PostNL is pakketje kwijtgeraakt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Twee weken terug (5/6) heb ik online op de website van the Phone House een blauwe Galaxy S3 besteld (los toestel). Deze hebben zij naar mij verzonden via PostNL.

PostNL heeft dit pakketje die vrijdag (8/6) bij mij aangeboden, echter was ik dat weekend niet aanwezig op het afleveradres. Zij hebben dit datzelfde weekend nogmaals geprobeerd (volgens Track&Trace), echter was toen ook niemand aanwezig.

Die maandag (11/6) zouden ze toen dat pakketje nogmaals bezorgen, echter zijn zij toen helemaal niet langsgeweest. Op Track&Trace stond toen echter dat het 'afleveradres gesloten' was. Dit klopt van geen kant, maar dat is niet het hoofdpunt van dit draadje. De dag erop (12/6) zijn ze toen wel langsgeweest, echter hebben ze toen een ander pakketje (router) van mij bezorgd, maar niet mijn felbegeerde nieuwe telefoon.

Sindsdien was de bezorgdatum van mijn pakketje in Track&Trace aangepast naar "Onbekend", oftewel; tijd om PostNL te bellen. Die vertelden mij toen dat ik the Phone House moest bellen, aangezien zij de klant zijn van PostNL - zij hebben immers betaald om mijn telefoon naar mij te bezorgen. The Phone House heeft toen die donderdag gebeld met PostNL en zij stellen een onderzoek in welke een week zou duren.

Nu heb ik vandaag (een week later) weer contact gezocht met the Phone House, maar zij hebben nog niets gehoord van PostNL. Nu voel ik de bui natuurlijk al hangen dat PostNL mijn pakketje is verloren.

Na deze lange introductie is mijn vraag; wat zijn mijn rechten in deze situatie? Hoe lang mag the Phone House wachten op PostNL (of anders gesteld, hoe lang moet ik nog wachten op mijn telefoon?). Ik neem ten tweede gewoon aan dat ik niet hoef te betalen voor een niet ontvangen product, dus met andere woorden, ik moet gewoon een telefoon ontvangen, ook al is PostNL hem verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Is TNT aansprakelijk te stellen voor kwijtgeraakte, niet aangetekende post, door afzender of ontvanger? NEE
Wie draagt bij een consumentenkoop het risico van verzending? the Phone House (de verkoper)
- verzekerd of niet, maakt niet uit
- dwingend recht; oftewel TPH kan van alles stellen in hun algemene voorwaarden, het doet er allemaal niet toe
- koos jij uit een lijstje met postbedrijven, ook dan ligt het risico bij de verkoper
- dat het pakketje al enige malen is aangeboden doet er niet toe, omdat het ex art. 7:11 jo 7:9 lid 2 BW nog niet in jouw bezit gesteld is.

Stel TPH eventueel voor alvast een andere S3 op te sturen en beloof dat als de oorspronkelijke S3 alsnog terechtkomt (wie ken de gevallen niet van post die na 5 jaar nog werd geleverd) hem terug te sturen/ af te leveren bij een TPH winkel.

Als telefonisch contact niet helpt schrijf een vriendelijke e-mail waarbij je direct al op je wettelijke rechten wijst. Dat helpt vaak beter dan een oneindig e-mail contact tot je eindelijk iemand hebt met bevoegdheden en de kennis hierover.

Kijk het nog even aan bij TPH, duurt het volgens jou te lang Houdt vast aan de door Floppus genoemde termijn van 30 dagen, stel TPH dan een redelijke termijn inclusief in gebreke stelling voor het niet nakomen van de verkoopovereenkomst. Hoe je dit doet vind je op Google, maar waarschijnlijk zal TPH het niet zover laten komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Malarky op 22-06-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wettelijke levertijd is 30 dagen. Dat er met die levering problemen zijn is in basis niet jouw probleem - tenzij ze wellicht hard kunnen maken dat je levering zelf zeer bemoeilijkt hebt, en daar zouden ze wel eens naar kunnen verwijzen gezien de afleverpogingen.

Dat verklaart echter niet waarom PostNL als status 'Onbekend' aangeeft. Je zou dan verwachten 'retour afzender' of iets dergelijks. Het blijft daarom de verantwoordelijkheid van de verkoper. Die dient je nog steeds binnen de 30 dagen te voorzien van het bestelde.

