Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop / Desktop replacement zoeken ?

Pagina: 1
Acties:

• Exorbis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 18:44
Ik ben op zoek naar een laptop / desktop replacement.

Uiteraard heb ik al lange tijd vooraf gezocht en gegoogled, maar heeft niet mogen baten omdat ik niet op specifieke zoek criteria kon ingaan.

Om het kort samen te vatten;
De laatste keer dat ik me met PC hardware bezig hield was iets van 5 a 6 jaar geleden, dus heb vrij weinig mee gekregen van recente ontwikkelingen.
Ik had ooit een Toshiba Sattelite M70-148 als mobiele platform.

Nu is het vrijwel onmogelijk om een soortgelijk iets te vinden.

Wat ik zoek is een Desktop replacement/Laptop met:
- Goede werkpaard CPU, (waarschijnlijk iets van de Intel i7 series of de AMD Quad)
- Goede dedicated Graphics card, Hoeft geen Game Freak klasse te zijn maar iig wel iets waar je een treedje lager ook niet om hoeft te schamen. (ik kom uit een tijdperk waar de ATI's toen nog zeer over te spreken waren.)
- Connectivity; minimaal 3x USB
- Expansion slot(s), vroeger hadden de betere laptops firewire en iets van een PCMCIA slot, nu stom genoeg niets meer.
Deze is tegenwoordig redelijk belangrijk, gezien Firewire niet meer te vinden is bij de nieuwe laptops, ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om een laptop te nemen met een ExpressCard slot zodat ik iig een expresscard adapter kan nemen voor firewire
Waarom is firewire so belangrijk voor mij? Omdat ik een aantal videocameras gebruik die enkel firewire hebben als realtime digital stream in/output. punt.

Wellicht een luxe tegenwoordig, maar zou wel fijn zijn als het ook een s-video out zou hebben, maar dat is in dit geval niet zo een ramp.

Dingen zoals;
- Gewicht
- Beelschermdiagonaal
- Max Resolutie
- Accu duur
Zijn minder belangrijk gezien ik een laptop letterlijk zie als een draagbaar PC.
Ik zal het weinig op mijn schoot gebruiken in de trein, tram of bus.

Misschien minder makkelijk uit te leggen maar ik preferreer Toshiba, Acer etc...
Maar iig geen HP, Dell, Compaq of full OEM spul...

• Exorbis
...Niemand een idee?

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Wat is je budget om mee te beginnen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Binnen 24 uur je topic kicken wordt niet echt gewaardeerd ;) Je hebt de vraag vannacht geplaatst en het is nu pas net over twaalven... ik denk laat ik het even zeggen.

Wat heb je dan zelf eigenlijk al uitgezocht? Dat blijkt niet uit je post... want ik zie weinig vragen en twijfels over wat je wel of niet wilt? Het is niet echt concreet... Gebruik de pricewatch, vink aan wat je wel of niet nodig hebt en zie de selectie...

http://tweakers.net/price...ENIyR0bHLzY7IyilBpLUiX5QU

Bovenstaande is iig al gefilterd op tussen de 13" en 16" monitor, firewire aangevinkt en express-slots... Als je het zelf nog wat verfijnd op hardeschijf ruimte en geheugen oid dan blijft er denk ik een mooie selectie over.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2012 12:58 ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:29
Exorbis schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 02:48:
Misschien minder makkelijk uit te leggen maar ik preferreer Toshiba, Acer etc...
Maar iig geen HP, Dell, Compaq of full OEM spul...
Deze snap ik in elk geval al niet, HP/Dell leveren kwalitatief 100x betere laptops als bijvoorbeeld acer/packardbell...

Ook je budget is wel handig te weten, het formaat van de laptop, etc...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Wat heb je zelf al uitgezocht?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zou zelf nog steeds een Dell aanraden. Maar goed.

Wat wil je uberhaupt doen met je laptop? Neem aan omdat je het over camera's hebt, je film wilt bewerken. Dan zit je iig goed met een i7.

• Exorbis
Excuus voor het bumpen, zal ik niet meer doen.

Budget mag tot rond de 1000 zijn

Wat ik tot zo ver heb uitgezocht is o.a.
Toshiba Tecra R950-102
of de ASUS N55SF-S1366V
Alhoewel ik van de laatste niet zeker ben of ie wel een expresscard slot heeft.

Zoals Arunia al vermoede ben ik veel met een aantal videocameras bezig.
Gezien firewire niet meer bij de huidige laptops beschikbaar is ben ik genoodzaakt om een alternatief te vinden in de vorm van een adapter card (vroeger had een betere laptop firewire of iig PCMCIA slot).

Reden waarom ik HP/Dell vermijd is omdat ik nare ervaringen heb betreft gebruiksvriendelijkheid qua tweaken/customizing.

Nogmaals excuus als ik zo lomp overkwam, maar was misschien een beetje gefrustreerd dat ik er al bijna weken over doe iets te vinden en achterkwam dat het hard achteruit is gegaan betreft het aanbod vergeleken met vroeger :|

maja... vroeger kostte brood nog een kwartje ;)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Dell lastig te tweaken? Mag je even uitleggen, want bij alle laptops is het tegenwoordig standaard dat je zelf HDD en RAM kunt aanpassen. Wat zou je verder aan een laptop willen tweaken, die belangrijk is voor je werk? Dells kun je via de website goed customizen, juist omdat heel veel onderdelen achter klepjes zitten.
Op Tweakers geldt eigenlijk de vuistregel oa Acer en Toshiba te vermijden (problemen met (bouw)kwaliteit, garantie etc)
Pricewatch kent veel laptops met ExpressCard aansluitingen, daar kun je een FireWire kaartje in kwijt. Vooral zakelijkere modellen (maar ook genoeg normale) hebben deze aansluiting. FireWire is helaas een beetje 'uit de mode', waardoor je deze minder snel in een laptop vindt. Uitzondering daarop zijn de laptops van Apple.
Pagina: 1