Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 11:08
Zojuist het stukje gelezen over cloudball en dacht, waarom niet deze ook posten. :)

Sinds deze maand, tot aan het eind van augustus loop de 'CodeContest'. De wedstrijd is om een pokerbot te schrijven die JSON input verwerkt en vervolgens weer JSON als output geeft. Er is hier echter maar een enkele prijs te winnen.. Maar goed, dan maar hard strijden. Er kan overigens alleen meegedaan worden met C#, Java en PHP.

Momenteel is er pas 1 inzending en die van het bedrijf zelf, maar die doet alleen maar call en check. Inzendingen.

Eh, succes? :P

--- Tactieken ---

Ik dacht zelf aan kansberekening en vervolgens iets met de pot, maar wat doe je als je dan zo'n random bot tegenkomt die random zetten doet (e.g. alleen maar bluft)?

Your thoughts, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Xuj schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:58:
Ik dacht zelf aan kansberekening en vervolgens iets met de pot
Nou, je hebt duidelijk veel pokerervaring.

Je wilt wellicht ook tactiek van je tegenstander willen doorgronden en daar op aan willen passen, aka het aspect dat pokeren in het echt ook boeiender maakt dan enkel dobbelstenen gooien.

[ Voor 31% gewijzigd door Voutloos op 22-06-2012 15:08 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Aan de hand van jouw hand kijken wat de kans is dat je bv full house hebt/gaat krijgen, en dan veel/weinig inzetten/folden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:12

ResuCigam

BOFH

Beatboxx schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:10:
Aan de hand van jouw hand kijken wat de kans is dat je bv full house hebt/gaat krijgen, en dan veel/weinig inzetten/folden?
Zulke tegenstanders heb ik graag, die heb je binnen 10 minuten door 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
Beatboxx schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:10:
Dat was precies waar ik aan dacht, maar wat Voutloos zegt vind ik ook vrij interessant klinken. Het eerste leek me leuk te implementeren, maar een beetje transparant. Aangezien je dus alleen maar inzet bij 'goede' handen. Je zou er af een toe een bluf in kunnen gooien, maar dat lijkt me ook niet iets wat alles oplost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Na 10 ronden is een potje afgelopen, als je dus eenmaal genoeg chips hebt kun je de rest van de ronden folden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Wees wel heel voorzichtig met je project 'pokerbot' noemen als je ook zelf poker online speelt. Een proces actief hebben dat zo heet is in veel gevallen reden om je account meteen te freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dit ziet er leuk uit en bovendien heb je nog even de tijd. Misschien dat ik wel een poging ga wagen, maar eerst even kijken hoeveel tips jullie nog (onbewust) geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Overigens is 10 ronden veel en veel te weinig. Een keertje pocket AA of 7/2 heeft dan te veel invloed, en het is ook kort voor het leren van tegenstanders/opbouwen van eigen tactiek. Eigenlijk is het dusdanig weinig dat je het met dat aantal ronden imo niet eens meer poker hoeft te noemen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

10 ronden is idd erg weinig. Dan zou ik gewoon de hele tijd óf all-in gaan óf checkfolden 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Ja idd, dit slaat echt nergens op. De marges in modern poker zijn zo klein dat je minstens 100000, maar beter een miljoen handen zou moeten afdraaien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met 10 ronden is het meer een loterij dan anders wat, zou ik zeggen. Beetje jammer. :) Tijd om strategieën te bedenken is er dus niet, dus het enige wat je kunt doen is óf heel agressief spelen in de hoop dat het loont óf juist heel veilig gaan spelen.

Het idee voor zo'n wedstrijd is op zich wel erg leuk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
10 potjes maar?

Ik zou de volgende methode proberen: raise the blind, double the flop.
(met voorwaarden van je hand, en of de flop je hand verbetert)
vaak goed voor korte termijn winst.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LScholten
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik ben medeverantwoordelijk voor het beheer van deze wedstrijd. Bedankt voor de tips, we hebben het aantal rondes al verhoogd naar 50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Leuk! Ik zal kijken of ik dit weekeinde iets leuks in elkaar kan knutselen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MrAngry schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:36:
Ja idd, dit slaat echt nergens op. De marges in modern poker zijn zo klein dat je minstens 100000, maar beter een miljoen handen zou moeten afdraaien.
Dat is ook weer onzin. In een tournament eindigen goede spelers toch regelmatig aan de finaletafel. Blijkbaar is een hand of 1000 tot 2000 dan toch genoeg om jezelf te kunnen onderscheiden van de rest :). Uiteraard blijft kans een factor, en voor de échte winnaar zul je een aantal tournamenten moeten spelen.
LScholten schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:42:
Ik ben medeverantwoordelijk voor het beheer van deze wedstrijd. Bedankt voor de tips, we hebben het aantal rondes al verhoogd naar 50 ;)
Da's iig al wat, maar het zet nog niet echt zoden aan de dijk :). Heb je stats over hoe lang een potje nu duurt? Het lijkt mij dat je (integenstelling tot real-life poker) binnen no-time door die 50 handen heen gaat. Ik zou zeker in de orde van grootte van 1000 handen gaan denken, vergelijkbaar met een echt middel tot groot pokertournament (de winnaar op een World Series Of Poker main event ziet er gemiddeld zo'n 2000 tot 2500, uitgaande van 9 dagen lang 10 uur speeltijd met 25 handen per uur).

