Geluidsniveau op htpc en tv decoder

Pagina: 1
Acties:

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 09:58
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Marantz SR7005 en een paar B&W CM8 luidsprekers.
Nu ervaar ik het volgende probleem namelijk het geluidsniveau op mijn htpc is veel lager dan op mijn tv decoder. Maw als ik een film kijk op de htpc, moet ik op level 15 db kijken om een degelijk niveau te bereiken terwijl 15 db via de tv decoder oorverdovend luid is. Hoe verklaren jullie dit? Ik kan ook vertellen dat het probleem niet bij de versterker of luidsprekers ligt want ik had dezelfde ervaring toen ik gewoon de luidsprekers van mijn tv gebruikte.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet het volume op je HTPC eens op vol en vergelijk dan nog eens ;)
Decoder heeft ook een aparte volume instelling trouwens.
Overigens ga ik er zelfs vanuit dat je op die Marantz het ingangsniveau per bron ook kunt afregelen, dus ik denk dat je gewoon wat met de instellingen moet gaan prutsen op alle drie de apparaten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
The Eagle schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:11:
Zet het volume op je HTPC eens op vol en vergelijk dan nog eens ;)
Dit.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 09:58
Pc volume staat op het maximum terwijl het decoder volume op de helft staat. Zoals ik zei, aan de recieven ligt het niet want ik had het probleem vroeger ook al. Kan dit een XBMC issue zijn?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

GaMeOvEr

Is een hork.

CK3v1N schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:58:
Pc volume staat op het maximum terwijl het decoder volume op de helft staat. Zoals ik zei, aan de recieven ligt het niet want ik had het probleem vroeger ook al. Kan dit een XBMC issue zijn?
Dat weet je snel genoeg als je even de moeite neemt een ander stuk software dan XBMC te gebruiken. ;)

Aannames zijn fataal.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

15dB geeft geen absolute versterking aan maar de relatieve versterking totdat x procent thd wordt bereikt. Ieder device kan dus een ander signaalniveau en geluidsdruk hebben bij dezelfde dB instelling.

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 23-06-2012 12:07 ]

Pagina: 1