Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik wil graag mijn HP DC7600 USDT met een huis-tuin-keuken Intel 945 kaartje met VGA op mijn TV aansluiten.
Mijn TV heeft helaas alleen HDMI aansluitingen.
Nu zie ik op verschillende webwinkels redelijk goedkope VGA --> HDMI kabeltjes.
Echter zie ik ook een hoop duurdere 'omvormers'
Kan ik het video signaal nou doorsturen of niet?
Ik heb natuurlijk al uitgebreid gekeken maar de reacties verschillen enorm.

Kwaliteit interesseert me weinig voor wat ik er mee wil doen.

Vriendelijk bedankt voor jullie input

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:10:
Allen,

Ik wil graag mijn HP DC7600 USDT met een huis-tuin-keuken Intel 945 kaartje met VGA op mijn TV aansluiten.
Mijn TV heeft helaas alleen HDMI aansluitingen.
Nu zie ik op verschillende webwinkels redelijk goedkope VGA --> HDMI kabeltjes.
Echter zie ik ook een hoop duurdere 'omvormers'
Kan ik het video signaal nou doorsturen of niet?
Ik heb natuurlijk al uitgebreid gekeken maar de reacties verschillen enorm.

Kwaliteit interesseert me weinig voor wat ik er mee wil doen.

Vriendelijk bedankt voor jullie input
Nee, dat gaat niet lukken. VGA geeft een analoog signaal, en HDMI is digitaal. Je kan niet plots even door een andere stekker eraan te zetten je signaal aanpassen. Moet dus een omvormer tussen, maar voor die prijs kun je beter een nieuwe videokaart kopen.
Heeft je TV ook geen composiet ingang? (gele tulp-aansluliting)
--edit--
Even nagezocht, en nee, dat heeft ie niet... Lijkt me een kansloze missie te gaan worden :X

[ Voor 5% gewijzigd door kroegtijger op 22-06-2012 16:31 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Hi, dat was inderdaad het meest gegeven antwoord.
Waaaaaaarom zijn er dan in godsnaam gewoon kabeltjes voor te koop?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:35:
Het interesseert de leverancier natuurlijk niet wat jij met een kabel doet na aankoop ;)
Maar je kan natuurlijk denken aan het overbrengen van een signaal van A naar B. Het hoeft niet per sé een video-signaal te zijn.
Zo draaien bij ons 2 Dell-switches in het datacenter die met HDMI-bekabeling aan elkaar zijn geknoopt. Werkt als een trein, en is vele malen goedkoper en minder storings-gevoelig dan glas d:)b

iRacing Profiel

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, je kan het doorsturen maar dat kost je wel ongeveer 70 euro.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:35:
Zo'n kabel kan prima werken.

Ik had vroeger een Matrox G400 kaart. Daar zaten 2 VGA uitgangen op. Geen TV-out aanwezig. Maar, de 2de VGA-uitgang had een dubbele functie. Er zat namelijk een speciaal kabeltje bij:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/public/seutIWV_aGdTA4DM3ZfUjhceBqKv89aurahqVrBmRc6oiNQF5e8ppHwH96c1XCAVQCCQ360G1XhWeiqdQj61QgE2AMQP2xqbW2DY8h59nRO3BJK3W8Gei1th0IQk7OsHghNPGYnlVwRgUCq91qJyg-GrjpdmSc8YAKcZOOPayrpt9fJfhSiZ

En dat werkte perfect. Enige was, dat kabeltje kan iedereen kopen, alleen werkte het maar op een klein aantal kaarten.

En als er nu 1 fabrikant is die zegt: We slaan de DAC over op de videokaart via de driver, en gooien daar DVI over heen, voila, dan heb je beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 22-06-2012 16:46 ]

Ey!! Macarena \o/

• kroegtijger
RaZ schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:45:
[...]

Zo'n kabel kan prima werken.

Ik had vroeger een Matrox G400 kaart. Daar zaten 2 VGA uitgangen op. Geen TV-out aanwezig. Maar, de 2de VGA-uitgang had een dubbele functie. Er zat namelijk een speciaal kabeltje bij:
[afbeelding]

En dat werkte perfect. Enige was, dat kabeltje kan iedereen kopen, alleen werkte het maar op een klein aantal kaarten.

En als er nu 1 fabrikant is die zegt: We slaan de DAC over op de videokaart via de driver, en gooien daar DVI over heen, voila, dan heb je beeld.
Dat is een van de mogelijkheden inderdaad, maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan beeldscherm-switches die met analoog en digitaal signaal om kunnen gaan, maar alleen een HDMI-ingang hebben om maar eens wat te noemen.

iRacing Profiel

Pagina: 1