En dat is natuurlijk een bovengrens, he. Als je met 10 man gaat spelen dan heb je lang voor die 1000 handen al een winnaar omdat de rest dan felted is.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2012 15:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Wat is overigens de prijs die je kunt winnen? Want dat kon ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Aangezien het om een recruitment toko gaat, ongetwijfeld een hoop "fantastische" aanbiedingen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Volgens de start pagina van het bedrijf kun je een Galaxy tablet 10.1 winnen. Verder kan ik er ook geen informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
.oisyn schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:54:
[...]

Dat is ook weer onzin. In een tournament eindigen goede spelers toch regelmatig aan de finaletafel. Blijkbaar is een hand of 1000 tot 2000 dan toch genoeg om jezelf te kunnen onderscheiden van de rest :). Uiteraard blijft kans een factor, en voor de échte winnaar zul je een aantal tournamenten moeten spelen.
Toernooi is heel anders dan een cashgame in dat opzicht. Ik denk dat een goede SNG/MTT bot programmeren ook een stuk makkelijker is dan voor een cashgame.

edit: een miljoen is misschien wat overdreven, maar 20k mag toch echt wel

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 22-06-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LScholten
De email adressen worden alleen bijgehouden voor correspondentie over de prijs en eventueel wederhoor over ingezonden bots.
alex3305 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:02:
Wat is overigens de prijs die je kunt winnen? Want dat kon ik niet vinden...
De prijs is inderdaad de Galaxy Tab 10.1
.oisyn schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:54:
Heb je stats over hoe lang een potje nu duurt? Het lijkt mij dat je (integenstelling tot real-life poker) binnen no-time door die 50 handen heen gaat. Ik zou zeker in de orde van grootte van 1000 handen gaan denken.
Eén ronde kost gemiddeld 20 seconden met de huidige PHP inzending tegen onze Java bot, er wordt hierin aardig ver doorgerekend. Wij zien het ook liever met meer rondes, maar dit gaat dan wel erg veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat duurt wel erg lang ja 8)7
MrAngry schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:37:
[...]

Toernooi is heel anders dan een cashgame in dat opzicht. Ik denk dat een goede SNG/MTT bot programmeren ook een stuk makkelijker is dan voor een cashgame.
Agreed, maar het gaat hier om het winnen van een wedstrijd - een tournament dus - niet om het continu binnenharken van geld :)

[ Voor 87% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
Als ik zo de wedstrijden bekijk, vind ik het al vrij leuk, haha.
Die Durrr gooit zijn hand weg in de eerste match met een aas en een koning; vervolgens ook een keer met twee koningen.

Het begint zo te zien wel al een stuk agressiever te worden.
Of in ieder geval, de standaard bot lag er na twee rondes in match twee uit, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 14:56

Corniel

De wereld is gek!

LScholten schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:41:
Eén ronde kost gemiddeld 20 seconden met de huidige PHP inzending tegen onze Java bot, er wordt hierin aardig ver doorgerekend. Wij zien het ook liever met meer rondes, maar dit gaat dan wel erg veel tijd kosten. (..)
Hoeveel bedenktijd krijgt een bot dan wel niet?

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Corniel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:41:
[...]

Hoeveel bedenktijd krijgt een bot dan wel niet?
Of hoe traag is de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:25
Normaal bij dit soort competities heb je per 'hand' een limiet op de bedenktijd. Vaak niet meer dan enkele seconden (Google AI challenge gaf 500ms - 1500ms).

Dit maakt het natuurlijk ook een stuk interessanter. Anders kun je oneindig veel situaties gaan doorberekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Is het trouwens mogelijk om een bot opnieuw te submitten als je verbeteringen aan wilt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LScholten
Na enig overleg hebben we besloten per zet een tijdslimiet van 2000 ms te introduceren. We houden het aantal rondes op 50, zodat we lekker agressief spel kunnen zien. Je mag je bot ten alle tijden opnieuw submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Laatst online: 30-07 02:32
Het is wel even zoeken naar alle documentatie op de site zeg.

[ Voor 92% gewijzigd door r0bert op 03-07-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:57
LScholten schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:06:
Na enig overleg hebben we besloten per zet een tijdslimiet van 2000 ms te introduceren. We houden het aantal rondes op 50, zodat we lekker agressief spel kunnen zien. Je mag je bot ten alle tijden opnieuw submitten.
No offense, maar zoals al eerder in aangegeven is 50 rondes veel te weinig.
Poker is een skillgame, maar dan wel op de lange termijn. Op korte termijn is het veel meer een geluksspel want de variantie is enorm. De winnaar zal dan ook hoogstwaarschijnlijk niet de beste pokerbot, maar de beste kaarten hebben gehad.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Als je in 50 rondes wilt winnen dan wordt het zo'n blackjack toernooi: degene die het meeste inzet en het grofste gokt zal alleen kanshebben om op plaats 1 te eindigen. Elke hand all-in lijkt me een redelijke strategie.

