USB deler?

Pagina: 1
Acties:

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Bestaat er een hardwarematig kastje waarin ik een USB connector in stop en waarin aan de andere kant twee USB aansluitingen zitten. Een soort van switch boxje?

Dit wil ik gebruiken om mijn USB scanner over twee computers te kunnen delen. Ik heb het al via het LAN geprobeerd maar hier is helaas geen software voor.

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

usb hub

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Weet iemand hoe dat werkt, USB-Hub?
Ik bedoel, ik weet dat je een Hub in je machine kan prikken en dat je dan meerdere USB poorten hebt.
Maar, nu het onderwerp. Deze rene 404 wil eigenlijk het omgekeerde. Hij wil volgens mij een scanner aan 2 pc's hangen, ipv 2 scanners aan 1 pc. Een soort male-hub dus. Met een gaatje en meerdere stekkers. Bestaat zoiets? Volgens mij heet dat iig geen USB hub.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Jodel
  • Laatst online: 10-01-2024
Ga naar een computer zaak en vraag naar een USB hub... als het een beetje een goede computerzaak is hebben zie die wel op voorraad... ik gebruik er zelf ook 1.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, die bestaan niet.
Maar gelukkig kan je die ook zelf maken; in Elektuur stond een tijdje geleden een schemaatje voor een USB-switchbox.
Die heb jij nodig, geen hub.

Verwijderd

Je hebt een Handmatige schakkelaar nodig.
Geen hub jah.

• rene_404
  • Laatst online: 11-03-2007
Op dinsdag 27 maart 2001 06:21 schreef Kaj. het volgende:
Nee, die bestaan niet.
Maar gelukkig kan je die ook zelf maken; in Elektuur stond een tijdje geleden een schemaatje voor een USB-switchbox.
Die heb jij nodig, geen hub.
Weet je toevallig ook nog in welk nummer van de elektuur? :P

huh, heb ik dat gedaan?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik geloof in het zomernummer...
Het is echt een schakeling van niks; een draaischakelaar met drie USB-printdeeltjes. (2xA 1xB)
Je moet ervoor zorgen dat de schakelaar twee standen maakt om over te schakelen; de eerste stand om ervoor te zorgen dat er voeding op komt te staan, tweede stand voor het toevoegen van de datalijnen.
Pagina: 1