Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Hey,

Ik heb sinds 2 weken een xperia Sola gekocht. Ik ben tevreden van dit toestel, maar sinds +/- maandag is mijn batterij duur sterk afgenomen. Wanneer ik kijk bij battery usage zie ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://styledideas.be/tmp/screenshot_2012-06-20_0716.png
Afbeeldingslocatie: http://styledideas.be/tmp/screenshot_2012-06-20_0716_1.png

Wat me opvalt is dat mijn android os veel CPU verbruikt.
8u40: 23min
9u23: 29min
9u40: 32min

Dit loopt uiteindelijk wel op en mijn cpu verbruikt natuurlijk stroom. Ik haal een 18u uit mijn telefoon, maar dit lijkt me toch wat aan de lage kant.

Ik vraag me dus af waarom mijn cpu zoveel moet werken, dit lijkt me toch een software fout. Hoe ga ik te werk om dit te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Je telefoon is veel meer wakker dan dat je scherm aan is, kijk maar naar de blauwe stukjes bij awake en screen on...

Je moet dus zien te achterhalen welke app of wel process waarom je telefoon uit zijn deep sleep haalt/houd.

Een goed begin is betterbatterystats, officieel gratis via xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Alvast bedankt, ik heb de app geinstalleerd. Waarop moet ik gaan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 15:31
Wakelocks, maar lees anders de xda thread ook en beetje

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Blijkbaar is het linux suspend die het probleem veroorzaakt, maar een directe oplossing voor het probleem vind ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Laatst online: 30-05 22:08
ik heb gisteren gezien dat ik dat ook had, maar dat was de eerste keer dat _niet_ de display het meeste had gebruikt. ik heb nu gereboot en alle onnodige meuk uitgezet, en nu gedraagt-ie zich weer goed. zal het een specifieke app zijn die het veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Moest je de app vinden, laat het me weten. Net nog met iemand gesproken die in een gsm winkel werkt, die raad aan om gewoon de ics update af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou dat is een mooi advies dan. Zei hij dat vorig jaar ook tegen alle mensen met problemen? Er is een app of proces die er voor zorgt dat je device niet in 'deep sleep' komt.

Je zou je toestel kunnen rooten en een andere kernel kunnen proberen of een keer terug naar factory settings.

Het heeft weinig zin om van anderen te horen welke app bij hen een wakelock veroorzaakt, dit is namelijk per toestel, androidversie en gebruiker verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
Inderdaad, nu sta ik terug op de factory settings. Nu lijkt mijn awake time met mijn screen on time overeen te komen. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken. Ik installeer battery app en ga zo verder. Nu heb ik geen accounts toegevoegd, geen wifi en geen sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Die batterij apps zorgen vaak voor de wakelocks...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1