hallo tweakers
ik heb een vraag omdat ik twijfel aan wat er (half) defect is.
ik zou graag jullie meningen willen horen.
het probleem vandaag : ik had een bot van een bepaald spel opgezet ik ging wat slapen
toen ik terug op m'n pc wou werken was er geen beeld en kon ik niet door met de muis te bewegen
het beeld laten terugkomen en de num lock kon ik niet aan en uit doen dus ik dacht hij is geblokkeerd
door de gpu of zo.
want namelijk m'n 5870 is redelijk overklokt vandaar ik direct dacht dat het de gpu was
maar dan ik reset hem doormiddel van de resetknop te gebruiken
wat valt op hij starte trager op dan normaal
normaal door bios , normaal door starting windows dan normaal als hij dat doorlopen heeft gaat hij in +- sec.
naar het bureaublad maar deze keer niet hij bleef +- 30 sec. hangen op het welcome venster
oké dan wou ik google chrome openen en lap hij blokkeerde weer
dan heb ik hem uit gedaan doormiddel van +- 5 sec. op de aan/uit knop te drukken
dan achter paar seconde wil ik hem aansteken ik druk op de knop en pas achter paar seconden starte hij pas
(het kan mss niets betekenen maar ik vermeld het liever bij)
dan alles ging normaal dus dacht ik hij zal even zijn kuren gehad hebben
ik zet terug de bot van een bepaald spel terug op en na +- 20 min nog eens kijken was hij terug geblokkeerd
nu ben ik op een andere pc dit aan het typen.
ik zet zoveel mogelijk details op zodat je achteraf niet teveel vragen moet stellen
ik denk dat het de gpu is maar doordat ik teneerste dat plotse lange wachten bij die ene opstart en het wantrouwen van een sandforce controller in m'n ssd heb ik ook vermoedens dat het mss m'n ssd kan zijn
btw in het recente verleden kon ik een aantal keer +- 8 keer niet meer in sluimerstand gaan hij deed het wel maar als ik hem terug opstarte was windows niet goed afgesloten en moest ik normaal starten selecteren
en de laatste tijd ging het terug weer
mijn specs
I7 3930K
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
asus 5870 standaard 850-1200 huidig 925-1275
patriot pyro 128 gb ssd
MSI X79A-GD65 (8D)
en een 2 TB Hdd
ps. als het irritant leest steek dan de schuld op een domme belg
ik heb een vraag omdat ik twijfel aan wat er (half) defect is.
ik zou graag jullie meningen willen horen.
het probleem vandaag : ik had een bot van een bepaald spel opgezet ik ging wat slapen
toen ik terug op m'n pc wou werken was er geen beeld en kon ik niet door met de muis te bewegen
het beeld laten terugkomen en de num lock kon ik niet aan en uit doen dus ik dacht hij is geblokkeerd
door de gpu of zo.
want namelijk m'n 5870 is redelijk overklokt vandaar ik direct dacht dat het de gpu was
maar dan ik reset hem doormiddel van de resetknop te gebruiken
wat valt op hij starte trager op dan normaal
normaal door bios , normaal door starting windows dan normaal als hij dat doorlopen heeft gaat hij in +- sec.
naar het bureaublad maar deze keer niet hij bleef +- 30 sec. hangen op het welcome venster
oké dan wou ik google chrome openen en lap hij blokkeerde weer
dan heb ik hem uit gedaan doormiddel van +- 5 sec. op de aan/uit knop te drukken
dan achter paar seconde wil ik hem aansteken ik druk op de knop en pas achter paar seconden starte hij pas
(het kan mss niets betekenen maar ik vermeld het liever bij)
dan alles ging normaal dus dacht ik hij zal even zijn kuren gehad hebben
ik zet terug de bot van een bepaald spel terug op en na +- 20 min nog eens kijken was hij terug geblokkeerd
nu ben ik op een andere pc dit aan het typen.
ik zet zoveel mogelijk details op zodat je achteraf niet teveel vragen moet stellen
ik denk dat het de gpu is maar doordat ik teneerste dat plotse lange wachten bij die ene opstart en het wantrouwen van een sandforce controller in m'n ssd heb ik ook vermoedens dat het mss m'n ssd kan zijn
btw in het recente verleden kon ik een aantal keer +- 8 keer niet meer in sluimerstand gaan hij deed het wel maar als ik hem terug opstarte was windows niet goed afgesloten en moest ik normaal starten selecteren
en de laatste tijd ging het terug weer
mijn specs
I7 3930K
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
asus 5870 standaard 850-1200 huidig 925-1275
patriot pyro 128 gb ssd
MSI X79A-GD65 (8D)
en een 2 TB Hdd
ps. als het irritant leest steek dan de schuld op een domme belg
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)