32GB fake USB keys gekocht bij Bo-Vida

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Het topic over de actie van LivingSocial waarbij je bol.com bonnen voor de helft van het geld kon kopen is gesloten Bol.com kortingsbon via Livingsocial *uitverkocht*, echter was er aan het einde een discussie gaande over 32GB USB keys die men gekocht had via LivingSocial Ireland bij Bo-Vida (meestal met dealbucktegoed). De prijs was 24 euro per stuk, met een maximum van 2, exclusief 3 euro verzendkosten.

Er waren flink veel mensen die besteld hebben. Bij aankomst bleek al snel dat het fake 32GB USB keys zijn. Hij geeft in je OS aan dat het 32GB is, maar in werkelijkheid is het maar 7,5-8GB. Met het programma h2testw kun je de USB keys testen.

Ik ben benieuwd hoe jullie het op hebben gelost. Hebben jullie je geld terug gehad? Of hebben jullie nieuwe goede USB keys ontvangen? Of hebben jullie wellicht de USB keys gehouden en zelf teruggezet op 8GB?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
Mijn beide USB keys waren idd fake en heb het er maar bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 12:00
Op dit moment heb ik 2 die inderdaad Fake zijn. Ook ik heb het er maar bij laten zitten en ga ze nog terug zetten naar 8GB.

Zijn er wel meer onderweg, welke volgens de dame in kwestie wel juist moeten zijn. Wanneer die binnen zijn, dan zal ik het wel weer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb zelf ook contact met Bo-Vida. Ik kan die van mij terugsturen en dan krijg ik goede opgestuurd. Echter lees ik hier op dit forum dat ze gewoon weer fake usb keys terugkrijgen.

Mocht je ze overigens op 8GB willen zetten dan is deze handleiding wel handig:
xminator schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:52:
Simpele manier om de usb sticks op de juiste grootte te krijgen (zodat je geen problemen krijgt later):

Download en installeer:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html.

Open programma: Rechtermuisklik op usb stick -> delete vervolgens -> create:
File system: FAT32
Create as: Primary
Cluster size: default
Partition label ( geef leuke naam wat je zelf wilt)
Partition size: 7500 MB (better safe then sorry, als iemand het maximum wilt testen kunnen we het daarop aanpassen)

Klik dan op OK.
Vervolgens op APPLY links boven.

Daarna kan ie veilig gebruikt worden door anderen, zonder dat je bang hoeft te zijn van corrupted files.

(Doe dit op eigen risico!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27
groupon heeft helaas hetzelfde probleem maar dan zijn er 1700+ usb key's verkocht, ik wacht nog steeds op een antwoord van groupon wat ze hiermee gaan doen..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
AjDuLion schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:53:
groupon heeft helaas hetzelfde probleem maar dan zijn er 1700+ usb key's verkocht, ik wacht nog steeds op een antwoord van groupon wat ze hiermee gaan doen..
Waarschijnlijk helemaal niets.
Zij hebben gewoon een opdracht gekregen voor een advertentie die zij hebben aangenomen en de rest mag je zelf gaan regelen bij wie je ze hebt gekocht.

Enigste wat ze misschien gaan doen is die gene die deze advertentie heeft laten aanbieden via hun blokkeren.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 17:46
Kadardar schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:10:
[...]

Waarschijnlijk helemaal niets.
Zij hebben gewoon een opdracht gekregen voor een advertentie die zij hebben aangenomen en de rest mag je zelf gaan regelen bij wie je ze hebt gekocht.
Dat ligt er helemaal aan... zoek er maar eens op, er bestaat al diverse stukken over, ook specifiek over Groupon.

Er kunnen zich in principe twee situaties voordoen:

1. De dienst of het artikel wat je koopt is niet wat het moet zijn, een goed voorbeeld is de usb-stick waarvan de grootte vals wordt aangegeven. In dit geval is de leverancier van die sticks verantwoordelijk. Ook als het product simpelweg defect is dan is de leverancier van de deal daarvoor verantwoordelijk.

2. Mocht het geval zo zijn dat Groupon de voorwaarden van een dienst of de specificaties van een product bewust of onbewust verkeerd heeft geplaatst waardoor je bijvoorbeeld iets hebt gekocht waar in principe niets mis mee is, maar gewoon niet is wat je wilde omdat de informatie niet klopte... dan is volgens de Nederlandse wet Groupon wel (mede)verantwoordelijk. Ze doen alsof dat niet zo is, staat ook in de voorwaarden van ze maar in Nederland maak je hele grote kans omdat je als consument vrijwel nergens ter wereld zo goed beschermd wordt tegen malafide verkopers als in Nederland.