Zoals boven gezegd, als je poker bots wilt testen moet je ze toch minimaal wel 100k handen laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Zoijar schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:15:
Zoals boven gezegd, als je poker bots wilt testen moet je ze toch minimaal wel 100k handen laten spelen.
Lijkt mij ook (zoiets), maar zoals LScholten al aan gaf kan hun systeem dat niet aan. Misschien als daar wat meer over bekend was konden we helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
Nouja, als je de limiet per zet op 2sec zet, en er 20 (?) zetten gemaakt worden per hand, dan ben je al een half uur bezig met 50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
2s is echt belachelijk veel voor een spelletje poker. Zeker aangezien (cirkelredenering ftw :P ) het aantal potjes dusdanig laag is dat je toch geen sexy AI hoeft te bouwen. En effectief zijn er maar 169 beginhanden (veel minder dan 52*51/2 dus, aangezien wat betreft kleur enkel suited/unsuited uitmaakt) en het is slechts 1 op 1.

offtopic:
Beetje flauw, maar het primaire doel vd site is ook niet om het perfecte pokerbot toernooi te worden, maar om te recruiten waarbij het stukje huiswerk/bewijs van eigen kunnen toevallig een botje zonder syntax foutenpotje poker is. Als je ze wilt helpen met de performance kan je beter een open sollicitatie doen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 04-07-2012 21:41 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
2s lijkt me erg veel. Volgens mij haal je dat alleen als je Thread.Sleep(2000); als intelligentie bouwt. Zelfs al bouw je hele slimme AI lijkt het me nog steeds milliseconden werk voordat je weet welke actie je gaat ondernemen. We hebben het hier over cpu-power, geen human power. Met online pokeren moet ik trouwens al flink mijn best doen om niet binnen 2 sec al een actie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-08 08:35
Twee volle cpu seconden rekenen zal je niet snel nodig hebben bij Texas Holdem. Als er ipv exacte cpu tijd gewoon wall clock tijd wordt geteld, dan zou ik de limiet niet onder de 1s doen ivm fluctuaties.

Verder, hoe en vooral wanneer of hoe snel worden inzendingen verwerkt? Ik heb iets gesubmit, maar ik heb er nog helemaal niets van terug gehoord of gezien.

Een ideetje om er voor te zorgen dat je met een beperkt aantal handen (50 is zoals veel mensen zeggen inderdaad *erg* weinig) toch tot een zo "eerlijk" mogelijk resultaat komt:

Zorg er voor dat iedere hand (of "ronde") twee keer gespeeld wordt, maar dan dat bij de tweede keer de spelers van kaarten ruilen. Zo hebben beide spelers allebei in principe evenveel geluk.

Een paar dingen om aan te denken: er moet natuurlijk geen mogelijkheid zijn voor een bot om handen te onthouden. Dus er zal een nieuwe instantie de "omgekeerde hand" moeten spelen en geen opslag op disk oid.

Verder is er nog een extra random factor als de stack sizes niet iedere hand op 1500 gereset worden. Als je net shortstacked bent bij die ene hand dat jij de AA krijgt, is het een beetje balen.

Verder: de stacksizes kunnen misschien wel groter. 30 big blinds is niet heel veel.

[ Voor 54% gewijzigd door boreus op 05-07-2012 21:52 . Reden: Een paar ideetjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Tijd om dit topic eens een bump te geven. Er staan al aardig wat botjes op en het is soms best leuk om de potjes te kijken. Mijn framework om eigen bots mee te testen:

https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGa3hXVk1NVWpvRkk

Verder heb ik bij de organisatoren aangegeven dat op de flop, turn en river de verkeerde speler als eerste aan de beurt is. Hopelijk doen ze er iets mee.

Let op dat je bij het framework zelf nog even moet instellen of je die posities verkeerdom (zoals bij de wedstrijd) of zoals het hoort (default in de code nu) wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
boreus schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:18:
Tijd om dit topic eens een bump te geven. Er staan al aardig wat botjes op en het is soms best leuk om de potjes te kijken. Mijn framework om eigen bots mee te testen:

https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGa3hXVk1NVWpvRkk

Verder heb ik bij de organisatoren aangegeven dat op de flop, turn en river de verkeerde speler als eerste aan de beurt is. Hopelijk doen ze er iets mee.

Let op dat je bij het framework zelf nog even moet instellen of je die posities verkeerdom (zoals bij de wedstrijd) of zoals het hoort (default in de code nu) wilt hebben.
Thanks voor het framework!
Volgens mij hanteren ze de poker regels die bij een tafel van meer dan twee hoort, in plaats van heads-up poker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Xuj schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:24:
[...]

Thanks voor het framework!
Volgens mij hanteren ze de poker regels die bij een tafel van meer dan twee hoort, in plaats van heads-up poker..
Die zijn natuurlijk gewoon hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xuj
Okay, I'm confused, haha. Nooit echt verdiept in de regels van poker.
Ik trek me voortaan terug van het maken van comments over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
king_charles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Die zijn natuurlijk gewoon hetzelfde...
Nope,

in HeadsUp poker krijgt de small blind de button, maar moet de small blind óók de eerste actie maken preflop.
Dat klopt wel bij de contest, maar omdat ze geen button gebruiken gaat het op de flop/turn/river dus mis zoals boreus al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xuj schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:37:
Als ik zo de wedstrijden bekijk, vind ik het al vrij leuk, haha.
Die Durrr gooit zijn hand weg in de eerste match met een aas en een koning; vervolgens ook een keer met twee koningen.

Het begint zo te zien wel al een stuk agressiever te worden.
Of in ieder geval, de standaard bot lag er na twee rondes in match twee uit, haha.
Euj, ik ben de maker van Durrr :P

Eerst waren de potjes 10 rondes en ik had uitgerekend dat ik bij een bepaald bedrag kon blijven folden en kon winnen. Daarom gooide ik die handen weg :)

Anyhow, er zijn dus nieuwe regels! Voorlopige tussenstanden en een finale op 31 augustus. Persoonlijk vind ik dat je de bots veel vaker moet laten spelen zodat er duidelijk is welke bots écht het beste is, zelfs matches van 10 rondes zou dit al een stuk beter maken.

