• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Afgelopen week heb ik een pricewatch: Fractal Design Shape HTPC remote control gekocht. Dit is een Windows MCE remote. Vervolgens netjes batterijen erin gestoken, waarop de Remote aan stond en het indicatieledje brandde, hetgeen ook reageert indien ik op eender welke knop druk.
Edit: zowel getest op Windows 7 x64 als Ubuntu 12.04.

Instructies gevolgd:
1. IR receiver via usb aangesloten. Volgens de instructies zou ie in de Device Manager zowel bij de 'Keyboards' als bij de 'Mice and other pointing Devices' moeten herkend worden. Dit gebeurt echter niet, hij wordt nergens herkend.

(2de stap is de afstandbediening aansluiten op de receiver door 2 toetsen ingedrukt te houden en dan de thumbstick rond te draaien, de afstandsbediening zelf geeft aan dat dit werkt. Hij zou na aansluiten out-of-the-box moeten werken, zonder drivers of dergelijke.)

Iemand een idee?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Andere usb-poorten geprobeerd? Batterijen in juiste volgorde geplaatst? Ziet windows helemaal niets, zelfs geen mislukte usb-pointer installatie blabla?

Dan vermoed ik dat de receiver kapot is.

Remote kun je nog testen door bijvoorbeeld te schijnen op een videocamera/telefooncamera. Dan zie je zo`n gloed uit de remote komen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bertp1
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:42:
Andere usb-poorten geprobeerd? Batterijen in juiste volgorde geplaatst? Ziet windows helemaal niets, zelfs geen mislukte usb-pointer installatie blabla?
Niks.

De afstandsbediening heb ik getest en hij werkt inderdaad wel. Heb de verkoper gecontacteerd, maar weet niet hoe dat zit aangezien het een van ebay is.

Werkt zo'n remote met eender welke IR-receiver?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

begin misschien alvast eens met aan te geven over welk besturingssysteem het gaat, dat praat wel zo makkelijk...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• bertp1
  • Niet online
Ik heb antwoord gekregen van de verkoper, hij zegt mij dat het niet mogelijk is om het product in te ruilen maar ik een ander uit dezelfde prijsklasse kan krijgen.

Dus, weet iemand of het mogelijk is om een andere IR-receiver te gebruiken en waar ik die kan halen?