Het is in Nederland werkelijk bijna zo dat een winkel altijd alles moet terugnemen om welke reden dan ook als dat binnen een redelijke termijn gebeurd (2 weken dacht ik). Je kan het volgens mij uiteindelijk zelfs zo hoog op laten lopen dat je de 'bemiddelaar' van de deal, in dit geval dus Groupon, voor je karretje zou kunnen spannen via juridische wegen om je gelijk te halen bij de grote boze leverancier in dat geval... maar dan zit je er wel al heel diep in hoor :) Zover zal het eigenlijk nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik wilde hier ook weer een topic over openen want:
Hi,

Thanks for contacting us!
LivingSocial terminated your account on 15/06/2012 for violating our Terms and Conditions, which you can refer to here, livingsocial.com/terms. For more information regarding our policies, please contact a Consumer Advocate at help.livingsocial.com.

We will be refunding the 3EUR paid on your card but the Deal Bucks will not be refunded as they were fraudulently obtained.

If you still have questions, please reply to this email. We're happy to help!

Thanks for LivingSocial!

Richard | Consumer Services | LivingSocial | help.livingsocial.co.uk
Dat is dus bij al mijn kloon accounts gebeurd :S

Daarnaast heb ik al 3 weken geleden mijn 4 keys teruggestuurd, nog niks over gehoord natuurlijk.

Wat wel weer grappig is dat hier weer dezelfde worden aangeboden, verkoper heeft ze zelf gecheckt en geeft aan dat ze gewoon 32GB zijn, dus ze bestaan wel!
http://www.samenkopen.net/action/65393
http://www.samenkopen.net...c/957903/141597/last#last

Hier staat trouwens een ander topic met andere gedupeerden:
http://www.boards.ie/vbul....php?t=2056627924&page=12

[ Voor 19% gewijzigd door Megamind op 22-06-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Ik heb ze nu nog steeds in mijn bezit. Maar ik wil ze wel graag terugsturen. Ik wil alleen bewijs hebben dat ze daadwerkelijk een 32GB stick opsturen. En niet weer een slechte stick.

ik heb ze dat twee weken geleden gevraagd en tot nu toe nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hoera! Ze zijn verstuurd :P Hopelijk zijn ze er nog voor mijn vakantie volgende week donderdag, dan kan ik ze nog testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 25-07-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Megamind schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:19:
Hoera! Ze zijn verstuurd :P Hopelijk zijn ze er nog voor mijn vakantie volgende week donderdag, dan kan ik ze nog testen.
Ik ben benieuwd of ze nu goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vandaag zijn ze binnengekomen, en raad eens. Ze staan allemaal vol met h2w bestanden, 800kb vrij van de 30GB. Dus ziet er naar uit dat ik 4 goede heb gekregen :)

Denk niet dat je daar nog veel mee kan kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Megamind schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:31:
Vandaag zijn ze binnengekomen, en raad eens. Ze staan allemaal vol met h2w bestanden, 800kb vrij van de 30GB. Dus ziet er naar uit dat ik 4 goede heb gekregen :)

Denk niet dat je daar nog veel mee kan kloten.
Hoeft niet. Mijn fake-sticks staan ook vol met 30GB h2w bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
LuPo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:40:
[...]

Hoeft niet. Mijn fake-sticks staan ook vol met 30GB h2w bestanden.
Hoe bedoel je?

Ik heb ze nu alle 4 getest:
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 10.7 MByte/s
Reading speed: 19.8 MByte/s
H2testw v1.4
Ik heb er alleen 3 van 32.238.485.504 bytes, en één van 32.158.793.728 bytes, die is ook en stuk trager (5 MByte/s schrijven 10MByte/s lezen, dus die vertrouw ik niet helemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 31-07-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

itarix

404 soul not found

Het lijkt me dat als de stick helemaal volgeschreven is en de data vervolgens ook nog eens succesvol geverifieerd is dat je dan wel over een echte 32gb stick beschikt?

Tenminste ik ga er vanuit dat ie op ieder punt unieke gegevens wegschrijft zodat de truc met de write loop niet werkt.
Pagina: 1