Toon posts:

Internet verbinding verbreekt, maar bepaalde dingen blijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hier helemaal niks van. Dit gebeurt me de laatste week ongeveer dagelijks, gek genoeg elke keer laat in de avond tot nu toe. Wat er gebeurt is al volgt: mijn internet stopt met werken, ik kan geen enkele site meer openen want die blijft onbeperkt laden. MAAR als ik facebook open heb staan, dan blijft de chat gewoon werken! Mijn berichten komen aan en mensen reageren.. Daarnaast zegt de computer ook gewoon dat alles hoort te werken!
Het is in meerdere browsers zo, en sites maken ook geen verschil, echt alleen facebook chat blijft werken. Als je problemen oplossen doet bij de netwerk knop rechtsonder geeft hij ook aan dat alles hoort te werken.
Het is NIET op te lossen door: browsers te herstarten, of windows uit te loggen in in te loggen. De enige manier om het op te lossen is de computer GEHEEL overnieuw opstarten. Erg vreemd toch??
Hoe dan ook, een plaatje zegt meer dan woorden, dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4bCta.png
(na herstart browsers)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 00:27 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de evenlog gekeken?
Kan je een IPCONFIG /ALL hier posten?
Heb je al een keer een winsockfix gedraaid?
Welk OS gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
dns probleem waarschijnlijk ;)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 11:59

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou de Google DNS even proberen in te stellen:
https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Jullie beginnen gelijk met allemaal ingewikkelde termen, helaas heb ik hier 0,0 ervaring mee. Maar het is dus volgens jullie wel te verklaren dat het alleen met restart computer op te lossen is, en niet met af/aanmelden? En dat DNS naar google veranderen zou dat oplossen?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 11:59

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:46:
Jullie beginnen gelijk met allemaal ingewikkelde termen, helaas heb ik hier 0,0 ervaring mee. Maar het is dus volgens jullie wel te verklaren dat het alleen met restart computer op te lossen is, en niet met af/aanmelden? En dat DNS naar google veranderen zou dat oplossen?
Dat zou goed kunnen ja, DNS is zeg maar het systeem dat de domeinnaam (bijvoorbeeld google.nl omzet naar een ip-adres) waarschijnlijk gebruikt de facebook-chat standaard ip-adressen en geen domeinnaam.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Heb die google DNS pagina offline opgeslagen en zal het proberen zodra het weer fout gaat..

• Proxx
  • Laatst online: 29-05-2024
ik zou het gewoon nu alvast instellen en dan kijken of het nog wel voor komt.

[ Voor 90% gewijzigd door Proxx op 22-06-2012 13:33 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Verwijderd

Topicstarter
Proxx schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:32:
ik zou het gewoon nu alvast instellen en dan kijken of het nog wel voor komt.
Ok, ik heb de DNS veranderd naar de google adressen, ben benieuwd. Bedankt in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem is niet opgelost met die DNS adressen, want het gebeurde net weer, en gek genoeg weer laat in de avond.

Waar ik nu wel achter ben gekomen is: netwerkadapter uitschakelen en weer inschakelen lost het ook op, dus dat scheelt me al wat tijd!

• Jojos104
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-02 08:35
Iets in je router zou ik dan toch zeggen...

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-01 19:55

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Kun je eens een cmd openen en
code:
1
ipconfig /all
intypen en alles hier posten?
Ik vermoed dat er iets foutgaat tussen je pc en router.
Hebben andere pc's / gsm's hier ook last van?

En zoals al eens gevraagd is, welk internet-type, router, os heb je allemaal? Dit kan best wel helpen met een oplossing te vinden.

Ikzelf vermoed (weet totaal niet of het kan) dat je pc elke avond een nieuw ip-adres vraagt aan je router en dat dit foutloopt.
Of een fout ivm het omzetten bij de dns in je router.

[ Voor 45% gewijzigd door jordy-maes op 23-06-2012 23:21 ]

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die ipconfig/all hier post, staan er dan geen dingen tussen die ik liever niet openbaar wil hebben?

Voor de rest merk ik het niet aan andere apparaten, maar de pc staat ook al 12+ uur achter mekaar aan.

Verder, windows 7 x64, wndr3700, 50mbit UPC. Ik heb verder mac adress filtering aan staan overigens (vanwege irritante buren)

• BastiaanCM
  • Laatst online: 11:55
Je zou kunnen proberen, bij dit command window de volgende dingetjes even uit te voeren :

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /renew
ipconfig /renew6

Wellicht werkt het. (Ik zou ze allemaal doen, volgorde lijkt ok)

Wat betreft ipconfig /all en screenshot ; het meeste is generiek. Wat van jouw is is alleen "hostnaam + fysiek adres en mogelijk de ip6 adressen." En als je het toch niet vertrouwd haal je het na een dag of twee er gewoon weer af.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-01 19:55

jordy-maes

We Photograph Your Journey

BastiaanCM schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:04:
Je zou kunnen proberen, bij dit command window de volgende dingetjes even uit te voeren :

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /renew
ipconfig /renew6

Wellicht werkt het. (Ik zou ze allemaal doen, volgorde lijkt ok)

Wat betreft ipconfig /all en screenshot ; het meeste is generiek. Wat van jouw is is alleen "hostnaam + fysiek adres en mogelijk de ip6 adressen." En als je het toch niet vertrouwd haal je het na een dag of twee er gewoon weer af.
even nog een extra regel:
code:
1
2
3
4
5
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /renew
ipconfig /renew6

Met de ipconfig /all commands kom je normaal geen 'geheime' dingen te weten. hoogstens de hostname, ip-adressen (die om de x uur wijzigen), je mac adres van je internetkaart en de dns server adres.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Verwijderd

Topicstarter
Alle bovenstaande dingen heb ik gedaan die dag (de 24e dus), maar gisteren ging het weer fout. Simpelweg de adapter uit en inschakelen is dus wel een oplossing, maar ik heb liever een definitieve oplossing uiteraard. Nog andere ideeën?
Pagina: 1