Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

D66 wil ddos-aanvallen wettelijk toestaan

Pagina: 1
Acties:

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie nieuws: D66 wil ddos-aanvallen wettelijk toestaan

Vind die titel wel een beetje tendentieus. Het gaat namelijk alleen om DDOS aanvallen die zijn bedoeld als demonstratie of protest, maar als je alleen de kop leest lijkt het alsof het om alle DDOS aanvallen zou gaan.

Bij nu.nl staat bijvoorbeeld deze nuance er wel bij (zie http://www.nu.nl/internet...toestaan-als-protest.html). Voor een techsite als T.net vind ik wel jammer dat er zo'n kort door de bocht kop boven het artikel wordt gezet.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de tweakers.net kop staat het woord wettelijk, in de nu.nl kop niet.
Door het toevoegen van wettelijk kun je als lezer concluderen dat er bepaalde voorwaarden aan zijn verbonden, in dit geval dus alleen ddos-aanvallen die zijn bedoeld als protest.

• Keeper
  • Niet online
Luit schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:21:
In de tweakers.net kop staat het woord wettelijk, in de nu.nl kop niet.
Door het toevoegen van wettelijk kun je als lezer concluderen dat er bepaalde voorwaarden aan zijn verbonden, in dit geval dus alleen ddos-aanvallen die zijn bedoeld als protest.
Dat vind ik wel erg ruim geïntrepreteerd. Toen ik die kop las dacht ik dat ze DDoS-aanvallen wilden toestaan, aangezien deze nu verboden zijn. Dat het wettelijk dus slaat op het feit dat het nu onwettelijk is.

Verwijderd

Ik vindt de titel niet tendentieus...

Maar je zou een andere titel kunnen overwegen:
"D66 wil ddos aanvallen als online-demonstratie toestaan"
Dat dekt nog iets beter de strekking.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Vind die titel wel een beetje tendentieus.
Ik vind deze woordkeuze wel een beetje tendentieus; tendentieus heeft een zweem van opruiend, alsof we door bepaalde elementen uit de kop weg te laten volksstammen met hooivorken op de been willen brengen. Ik snap het als je betwist of het juist is of de feiten juist weergeeft. Maar zeggen dat wij een verkeerde woordkeuze hebben terwijl je zelf het woord tendentieus gebruikt is wmb curieus.
Het gaat namelijk alleen om DDOS aanvallen die zijn bedoeld als demonstratie of protest, maar als je alleen de kop leest lijkt het alsof het om alle DDOS aanvallen zou gaan.
Ik ben het met je eens en heb de nuance toegevoegd. Ook dank voor je suggestie AHBdV :)

• Keeper
  • Niet online
arnoudwokke schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:42:
Ik vind deze woordkeuze wel een beetje tendentieus; tendentieus heeft een zweem van opruiend, alsof we door bepaalde elementen uit de kop weg te laten volksstammen met hooivorken op de been willen brengen. Ik snap het als je betwist of het juist is of de feiten juist weergeeft. Maar zeggen dat wij een verkeerde woordkeuze hebben terwijl je zelf het woord tendentieus gebruikt is wmb curieus.
Ik vind deze discussie nogal dubieus ;-)

Maar bedankt voor het aanpassen.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
You're welcome - en jij bedankt voor de suggestie :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Zoals ik ook gepost heb: EvilWhiteDragon in 'nieuws: D66 wil ddos-aanvallen uit protest wettelijk toestaan'

[...]
Selectief nieuwsbericht hier, in vergelijking met FOK. Dit stukje nuance maakt namelijk een wereld van verschil tussen lukraak DDoS'en of daadwerkelijk willen demonstreren.
Misschien artikel aanpassen?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Die nuance staat allang in het artikel...
Pagina: 1