Net weer een update over Durrr heengegooid, ben benieuwd :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:04:
[...]
Eerst waren de potjes 10 rondes en ik had uitgerekend dat ik bij een bepaald bedrag kon blijven folden en kon winnen. Daarom gooide ik die handen weg :)
Ah goed idee, dat ga ik er ook wel even in doen. :-)
Verder is het wel leuk om gewoon bij elkaar te kunnen kijken wat de bots doen. Misschien zou het nog iets spannender zijn als je ook niet de kaarten van de andere bots kunt kijken achteraf, maar dus alleen je eigen.

Een nieuwe versie van mijn (java) code:

https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGQ0lTdXpkSlNEVU0
(Het verwerkt nu de action iets meer zoals wat er bij Starapple gebeurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vervelend dat ze nu opnieuw beginnen op 31 augustus, stond telkens bovenaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat zijn de blindstructuren( en zijn ze oplopend of statisch?) en hoe diep zijn de stacks? Daarop kan je een robot heel makkelijk een agressieve of wat passievere strategie laten toepassen.

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 11-07-2012 18:31 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
@fynrd1: de blinds zijn blijvend 25/50 met startstack 1500. Als er na 50 handen nog niemand broke is, dan wint de speler met de meeste chips na die 50 handen. Agressief spelen kan handig zijn, *als* je tegenstanders tenminste de fold functie ook hebben ingebouwd.

@Exasm: op zich wel logisch dat ze pas officiele wedstrijden willen draaien als iedereen een kans heeft gehad om iets in te sturen, toch? Ik ben ook wel blij dat ik nog een update kan doen en dat de resultaten van het eerste probeersel uiteindelijk geen roet in het eten gooien. Tussentijds kan je toch nog best bovenaan staan soms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boreus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:54:
@fynrd1: de blinds zijn blijvend 25/50 met startstack 1500. Als er na 50 handen nog niemand broke is, dan wint de speler met de meeste chips na die 50 handen. Agressief spelen kan handig zijn, *als* je tegenstanders tenminste de fold functie ook hebben ingebouwd.

@Exasm: op zich wel logisch dat ze pas officiele wedstrijden willen draaien als iedereen een kans heeft gehad om iets in te sturen, toch? Ik ben ook wel blij dat ik nog een update kan doen en dat de resultaten van het eerste probeersel uiteindelijk geen roet in het eten gooien. Tussentijds kan je toch nog best bovenaan staan soms. :)
Sure, maar dan moeten ze dat vanaf het begin duidelijk maken. En niet alleen dat, maar er zijn nog meer dingen die ze in het begin gewoon beter hadden moeten uitdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Nog een update: er zit een GUI (class UserBot) bij zodat je tegen je eigen bot kunt spelen.

https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGS0VBX01ocVU2MGc

Laat het trouwens even weten als je bugs vindt of andere verbeteringen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAName
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-08 10:19
Mooie tool Boreus!
Ik ga ook maar even kijken of ik een goede bot in elkaar kan zetten..

Ik had gisteravond al geprobeerd een simpele bot te submitten, maar ik zie nog niks op de site. Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de bot op de site komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
JustAName schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:31:
Ik had gisteravond al geprobeerd een simpele bot te submitten, maar ik zie nog niks op de site. Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de bot op de site komt?
Naar mijn idee verwerken ze meestal aan het eind van iedere werkdag (ca. tussen 16.00u a 18.00u) een ronde. Het lijkt er niet op dat ze een systeem hebben dat automatisch je bot laat spelen als je hem ingestuurd hebt, dus wachten tot ze het handmatig doen.

Nieuwe versie (met plaatjes!:))
https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGRDdCR3Q4aWl3LUk

[ Voor 8% gewijzigd door boreus op 12-07-2012 22:06 . Reden: Nieuwe versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAName
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-08 10:19
Dankjewel Boreus! Je tool ziet er ook mooi uit.
Als je op Linux werkt (zoals ik) dan zal je alleen wel rekening moeten houden met upper- en lowercase file names. Dus dan moet je in Card.java de return value van toString() veranderen in
Java: Card.java
57
return this.rankChr[this.rank].toLowerCase()+this.suitChr[this.suit].toUpperCase();

Anders werkt het niet. (Of je veranderd de filenames...)

Nu dan maar even kijken of ik mijn bot iets slimmer kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Nieuwe versie, change van hierboven er in gezet, zodat Linux etc. zou werken:
https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGV2I3RFR0V2dETWc

Gelukkig doet mijn botje het ook eindelijk weer. :-)
Is er al iemand in de buurt gekomen van de 2s timelimit per beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boreus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:11:
Nieuwe versie, change van hierboven er in gezet, zodat Linux etc. zou werken:
https://docs.google.com/open?id=0B1gRYXbETUrGV2I3RFR0V2dETWc

Gelukkig doet mijn botje het ook eindelijk weer. :-)
Is er al iemand in de buurt gekomen van de 2s timelimit per beurt?
Zat eerst op 15s, toen berekende ik ook de gemiddeldes van de volgende rondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Er zijn een aantal goede online poker games die gratis te spelen zijn en ook geen problemen hebben met het draaien van een bot. Deze worden veel gebruikt om bots te ontwikkelen tot het punt waar ze zo goed zijn dat ze ook tegen andere mensen niet zo maar door de mand vallen of flink verliezen etc...

Als je een bot wilt maken ga dan als volgt te werk.
Begin met een simpele kans berekening om te bepalen hoe veel kans jij hebt op een winnende hand. En bepaal aan de hand daar van de hoogte van je inzet. Dat zou dan een opening A/A automatisch hoger moeten inschatten dan een opening 9/9. Terwijl een flop van A/K/Q terwijl jij met 7/7 zit niet tot een hele hoge inzet zou moeten leiden.

