Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb vorige week een nieuw abonnement afgesloten bij de Phonehouse in Saturn Tilburg. Ze hadden een goede actie, want de eerste 100 mensen die een abonnement van Hi of KPN afsloten kregen een gratis Beats By Dre Studio t.w.v. 279 euro! Allemaal mooi dus. Alleen heb ik me wijs laten maken dat ik 1000MB data nodig heb.. maar daar heb ik nog eens over nagedacht en ik denk ik toch echt genoeg te hebben aan de helft! Ik gebruik regelmatig Wifi, dus 1000MB lijkt me te veel.

Maar nu blijkt (dit schijnt al lang te zijn?) dat je je beginstandaard bij het afsluiten van je contract, dat je daar niet onder kan. Dus ik kan niet meer omlaag, zeggen ze. Is dit geen rare gang van zaken en kan ik hier misschien toch iets aan doen? Als ik dit geweten had, dan had ik een bijzonder laag abonnement afgesloten! Dan kan je altijd nog verhogen en weer omlaag als je wil.

Volgens Hi kan ik tot vandaag mijn abonnement annuleren en mijn telefoon weer inleveren, maar ik ben bang dat ik dan ook mijn Beats by Dre kwijt ben en ik weet niet of ik dan direct weer een nieuw "lager" abonnement kan afsluiten. Ik zou het zonde vinden als ik al die tijd te veel betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij het afsluiten van een abonnement inderdaad niet verlagen, tenzij er in je contractvoorwaarden vermeld staat dat dit wel kan.

Dit is bijvoorbeeld bij de KPN abonnementen het geval. Dit betekend niet meteen dat Hi deze regel ook hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Bij Hi kan je dus niet verlagen, staat op de website. Dat is me niet verteld, maar wel weer een wijze les voor een volgende keer dat ik iets afsluit. Ik kan hier dus niet meer onderuit? Ja, alleen als ik vandaag of morgen mijn contract annuleer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is dat niet een abo met onbeperkt SMSen? Oftewel gebruik je daar wel van? Dat had ik namelijk. Ik kan best minder data verbruiken en op een 500MB zitten maar dat onbeperkt SMSen is goddelijk :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackL89 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:27:
Bij Hi kan je dus niet verlagen, staat op de website. Dat is me niet verteld, maar wel weer een wijze les voor een volgende keer dat ik iets afsluit. Ik kan hier dus niet meer onderuit? Ja, alleen als ik vandaag of morgen mijn contract annuleer..
Daarom is het altijd verstandig om de kleine lettertjes in het contract te lezen, en niet zomaar je handtekening onder dat formulier te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het is niet meer dan logisch dat je je abonnement niet kunt verlagen. Anders zou iedereen immers het duurste abonnement nemen en onmiddelijk verlagen, om zo een hoge toestelkorting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Klopt, je kan gratis smsen! Maar ik gebruik vrijwel alleen Whatsapp en smsen doe ik maar heel af en toe. Dat was het verkooppraatje ook van de verkoper.. "Sneller internet, onbeperkt smsen en slechts 5 euro duurder dan die andere bundel waarbij je slechts 500 MB hebt en niet onbeperkt kan smsen". Niet wetende dat ik, als het toch een te grote bundel is, niet kan omschakelen naar een lagere bundel.

Heb je gelijk in Jeffrey. Normaal zoek ik dit ook goed uit via internet! Maar nu zag ik die actie met die Beats by Dre en moest ik snel zijn .. iets met haastige spoed? Wel gelukkig met die koptelefoon btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Als je er nog onderuit kan moet je gaan bereken of het goedkoper is dit contract te houden en gratis koptelefoon, of contract annuleren, andere datalimiet en zelf de koptelefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Trommelrem schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:35:
Het is niet meer dan logisch dat je je abonnement niet kunt verlagen. Anders zou iedereen immers het duurste abonnement nemen en onmiddelijk verlagen, om zo een hoge toestelkorting te krijgen.
Bij Hi is dat niet zo, omdat je daar het toestel leaset. Je betaalt per maand een vast bedrag voor de telefoon. Dus in dit geval heeft het niet te maken met een toestelkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Yarno schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:36:
Als je er nog onderuit kan moet je gaan bereken of het goedkoper is dit contract te houden en gratis koptelefoon, of contract annuleren, andere datalimiet en zelf de koptelefoon te kopen.
Dat sowieso niet haha. Voor Beats by Dre betaal je €239,- (online) en ik heb "gelukkig" een 1-jarig contract. Dus ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen. Ik neem aan dat ALS ik zou annuleren, dan ook mijn Beats by Dre moet inleveren en niet meer terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat lijkt me logisch, zou ook wel makkelijke manier zijn om goedkoop aan spullen te komen. Je betaald er uiteindelijk voor via je abonnement dus als je dat niet neemt dan kan je er ook niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Mr_gadget schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:55:
Dat lijkt me logisch, zou ook wel makkelijke manier zijn om goedkoop aan spullen te komen. Je betaald er uiteindelijk voor via je abonnement dus als je dat niet neemt dan kan je er ook niet voor betalen.
Bij Hi niet, omdat je (zoals ik hierboven al een keer zei) je het toestel leaset, je betaalt daar per maand voor. Je bel en internetbundel zijn puur en alleen berekent op hoeveel MB en belminuten je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gewoon lekker dit houden en laat het een les zijn voor de volgende keer ;) Je hebt een leuk cadeautje erbij gekregen en over die 5 euro per maand kom je ook wel heen. Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken dat je er ooit overheen zult gaan en extra kosten zult maken ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
MensionXL schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:31:
Gewoon lekker dit houden en laat het een les zijn voor de volgende keer ;) Je hebt een leuk cadeautje erbij gekregen en over die 5 euro per maand kom je ook wel heen. Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken dat je er ooit overheen zult gaan en extra kosten zult maken ;)
Mooi gesproken! Voortaan onderweg ook wel eens Youtube kijken, zodat ik toch genoeg gebruik maak van mijn internetbundel.
Pagina: 1