Ik zou verder ook geen zaken aanhalen, want die zijn eigenlijk niet relevant. Je meldt TPH dat je nog steeds niet geleverd hebt gekregen en je verwacht dat ze zich aan hun verplichting dat binnen 30 dagen te doen houden. Ieder weerwoord daartegen is niet geldig. Problemen bij de transportdienst mogen ze niet jouw probleem maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:35:
Die maandag (11/6) zouden ze toen dat pakketje nogmaals bezorgen, echter zijn zij toen helemaal niet langsgeweest. Op Track&Trace stond toen echter dat het 'afleveradres gesloten' was. Dit klopt van geen kant, maar dat is niet het hoofdpunt van dit draadje.
Die maandag zou de derde afleverpoging zijn, normaal gesproken zijn er maar twee afleverpogingen en ik denk eigenlijk dat het 'afleveradres gesloten' slaat op het verzamelpunt bij jou in de buurt (vaak een supermarkt of boekhandel). Wat je zou kunnen doen is daar even langsgaan met de niet-thuisbriefjes en kijken of je pakketje misschien toch daar ligt en hopen dat je het meekrijgt.

Maar zoals eerder aangegeven is dit niet jouw probleem maar dat van TPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Malarky schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:45:
Is TNT aansprakelijk te stellen voor kwijtgeraakte, niet aangetekende post, door afzender of ontvanger?
Zoals je daaronder gelukkig al aangaf, is dit niet eens relevant voor TS. TPH is verantwoordelijk voor de verzending en levering. Als de partij die zij daarvoor uitkiezen dat niet voor elkaar kan krijgen dan ligt de actie bij de verzender.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Gunner schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Zoals je daaronder gelukkig al aangaf, is dit niet eens relevant voor TS. TPH is verantwoordelijk voor de verzending en levering. Als de partij die zij daarvoor uitkiezen dat niet voor elkaar kan krijgen dan ligt de actie bij de verzender.
Er zijn situaties denkbaar waarbij meerdere betrokken partijen aansprakelijk zijn te stellen voor hetzelfde. Dat kan vooral praktisch gezien handig zijn voor de benadeelde. Misschien ten overvloede vermeld door mij, maar TS kan zich hier dus focussen op TPH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen, ik zal het in dat geval nog wel even aangezien omdat ze dus wettelijk gezien 30 dagen de tijd hebben.

Over 'afleveradres gesloten', volgens Track & Trace zou het bij mij bezorgd worden. Zou verder zo 123 ook niet weten welk verzamelpunt het dan moet wezen, aangezien PostNL mij dat niet duidelijk heeft aangegeven. Daarbij zou dat toch ook naar boven moeten komen in het door PostNL ingestelde onderzoek?

Dat ik de levering bemoeilijkt zou hebben doordat dat weekend op de tijdstippen dat de postbode toevallig niemand thuis was is meer te wijten aan pech en een samenloop van omstandigheden, het is in ieder geval niet een bewuste actie van mij geweest. Maar dat spreekt wel voor zich.

Ik zal mij in ieder geval richten op TPH en zal dit topic updaten wanneer ik meer nieuws heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lijkt mij een verstandige keus inderdaad. Wel heel vervelend dat het zo loopt, het liefst heb je natuurlijk je telefoon gewoon binnen. Hopelijk heb je hem alsnog snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Ze hebben bij PostNL het niet helemaal op een rijtje als iemand niet thuis is.. zelf heb ik een keer een MijnPostNL account aangemaakt en die hebben ze laatst (spontaan) gelinkt aan mijn adres, dus nu doen ze geen tweede afleverpogingen meer hier maar bezorgen ze het 200m verderop bij het Postkantoor (dat kan dan wel pas de volgende dag om duistere redenen). Ze doen trouwens ook een niet ingevuld briefje in de bus (zal wel liggen aan de bezorger :P). Maar laatst werd er dus iets geleverd voor mijn ouders (woon nog bij mijn ouders) en toen werd er een briefje in de bus gedaan maar met niets erop en toen bleek dus dat men er vanuit ging dat wij wisten dat we het moesten ophalen, en dat duurde al een dagje voor we daar achter kwamen.. en daarna zeiden ze bij het Postkantoor dat ze hem niet hadden staan.. het is dat mijn vader dat niet geloofde nadat de man twee keer was gaan zoeken en toen mocht mijn vader zelf mee gaan zoeken in het magazijn, bleek het pakketje uiteindelijk te staan bij verzendingen vanuit het postkantoor.. zoals ik zei dubieuze zaken :+ Niet dat ik nou zo'n hekel heb aan PostNL ofzo maar dit is toch wel een beetje vreemd (sorry voor het lange verhaal ..)
@TS succes hopelijk wordt het snel opgelost..