De volgende stap is veel moeilijker en dit is waar je 99% van je tijd in moet stoppen. Dit is het bepalen van de strategie van de tegenstander en het aanpassen van jouw strategie hier op. Het is zo wel belangrijk dat je weet wat de tegenstander met een vorige hand deed als dat je in de gaten houd hoe zij op jouw reageren. Dit is waar je een goede bot mee maakt of niet.
Het is niet makkelijk om een vergelijking te bedenken die alle factoren (aantal spelers, hun stack, kaarten op tafel, jouw kaarten, jouw inzet de inzet van de tegenstanders de hoogte van de pot, maar ook de vorige rondes etc) allemaal in een berekening kan verwerken. Als je daar nar kijkt lijkt het mij verstandig om het geheel in verschillende onderdelen op te splitsen. Het aantal spelers en hun stack even als de pot is in combinatie met jouw stack pas belangrijk bij het bepalen van de inzet en niet eerder. Het bepalen van de hand van een tegenstander is waarschijnlijk afhankelijk van hun stack, hun inzet en hun gedrag in de vorige ronden in combinatie met de kaarten op tafel en de pot. Los daar van heb je jouw kans berekening al gemaakt en in combinatie met de uitkomsten van de berekeningen van de verschillende spelers kun je pogen te bepalen hoe zij op jouw verschillende inzetten zullen reageren. Hier komt het bepalen van jouw minimale en maximale inzet om de hoek kijken, waarna je bepaalt wat voor jouw het beste resultaat op zal leveren.

Het is uiteindelijk best wel te doen maar over het algemeen zie je dat het aantal berekeningen dat je per seconde kunt maken erg belangrijk is om te bepalen hoe goed een bot met een goed algoritme is. Hoe meer processing power een goede bot heeft hoe beter de resultaten zijn (tot op een zekere hoogte natuurlijk).
Probeer eerst maar eens alle losse onderdelen te bouwen en deze samen te laten werken zonder dat je meer dan 1 seconde nodig hebt om tot een resultaat te komen, voor dat je het ding meer en meer rekentijd gaat gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat ook nog kan denk ik, maar niet in de context van deze wedstrijd, is bij een ervaren speler of een poker dataminer een database kopen zoveel mogelijk handen erin (hopelijk meer dan 100 miljoen als dat kan) en daar een optimalisatie learning algorithm tegen laten lopen voor elke situatie. Als je dat toevoegt aan algoritmes om spelers te vermijden die je bot doorhebben (waar je veel tegen verliest) en om de 1000 handen zichzelf update met een marginaal zwaarder gewicht aan de nieuwe handen dan ben je al best een eind denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Hoewel het in deze contest wel zou kunnen werken, lijkt het me, in een situatie waarin je tegenstanders je gedrag analyseren en zich er op aanpassen, een verschrikkelijk slecht idee om de grootte van je inzet te baseren op de sterkte van je kaarten.

http://www.starapple.nl/codecontest/tussenstand/

Bij deze competitie is de stackdiepte en het aantal gespeelde handen zo extreem beperkt dat verfijnde algoritmes met betrekking tot analyse van je tegenstander niet tegen het kanselement op zullen kunnen en imo zonde van de tijd zijn. Het zou wel nuttig kunnen zijn om offline een strategie uit te rekenen die lastig uit te buiten is. Mijn preflop hand selectie heb ik ook offline berekend en in een array in mijn code gezet.

Verder hoop ik dat ze een beetje snel fixen dat de implementatie klopt. Er zitten nog wel eens potjes tussen waar een speler aan een hand begint met meer chips dan zijn tegenstander, maar dan toch aan het eind van de hand al zijn chips kwijt is.

Voor serieuzer poker AI werk is er op de universiteit van Alberta een wedstrijd: http://www.computerpokercompetition.org/

@Rob Coops: welke online poker sites staan open voor bots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik zal ook een botje gaan maken. Leuke wedstrijd :)

Heb me alleen helemaal verloren gezocht hoe je botje opgebouwd moet worden, uiteindelijk had ik een helder moment door gewoon op de programmeertaal te klikken 8)7

Voor meer mensen die het niet kunnen vinden:

Java
public interface Robot {
public String makeBet(String s);
}
PHP
interface Robot {
public function makeBet($s);
}
C#
interface Robot {
string makeBet(string s);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 12:43
ik ben nieuw met het meedoen van dit soort wedstrijden, weet dus ook niet precies in wat voor een vorm ik mijn code moet opsturen.

ik doe het in php, klopt het dan dat ik zoiets als dit moet inleveren:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
class Niels implements Robot
{
    function makeBet($s)
    {
        //alle code voor het maken van een beslissing
        return "{\"action\":\"raise\",\"amount\":60}";
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
nielskool schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:29:
ik ben nieuw met het meedoen van dit soort wedstrijden, weet dus ook niet precies in wat voor een vorm ik mijn code moet opsturen.

ik doe het in php, klopt het dan dat ik zoiets als dit moet inleveren:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
class Niels implements Robot
{
    function makeBet($s)
    {
        //alle code voor het maken van een beslissing
        return "{\"action\":\"raise\",\"amount\":60}";
    }
}
De functie moet misschien nog "public" gemaakt worden, maar verder lijkt me dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Je kan misschien de functie json_encode() gebruiken om je json string terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
@boreus
bedankt.

@donderpoes
Donderpoes schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:26:
Je kan misschien de functie json_encode() gebruiken om je json string terug te sturen.
ja daar had ik ook aan gedacht maar wist niet of dat werkte bij hun dus dacht neem het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielskool schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:43:
@boreus
bedankt.

