Toon posts:

Bestanden lezen op NAS TS410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een QNAP NAS TS410 turbo gekocht met 2x 2TB aan opslag.
Ik heb deze op mijn Imac geïnstalleerd en werkt op zich goed. Echter als ik de server via de website benader op bijv. werk en ik wil een foto bekijken, dan gaat hij eerst de foto downloaden naar de desbetreffende computer in plaats van bijv. direct picture view te openen. Je moet toch direct van de server dingen kunnen zien c.q. bewerken zonder eerst het bestand naar de computer waar je op aan het werk bent te downloaden?
Hoe moet ik dit veranderen??

Groeten Sandor uit Breda

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-01 16:00
Denk dat dat eerder aan de instellingen van je browser//pc ligt dan aan de NAS zelf. Heb je een URL voor me dan test ik even wat ie hier doet?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Verwijderd

Topicstarter
als je het ip-adres van de NAS bedoeld:
192.168.1.109

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Je bent toch via de webinterface geconnect. Dan gaat dit je niet lukken.

Je zou een VPN verbinding naar huis moeten opzetten om dit te doen of via ftp een share aanmaken.

Tip: je kan ook een cloud achtig iets maken

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik heb geen ervaring met die dingen, maar als ik de manual een beetje doorneem, lijkt het me dat wanneer je de webserver configureert en dan met iets als Joomla of Wordpress en een pictureviewer de functionaliteit krijgt die je wenst?

Hoe heb je nu de boel geconfigureerd?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:04:
als je het ip-adres van de NAS bedoeld:
192.168.1.109
8)7 Via je interne ip kan niemand er bij natuurlijk. Maar het lijkt me niet verstandig je externe ip hier te gaan lopen posten, bovendien, je hebt de boel toch wel beveiligd, hoop ik?
barry457 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:07:
Je bent toch via de webinterface geconnect. Dan gaat dit je niet lukken.

Je zou een VPN verbinding naar huis moeten opzetten om dit te doen of via ftp een share aanmaken.

Tip: je kan ook een cloud achtig iets maken
Via FTP zul je de bestanden sowieso eerst ook nog moeten downloaden. VPN lijkt me inderdaad handiger als je ook dingen wilt bewerken op de NAS. Voor alleen foto's bekijken oid lijkt me webserver handiger.

Rail Away!