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvdGeest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:26:
Lijkt mij een verstandige keus inderdaad. Wel heel vervelend dat het zo loopt, het liefst heb je natuurlijk je telefoon gewoon binnen. Hopelijk heb je hem alsnog snel binnen!
Inderdaad knap vervelend, had hem besteld omdat TPH de eerste was die de blauwe op voorraad had. Dacht hem dan lekker op tijd binnen te krijgen, krijg je dit. Moet ik nog langer met die ellendige Nokia N97 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:26
@etnerdnl

De volgende dag ophalen is dat de postnl medewerker eerst zijn route afmaakt en het pas vlak voor de sluitingstijd van het "postkantoor" de pakketjes inlevert, zal ook wel onhandige zijn dat die kerel steeds heen en weer moet rijden voor elk pakketje die niet afgeleverd kan worden :).

@half@topic

http://m.postnl.nl/locatiewijzer ff kijken wat de dichtstbijzijnde post dingus is en vragen of ze toevallig het pakketje hebben liggen.

Trouwens die onderzoeken van postnl heb ik maar weinige vertrouwen in, 2 jaar geleden ben ik een nieuwe z-5500 aan hun kwijt geraakt. Ze gingen een onderzoek instellen.
Maar de verkoper had binnen 2 dagen zijn geld weer in het laatje....... Heb een jaar na dato een mailtje gestuurd of ze wisten wat er precies was gebeurd. Kreeg vervolgens terug dat ze het geld al terug hadden gestort en de zaak daarmee was afgedaan. Ik bedoel een telefoon kan je kwijt raken die dozen zijn nog niet zo heel groot, maar een doos van een z-5500. die valt er niet zomaar uit de bus zonder dat de postnl medewerker het opmerkte denk ik dan. Wat ik het mooiste vond dat de track and trace het nog steeds deed met de melding chauffeur is onderweg.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J7JP2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte update. Heb via het Webcare Team van PostNL het volgende vernomen:
Kunnen we niets van zeggen ;) Ze wachten nu op antwoord van distributie, betreffende distributiecentrum is een nieuw Depot met opstartproblemen wat betreft beantwoorden navragen. Je zult toch even geduld moeten hebben. En nogmaals, afz krijgt antwoord :) ^NP
Heb ondertussen contact gehad met the Phone House, ook zij vinden het te lang duren. De persoon die ik heb gesproken op hun Live Chat op hun website (Waar ik denk ik wel 4 keer mee heb gesproken in de afgelopen twee weken) gaat informeren wat voor oplossing zij mij aan kunnen bieden en zij laten me dit vandaag nog weten. Ik ben benieuwd. :)

Ik wacht even af wat the Phone House mij voor oplossing aan gaat bieden voordat ik naar het postkantoor ga om te informeren of mijn pakketje daar verdwaald ligt.

Edit (20:17):
Tot op heden nog geen reactie van the Phone House mogen ontvangen zoals mij eerder was beloofd - hoop niet dat zij nu net zo hard gaan falen als PostNL. Ik gooi er maar een mailtje tegenaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweede update: Zojuist contact gehad met the Phone House - ze sturen me een nieuwe telefoon toe die ik dus (als het goed is) morgen kan ontvangen. Morgen dus maar even wachten op de postbode om een deja-vu van drie weken geleden te voorkomen. Als ik hem heb ontvangen edit ik dit bericht wel.

Iedereen bedankt voor het advies!

Edit: Heb het pakketje vrijdag gewoon ontvangen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:53 ]

Pagina: 1