@donderpoes

[...]

ja daar had ik ook aan gedacht maar wist niet of dat werkte bij hun dus dacht neem het zekere voor het onzekere.
Ik denk het haast wel. En anders heb ik pech :+

@boreus kan ik met die java files ook een php bot testen? Zo ja, is dat makkelijk uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:01:
[...]

@boreus kan ik met die java files ook een php bot testen? Zo ja, is dat makkelijk uit te leggen?
Wat mij zo snel het makkelijkst lijkt is om een Java class te maken die Robot implements en het volgende doet bij de makeBet:

1. Schrijf de string naar het bestand poker.in
2. Process proc = Runtime.getRuntime().exec("php poker.php");
2a. Het PHP bestand leest poker.in en schrijft het resultaat naar poker.out
3. proc.waitFor();
4. Lees het resultaat uit van poker.out en dat is je return value voor makeBet.

Dit zou redelijk simpel te implementeren moeten zijn. Het probleem is op zich wel dat je geen dingen kunt "onthouden" in je PHP bot, maar dat kan je misschien wel weer oplossen door iets het te serializen en in een ander bestand op te slaan.

Het kan vast nog iets netter, maar het is al ongeveer bedtijd hier... als het niet lukt en ik heb zin dit weekend dan kan ik misschien wel een iets betere interface schrijven. Laat maar even weten hoe het gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt boreus,

Ik ga er even mee stoeien.

Weltrusten!

@iedereen

Hoeveel tijd hebben jullie tot nu toe in je pokerbot gestoken?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:01:
....@iedereen

Hoeveel tijd hebben jullie tot nu toe in je pokerbot gestoken?
Met de GUI tussen de 10 en 20 uur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, ik ben de maker van Pusher.

Ik heb een paar tientallen uren in de bot gestoken. Wat betreft de rekentijd: twee instanties van mijn bot kunnen ongeveer 1000 matches spelen tegen elkaar binnen één minuut (met de tool van boreus), dus dat is echt maar een fractie van een seconde per zet. Je kunt met een paar millisconden per zet denk ik al een zeer degelijke bot maken.

Verder denk ik dat 50 handen per match wel redelijk goed is. Ietsje meer zou wel kunnen, maar meer dan 100 is niet goed denk ik. Veel matches zullen na een stuk of 50 handen al wel een winnaar hebben of anders na 100 handen wel. Agressiviteit mag wel een beetje waardering krijgen, dus meer dan 100 handen per match lijkt me niet nodig. Om de geluksfactor te reduceren kun je beter het aantal matches verhogen dan het aantal handen per match. Een match kan bijvoorbeeld al snel eindigen als beide spelers een zeer sterke hand hebben, wat net gelukkig is voor de bot met de sterkste hand, waardoor hij die match in één klap wint. Dit soort geluk wordt vooral gereduceerd door veel matches te spelen.

Het zou wel leuk zijn als er nog wat meer bots ingestuurd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
Ik heb al een paar dagen geleden een bot ingestuurd... maar lijkt weinig beweging nog in te zitten... :-(
zie nog geen nieuwe matches gespeeld, en mijn bot staat er ook nog niet bij.

//edit
vandaag is mijn bot toegevoegd :) het was maar een probeersel (26 regels code) om te kijken of mijn code op deze manier goed was, Toch een gedeeld 4e plaats met 2 andere :D kunnen behalen.
tijd om mijn bot is wat slimmer te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door nielskool op 24-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Ik ben ook maar eens begonnen met een bot in m'n vrije uurtjes. Gewoon voor de fun.
Ik denk dat ik mijn eerste versie dit weekend klaar heb om in te sturen.
Tot nu toe denk ik een uurtje of 5 er in gestoken, een regeltje of 500 code (hoera Java en OO :-) ) en hij maakt redelijk goede beslissingen over de starthand.... Nu het vervolgtraject nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
Hoe gaat je bot heten? Dan kan ik de volgende keer zien hoe onze match verloopt:D
Ik heb mijn bot uitgebreid naar 40 regels...(A) simpel maar effectief:P

[ Voor 31% gewijzigd door nielskool op 25-07-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
Die van mij heeft de werknaam PRobot gekregen - Poker Robot / Professional Bot / Peter's Robot... Nog niet nagedacht over een betere naam, maar da's ook nog niet boeiend. Eerst maar eens zorgen dat ik handen beter rank, want een royal flush weggooien op de river tegen een all in raise is niet heel handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
Drak0z schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:12:
Die van mij heeft de werknaam PRobot gekregen - Poker Robot / Professional Bot / Peter's Robot... Nog niet nagedacht over een betere naam, maar da's ook nog niet boeiend. Eerst maar eens zorgen dat ik handen beter rank, want een royal flush weggooien op de river tegen een all in raise is niet heel handig :p
Haha xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
Jeej er zijn weer nieuwe rondes gespeeld:D
gedeeld 2e :D met 40 regels code (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
@Boreus - Ligt het aan mij of geeft jouw tool 'altijd' mee dat 'mijn bot' mag checken, callen, folden en raisen?
Gezien ik mijn acties basseer op wat ik mee krijg (zo check ik ipv callen als ik mag checken, en kijk ik of ik all in mag voordat ik daadwerkelijk all in ga). Zo 'check' ik nu een heleboel handen die dan omgezet worden naar een fold. Zo win ik dus bijna nooit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Drak0z schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:18:
@Boreus - Ligt het aan mij of geeft jouw tool 'altijd' mee dat 'mijn bot' mag checken, callen, folden en raisen?
Gezien ik mijn acties basseer op wat ik mee krijg (zo check ik ipv callen als ik mag checken, en kijk ik of ik all in mag voordat ik daadwerkelijk all in ga). Zo 'check' ik nu een heleboel handen die dan omgezet worden naar een fold. Zo win ik dus bijna nooit :p
Hij geeft inderdaad gewoon altijd alle mogelijkheden door. Je kunt het fixen door even naar de currentbet te kijken en een string met check mee te geven als die 0 is en een string met call als hij >0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
@boreus - Zo had ik het inderdaad al opgelost :) Ik verlies alsnog 250 van de 300 potjes van randomrobot, dus ik ben nog bezig met m'n logica, maar voor de rest lijkt het prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rope
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 09:52
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen doen maar ik kan niks vinden qua documentatie. Ik las in het forum iets van json? Maar het enigste wat ik op de website kan vinden is een te implementeren interface van nog geen 5 regels.

