Hallo,
Ik ben bezig met het samenstellen van een lichte HTPC.
Ik heb de volgende eisen samengesteld:
Na heel wat struinen op internet heb ik een lijstje kunnen maken van componenten.
Kunnen jullie zeggen of deze componenten goed op elkaar aansluiten en voldoende zijn voor de eisen die ik stel?
Zoals je kunt zien heb ik niet gekozen voor AMD Llano. Hier ging mijn voorkeur eerst wel naar uit, maar ik vrees dat ik dan tegen de nodige problemen onder Linux aan zal lopen.
Verder nog een vraag over de processor: kan ik ipv de Pentium G630 ook een Celeron G530 gebruiken? Of lever ik dan op belangrijke onderdelen teveel in?
Misschien wel interessant om te noemen, ik wil de volgende software draaien:
Ik ben bezig met het samenstellen van een lichte HTPC.
Ik heb de volgende eisen samengesteld:
- OS wordt Linux. Omdat het gratis is, omdat het volgens mij een kleine footprint heeft en omdat het mij leuk lijkt wat meer van Linux te leren
- Ik wil HD-materiaal kunnen bekijken die op mijn Diskstation staat
- Ik wil live HDTV kunnen ontvangen, maar alleen om dit signaal op te kunnen nemen. HDTV bekijk ik normaal rechtstreeks op mijn tv
- Budget zo laag mogelijk
, ongeveer 200-300 euro
Na heel wat struinen op internet heb ik een lijstje kunnen maken van componenten.
Kunnen jullie zeggen of deze componenten goed op elkaar aansluiten en voldoende zijn voor de eisen die ik stel?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Palit GeForce GT520 | € 35,- | € 35,- |
1 | Intel Pentium G630 Boxed | € 52,90 | € 52,90 |
1 | MS-Tech MC-1200 | € 91,50 | € 91,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Asrock H61M-VS | € 39,52 | € 39,52 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 238,82 |
Zoals je kunt zien heb ik niet gekozen voor AMD Llano. Hier ging mijn voorkeur eerst wel naar uit, maar ik vrees dat ik dan tegen de nodige problemen onder Linux aan zal lopen.
Verder nog een vraag over de processor: kan ik ipv de Pentium G630 ook een Celeron G530 gebruiken? Of lever ik dan op belangrijke onderdelen teveel in?
Misschien wel interessant om te noemen, ik wil de volgende software draaien:
- Ubuntu Minimal (of misschien OpenELEC)
- XBMC-PVR
- TVheadend
- Oscam