebben nadat je alles hebt geoptimaliseerd aan je applicatie.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39
Je 1 GB ram is simpelweg te weinig lijkt mij om uberhaupt enigszins een SQL Server backed website te kunnen draaien. Mijn ervaring met de Leaseweb dienst is in ieder geval niet slecht voor de prijs die ze vragen (zeker voor een VMWare based platform), alhoewel je voor die 20 euro ook weer niet teveel moet verwachten.

Je kan ook voor een maandje een andere VPS erbij huren, en wat vergelijken. Maar zeker met VMWare based platformen waarbij gewoon DRS gebruikt wordt zal de performance per euro waarschijnlijk overal ongeveer gelijk zijn.