Lijkt mij een beetje weinig informatie. Hoe weet ik wat voor hand ik heb gekregen? Hoe weet ik wat er op tafel ligt? Als iemand me aan de documentatie kan helpen zou ik dit zeer waarderen :).

M.v.g. Rope.

Excuus ik ben scheel. Ik had nog niet op speluitleg gekeken. Blijkbaar staat daar ook de documentatie:).

[ Voor 10% gewijzigd door _Rope op 08-08-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hurr durr. Ik programmeer normaal gezien in VB.Net, en ik snap niet goed hoe ik aan dit moet beginnen (ik snap het interface gedoe niet helemaal). Voor de duidelijkheid: ik wil hem in C# gaan maken.
Als het nu een gewone function zou zijn snap ik hoe ik aan mijn bot moet beginnen maar dat hele ding definieert gewoon een string :/

EDIT: moet het zo, dan? :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
interface Robot
{
    string makeBet(string s);
}

class pokerbot : Robot
{
    string makeBet(string s)
    {
        // hier je bot code?
        return "derp";
    }
}

EDIT2: Ervan uitgaande dat het zo moest heb ik een simpele bot gemaakt. Nu is alleen de vraag, hoe moet ik mijn bot insturen? Moet die interface Robot ook erbij? Gewoon als .cs bestand insturen? :?

EDIT3: Hij is ingestuurd. Ik ben er redelijk zeker van dat ik dik ga verliezen, maar pokerbot Sloeber doet mee :+

EDIT4: Wonder boven wonder doet mijn bot belachelijk goed. Mijn MakeBet() function is 10 regels lang, HAHA

[ Voor 61% gewijzigd door Mavamaarten op 11-08-2012 21:12 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immortaly007
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 08:51
Mijn bot ook vandaag ingestuurd. Misschien nog niet een final versie (er is immers nog een week), maar ik ben toch er benieuwd hoe die het doet :) Hij heet trouwens Betman (naar onze silent guardian & watchful protector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 22:39

Scaror

Don't watch this!

Ook ik heb mijn bot ingestuurd vorige week: Modularis. Ik wacht met spanning af hoe die het doet tegen de andere deelnemers, maar helaas staat er nog geen wedstrijden van mijn bot online. Vorige week hadden ze op maandag nieuwe wedstrijden online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immortaly007
Ik heb gehoord dat de deadline is uitgesteld naar morgen (4 september) om 9:00. Daarna gaan ze de finales draaien. Hopelijk zit mijn bot er dan wel bij. Ik vind het niet erg als ik niet win, maar ik wil wel weten hoe goed mijn bot het doet tegenover de andere bots enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

:') Ik heb ook meegedaan, met een random bot, die de invoer gewoon negeert... Standaard All-in, Fold of raise van 1/10e van m'n chips, compleet onafhankelijk van de kaarten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hmm, het lijkt er op dat ze nu nieuwe matches aan het runnen zijn.
Echter zie ik mijn eigen bot niet ;(

Hoop dat dat nog gefixed wordt en niet dat ik dalijk buiten de boot val...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immortaly007
Ik ben de vorige keer ook gewoon random buiten de boot gevallen geloof ik. Nu zit mijn bot er wel in. Alleen verliest die vrij veel xD Ach ja, de top 3 was misschien ook wel hoog gegrepen gezien ik niet echt poker ervaring had voordat ik hier aan mee deed.

Edit: er zijn trouwens wel meer dingen raar. Bij de gespeelde wedstrijden van mijn bot (Betman) staat een wedstrijd (tegen PBot) waarbij ik een match won en een verloor, en normaal komt er dan een derde set, maar dit keer niet? Is nu toch alleen het verschil tussen 11e en 9e staan voor mij, maar toch behoorlijk vreemd.
Wat me ook op viel is dat als je wedstrijden bekijkt er helemaal niks meer klopt van wat er op het beeld verschijnt. De chips zijn soms 3000 bij beide spelers ofzo, op tafel liggen soms kaarten van meerdere rondes die achter elkaar hebben plaatsgevonden (dus bijvoorbeeld 14 kaarten op tafel??). Hopelijk zijn dat niet de gegevens die ze doorsturen in de json string naar de bots, want ik kan me voorstellen dat die dan wel tot vreemd conclusies kan komen...

[ Voor 62% gewijzigd door Immortaly007 op 04-09-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Finale wordt op dit moment gespeeld en ik heb mijn bot nog altijd niet in de tests gezien.
Wel een mail gehad dat ze wat problemen hadden met mijn bot aan het werken te krijgen...

