Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn laptop is na ruim 4 jaar toe aan vernieuwing. Heb een tablet dus vindt een laptop nu niet zo nodig meer. Vandaar een nieuwe Dektop-pc.
Met mijn nieuwe computer zou ik graag zonder enige moeite de nieuwste fps en rpg (Diablo, Skyrim) willen spelen.
Daarnaast download ik redelijk wat mediabestanden, hiervoor heb ik een externe hdd van 3tb liggen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ± € 700,- in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, toetsenbord, schem (Full-HD) en een externe hdd van 3tb heb ik allemaal wel op voorraad.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest om het werkende pc te krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, zolang de prijs/kwaliteit verhoudingen maar prima in orde zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee niet echt. Er mag natuurlijk wel een beetje om het milieu gedacht worden, maar dat is niet nodig vanwege groene stroom
.
Waarom deze keuze: (lijstje afwerkend)
- WiFi: Wil wel graag Wifi op de computer hebben, ivm met het lastig doortrekken van kabels in huis.
- HDD: 1tb opslag is ruim voldoende. Zoals aangegeven heb een externe hdd van 3tb liggen.
- DVD: Een standaard dvd speler. Bluray is niet nodig.
- Case: Mag altijd veranderen. heb namelijk geen idee welke case een goede is. Deze heb ik puur gekozen op basis van user-reviews.
- CPU: ik ga denk ik toch niet bezig met overklokken dus een overclockbare is niet nodig. Waarom deze: Deze heb ik geselecteerd aan de hand van andere topics.
- GPU: Weet niet of 2gb een overkill is? Maar in de bbg stond deze er ook tussen.
- PSU: Neem aan dat deze prima voldoet voor deze opstelling? Als er een beter optie is houd ik me aanbevolen.
- RAM: 8gb ram lijkt mij meer dan voldoende.
- Moederbord: Geselecteerd op basis van USB 3.0 en HDMI.
Mijn laptop is na ruim 4 jaar toe aan vernieuwing. Heb een tablet dus vindt een laptop nu niet zo nodig meer. Vandaar een nieuwe Dektop-pc.
Met mijn nieuwe computer zou ik graag zonder enige moeite de nieuwste fps en rpg (Diablo, Skyrim) willen spelen.
Daarnaast download ik redelijk wat mediabestanden, hiervoor heb ik een externe hdd van 3tb liggen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ± € 700,- in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, toetsenbord, schem (Full-HD) en een externe hdd van 3tb heb ik allemaal wel op voorraad.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest om het werkende pc te krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, zolang de prijs/kwaliteit verhoudingen maar prima in orde zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee niet echt. Er mag natuurlijk wel een beetje om het milieu gedacht worden, maar dat is niet nodig vanwege groene stroom
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | TP-Link 300Mbps Wireless N PCI Express Adapter TL-WN881ND | € 13,78 | € 13,78 |
| 1 | Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | Lite-On iHDS118 Zwart | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Antec One Hundred | € 41,53 | € 41,53 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 210,- | € 210,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H77-D3H | € 83,80 | € 83,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 695,51 | |
Waarom deze keuze: (lijstje afwerkend)
- WiFi: Wil wel graag Wifi op de computer hebben, ivm met het lastig doortrekken van kabels in huis.
- HDD: 1tb opslag is ruim voldoende. Zoals aangegeven heb een externe hdd van 3tb liggen.
- DVD: Een standaard dvd speler. Bluray is niet nodig.
- Case: Mag altijd veranderen. heb namelijk geen idee welke case een goede is. Deze heb ik puur gekozen op basis van user-reviews.
- CPU: ik ga denk ik toch niet bezig met overklokken dus een overclockbare is niet nodig. Waarom deze: Deze heb ik geselecteerd aan de hand van andere topics.
- GPU: Weet niet of 2gb een overkill is? Maar in de bbg stond deze er ook tussen.
- PSU: Neem aan dat deze prima voldoet voor deze opstelling? Als er een beter optie is houd ik me aanbevolen.
- RAM: 8gb ram lijkt mij meer dan voldoende.
- Moederbord: Geselecteerd op basis van USB 3.0 en HDMI.