Hallo allemaal,
Ik heb op korte termijn een apple computer nodig om video mee te bewerken. Momenteel gebruik ik nog een Macbook Pro late 2008 en dat is niet meer vooruit te branden.
Nu vind ik de keuze voor een nieuwe computer moeilijk, wellicht kunnen jullie jullie meningen en ideeën laten weten.
Mijn budget: ca 2900 euro incl. BTW
Toepassingen:
- videobewerking (regelmatig 4 full HD streams tegelijk in multicam edit)
- videobewerking -> rendering met deadlines
- motion / aftereffects (niet te doen op mijn huidige)
- adobe lightroom voor fotobewerking
De kandidaten:
Mac Pro:
- 3,2 quad core xeon
- 8 gb geheugen
- HD1: 1 TB
- HD2: 2 TB
- de rest standaard
- overweging: tja, dan moet ik wel nog een monitor kopen (ik heb er al een) maar qua budget is het wel heftig aan het worden, maar goed. Als dit het ultieme is tov de rest dan wordt het dit.
iMac:
- 3,4 quad core i7
- 8 GB
- 256GB SSD + 1 TB HD
- AMD Radeon 6970 2GB
- overweging: 16GB geheugen of de 2GB radeon (ipv 8GB en 1 GB radeon)
Macbook Retina
- 2,6 Core i7 met turbo(?) tot 3,6
- 8 GB geheugen
- 512 SSD
- overweging: tja het wachten. Ik zit vol in de projecten en wordt nu een beetje gek. Als ik kijk naar prestaties dan is ie leuk, maar minder dan bovenstaande computers. Een plus is de nieuwe poorten als USB3
Wat raden jullie mij aan?
Ik neig naar een iMac, dan hoef ik geen monitor nog te kopen en heeft een aardige prestatie. Hoewel als je kijkt naar de benchmarks van de processors:
- Mac pro: 3,2 XEON: 13536 punten
- iMac: 3,4 i7: 10463 punten
- Retina: 2,6 i7: 9155 punten
Bron: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Ik heb op korte termijn een apple computer nodig om video mee te bewerken. Momenteel gebruik ik nog een Macbook Pro late 2008 en dat is niet meer vooruit te branden.
Nu vind ik de keuze voor een nieuwe computer moeilijk, wellicht kunnen jullie jullie meningen en ideeën laten weten.
Mijn budget: ca 2900 euro incl. BTW
Toepassingen:
- videobewerking (regelmatig 4 full HD streams tegelijk in multicam edit)
- videobewerking -> rendering met deadlines
- motion / aftereffects (niet te doen op mijn huidige)
- adobe lightroom voor fotobewerking
De kandidaten:
Mac Pro:
- 3,2 quad core xeon
- 8 gb geheugen
- HD1: 1 TB
- HD2: 2 TB
- de rest standaard
- overweging: tja, dan moet ik wel nog een monitor kopen (ik heb er al een) maar qua budget is het wel heftig aan het worden, maar goed. Als dit het ultieme is tov de rest dan wordt het dit.
iMac:
- 3,4 quad core i7
- 8 GB
- 256GB SSD + 1 TB HD
- AMD Radeon 6970 2GB
- overweging: 16GB geheugen of de 2GB radeon (ipv 8GB en 1 GB radeon)
Macbook Retina
- 2,6 Core i7 met turbo(?) tot 3,6
- 8 GB geheugen
- 512 SSD
- overweging: tja het wachten. Ik zit vol in de projecten en wordt nu een beetje gek. Als ik kijk naar prestaties dan is ie leuk, maar minder dan bovenstaande computers. Een plus is de nieuwe poorten als USB3
Wat raden jullie mij aan?
Ik neig naar een iMac, dan hoef ik geen monitor nog te kopen en heeft een aardige prestatie. Hoewel als je kijkt naar de benchmarks van de processors:
- Mac pro: 3,2 XEON: 13536 punten
- iMac: 3,4 i7: 10463 punten
- Retina: 2,6 i7: 9155 punten
Bron: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html