Refresh in verkenner naar wijziging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wij hebben in onze enterprise omgeving veelal het volgende probleem:
Als je in Windows 7 in de verkenner een map / bestand aanmaakt of een naam daarvan wijzigd, moet je een refresh geven om het zichtbaar te krijgen. Anders blijft het staan zoals het was.

Dit probleem is bekend op internet, er worden alleen geen rake oplossingen gegeven. Iemand anders dit probleem ook? en weet hoe dit opgelost moet worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zoek even op tweakers. Er was pas iemand met hetzelfde probleem. Kan hem zelf even niet vinden. Was ook in Windows Clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Waar maak je die map aan? Lokaal? Of op een share? (en op wat voor platform draait die share dan?)
Is het op alle machines? Of zijn het enkele users? En wat gebeurt er als je met een compleet nieuwe user op een pc inlogt die dit probleem heeft onder de "eigen" gebuiker? Of als je een clean install doet en met die "foute" gebruiker inlogt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Questioner,

Dit is een bekende Windows bug. Dit heeft te maken met een reg die herrie aan het schoppen is. Er is een fix voor welke als work-around dient maar niet altijd werkt. Ik zou zeggen give it a shot.

** Let op registry changes kunnen een WS enorm slopen **

http://www.windows7taskforce.com/view/3103

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:37:
Beste mensen,

Wij hebben in onze enterprise omgeving veelal het volgende probleem:
Als je in Windows 7 in de verkenner een map / bestand aanmaakt of een naam daarvan wijzigd, moet je een refresh geven om het zichtbaar te krijgen. Anders blijft het staan zoals het was.
Graag meer info betreffende de inrichting van je omgeving:
Wel/Geen DFS namespaces? Link je deze namespaces aan Libraries in Win7 of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Bedankt voor jullie reacties. Alles wat aangemaakt wordt is op lokale disken.

Ik ga de workaround van "sebza" eens testen. Ik zal jullie laten weten of het is gelukt.
Pagina: 1