Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beveiligen SD-kaart en USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, vorig jaar ben ik wezen backpacken in Zuidoost-Azië en toen ik mijn foto's wilde back-upen van mijn camera (SD-kaart) naar mijn USB kreeg ik een virus te pakken. Deze heb ik gelukkig toen kunnen verwijderen via mijn telefoon (lang leve smartphones!) en daarna heb ik het niet meer aangedurfd om te back-upen via hostel PCs. Ik heb toen via mijn telefoon en Wifi alles geupload maar dat kostte enorm veel tijd en de nieuwe telefoon die ik wil gaan kopen (HTC One X) heeft geen mogelijkheid voor SD-kaart. (wellicht dat ik voor een andere moet gaan als jullie antwoorden op mijn vragen negatief zijn).

Dit najaar staat er weer een flinke reis op het programma en ik wil dus graag back-upen richting USB zodat ik alleen hoef te uploaden wanneer ik er echt tijd voor heb. Tevens heb ik een nieuwe camera met RAW functie, dus nu valt er meer te uploaden dan voorheen.

Mijn eerste vraag:
Ik heb gelezen dat je de SD-kaart kunt 'locken' zodat er niets meer naartoe geschreven kan worden. Is dit echt zo of kunnen virussen deze beveiliging omzeilen? Ik heb niet het idee dat er nou heel brute virussen op de PCs in hostels staan maar toch. Als ze de beveiliging kunnen omzeilen, zijn er dan nog andere opties te bedenken om infectie te voorkomen?

Tweede vraag:
Is het mogelijk om een USB-stick te beschermen tegen virussen? Uiteraard moeten daar wel bestanden naar toe geschreven worden dus een 'lock'-functie is hier geen optie. Zijn er wellicht anti-virusscanners die geïnstalleerd kunnen worden op een USB en dan alles controleren dat binnenkomt? Of andere opties wellicht?

Als de SD en USB geen echt veilige opties zijn, heeft er iemand dan misschien nog andere suggesties om mijn foto's te beschermen? Zelf laptop of tablet meenemen is geen optie.

Bedankt!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Je hebt ook image tanks. Direct SD naar ander medium overpompen zonder tussenkomst van pc.

Anders kun je proberen of je camera werkt mbv een micro-sd in een adapter. Dan kan de mirco-sd in je telefoon en de micro-sd met adapter in je camera.

En over de lock functie. Kijk eens naar de SD kaarten die je hebt. Daar zou een klein mechanisch schuifje op moeten zitten. Hiermee blokkeer je alle schrijfacties.

[ Voor 25% gewijzigd door Steefph op 22-06-2012 18:13 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46

ongekend41

Division Brabant

met Steefph^
Geen idee hoe het in hostels werkt maar je zou een live-usb mee kunnen nemen en de PC aldaar vanaf usb booten. Grote kans dat dat niet mag/kan overigens.
Eventueel kan je een hoop (micro-) SD kaarten meenemen en ze (a la old-school fotorolletjes) gebruiken. Wel wat prijzig maar veel ruimte in de tas neemt het niet in.

nope