Ben benieuwd of hij nog meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De finales zijn klaar!

Zo te zien zijn er wat bots bijgekomen op het laatste moment, het zijn er nu 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Pieter gefeliciteerd!

Helaas was ik vergeten vorige week om nog een kleine, maar
niet onbelangrijke "bug" te fixen in mijn bot.

Leuk ook om te horen dat de volgende contest ook poker gaat zijn,
maar dan met wat bugfixes en wat spelregels gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:40
Jammer dat ik nu pas zie, had graag willen meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
Zit “Pieter” ook op Tweakers? Zo ja, gefeliciteerd, zo nee, boreus gefeliciteerd met je tweede plaats! ;)

Nu allemaal verder met de CodeCup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Soultaker schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:01:
Zit “Pieter” ook op Tweakers? Zo ja, gefeliciteerd, zo nee, boreus gefeliciteerd met je tweede plaats! ;)

Nu allemaal verder met de CodeCup?
Ja leuk! Dacht ik. Helemaal ingelezen en toen las ik pas de technische randvoorwaarden. Geen .Net. Gezien dat de organistatie geliëerd is aan scholen en opleidingen is het schijnbaar niet gewoon om Microsoft platformen te ondersteunen.

Om nu alleen voor een competitie weer terug te vallen op C++ na jaren van C# gebruik, is me iets teveel tijdsinvestering. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
ArtyShock schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:23:
[...]
Om nu alleen voor een competitie weer terug te vallen op C++ na jaren van C# gebruik, is me iets teveel tijdsinvestering. Jammer.
Ze ondersteunen ook Java, ligt dichterbij C# dan C++ ;) Ben zelf ook C# ontwikkelaar, maar voor console based agents maakt dit niet zo erg veel verschil uit (behalve het moeten missen van Linq)
Maar je hebt idd wel een punt, ondanks de linux based server zou Mono-ondersteuning een leuke optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Er kan begonnen worden aan de volgende codecontest:

http://www.starapple.nl/codecontest/
http://theaigames.com/

Inzendingen worden nu automatisch gecompiled en getest en worden
daarna vanzelf in matches geplaatst. Je kunt dus redelijk snel resultaat
zien als je iets upload.

Er zijn starter packages voor C(++), Java en Python.
PHP mag ook, maar daar hebben we (nog) geen starter package voor.
Hopelijk valt het mee om de bots van de vorige competitie om te zetten
naar het nieuwe formaat.

Laat weten (hier of op 't forum daar) wat je er van vindt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
Weer pokeren? Ik dacht/hoopte dat ze deze keer iets nieuws zouden verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Soultaker schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:47:
Weer pokeren? Ik dacht/hoopte dat ze deze keer iets nieuws zouden verzinnen.
Het zit nu wel iets beter in elkaar. Dus eerst nog even poker, maar dan goed. Het is wel makkelijker om een spelletje toe te voegen met de software die we nu hebben gemaakt. Er zou dus nog wel iets anders aan kunnen komen (in de testfase was er eventjes boter kaas en eieren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dusss, zijn er prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Meh, geen C# en ze volgen nu de pokerregels goed ;)
Dat laatste is vooral een nadeel omdat mijn bot de "minimale raise is 1" regel probeerde te exploiten door nooit te checken maar altijd te raisen. Als de bot van de tegenstander als standaardreactie if handwaarde == troep then check/fold had ingebouwd kon ik hier aardig wat potjes mee stelen. Ik ga er dus helaas niet achter komen of dat een valide strategie was aangezien mijn eerste bot niet werkte tijdens de vorige challenge.

Kwam er wel al achter dat het omgaan met een allin vrij lastig is. Om dat te exploiten heeft een vriend van me nog ff snel een bot gemaakt die elke hand allin gaat. Werkt vrij goed, hij is uiteindelijk gedeeld 6e geworden :P

Prijzen zijn er zo te lezen (nog) niet, maar er staat sowieso nauwelijks/geen informatie op van StarApple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boreus
Ja er gaan prijzen komen. Het precieze formaat van de wedstrijd gaan we nog even uitzoeken. Per (serieuze) deelnemer zal er 10 euro in de prize pool gestopt worden waarmee de winnaar(s) kunnen shoppen in een webshop naar keuze. De wedstrijd voor de prijzen gaan we ergens rond de jaarwisseling runnen.
BSTNjitRam schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:
Meh, geen C# en ze volgen nu de pokerregels goed ;)
Dat laatste is vooral een nadeel omdat mijn bot de "minimale raise is 1" regel probeerde te exploiten door nooit te checken maar altijd te raisen. Als de bot van de tegenstander als standaardreactie if handwaarde == troep then check/fold had ingebouwd kon ik hier aardig wat potjes mee stelen. Ik ga er dus helaas niet achter komen of dat een valide strategie was aangezien mijn eerste bot niet werkte tijdens de vorige challenge.

Kwam er wel al achter dat het omgaan met een allin vrij lastig is. Om dat te exploiten heeft een vriend van me nog ff snel een bot gemaakt die elke hand allin gaat. Werkt vrij goed, hij is uiteindelijk gedeeld 6e geworden :P

Prijzen zijn er zo te lezen (nog) niet, maar er staat sowieso nauwelijks/geen informatie op van StarApple.
C# support heb ik net er op gezet (mono). Zelf ben ik geen c# expert, dus laat even weten of het werkt. :)

Meer informatie komt binnenkort op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Haha :-) Die pokerwedstrijd is best geinig. Net de standaard bot geupload --> 74 pts scoren... met een 17e plek...

Less = more

Pagina: 1